درگیری پلیس هلند با معترضان به قوانین سختگیرانه قرنطینه

جهان،   3991225008

با ادامه اعتراض‌های گسترده مردم هلند به سیاستهای دولت این کشور در مقابله با کرونا، روز یکشنبه گردهمایی گروهی از این معترضان در خیابان‌های شهر لاهه با واکنش قهری نیروهای پلیس هلند روبرو شد.

درگیری پلیس هلند با معترضان به قوانین سختگیرانه قرنطینه

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، صدها تن از معترضان به قوانین سختگیرانه قرنطینه در هلند روز یکشنبه و در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در شهر لاهه گردهم آمدند.

معترضان با حمل پلاکاردهایی از سیاست‌های سختگیرانه دولت هلند در مقابله با کرونا انتقاد کردند. بر روی یکی از پلاکاردها این عبارت نقش بسته بود: «عشق و آزادی: نه به دیکتاتوری».

اما این گردهمایی اعتراضی با حضور گسترده نیروهای پلیس که از معترضان می‌خواستند متفرق شوند، روبرو شد. در پی آن درگیرهایی میان نیروهای پلیس و معترضان درگرفت.

تصاویر گرفته شده از صحنه‌های درگیری نشان می‌دهد که پلیس هلند علاوه بر استفاده از ماشین آب‌پاش از سگ‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است. در این درگیریها، دست کم یک معترض مورد ضرب و شتم پلیس و همچنین حمله سگ پلیس قرار گرفت.

گفتنی است که مقامات هلند به تازگی محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا را افزایش داده و رویکرد سهل‌انگارانه خود در قبال بیماری کرونا را با توجه به افزایش سرعت شیوع آن ترک کرده اند. اما وضع ایین محدودیت‌ها طی هفته های اخیر به اعتراض‌های گسترده‌ای در سراسر هلند دامن زد که با واکنش تند نیروهای پلیس روبرو شد.

گفتنی است، از آغاز شیوع کووید -۱۹ کشور هلند با ۱۷ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱.۱ میلیون مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده و حدود ۱۶ هزار نفر نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.