رئیس قوه قضاییه: باید زمینه برخورداری مردم از عدالت و رفاه فراهم شود/حذف جریان دلالی کار پیچیده‌ای نیست

سیاسی،   3991224132

رئیس قوه قضائیه گفت: همه مدیران موظف هستند در این نظام و جامعه در پرتو حکمرانی اسلام، زمینه برخورداری مردم از عدالت و رفاه را فراهم کنند و در این عرصه باید متوجه باشند که دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت کند.

رئیس قوه قضاییه: باید زمینه برخورداری مردم از عدالت و رفاه فراهم شود/حذف جریان دلالی کار پیچیده‌ای نیست

به گزارش فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین نعمت خداوند به ما نعمت ولایت است که از ویژگی مردم استان مازندران ولایت‌مداری است و مردم استان مازندران ولایت‌مدرای را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اثبات کردند.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه مدیران موظف هستند در این نظام و جامعه در پرتو حکمرانی اسلام، زمینه برخورداری مردم از عدالت و رفاه را فراهم کنند و در این عرصه باید متوجه باشند که دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد که ملت توانمند باشد، اما مدیران باید با انگیزه و با اندیشه و شهامت و ایثار تلاش کنند، تا دشمن برای رسیدن به اهدافش ناکام شود، اضافه کرد: وظیفه همه دستگاه‌ها است که از مدیران جهادی حمایت کند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه حفظ سلامت دستگاه‌های اداری بسیار مهم است،گفت: مدیران باید نسبت به تخلف، فساد، کجی و انحراف حساسیت جدی داشته باشند و اجازه ندهند که در دستگاهی که خدمت می‌کنند فسادی رخ دهد.

رئیس قوه قضائیه افزود: مدیران پیش از هر جایگاهی باید نسبت به هر گونه فساد و کجی، و انحراف و ناکارآمدی حساسیت داشته باشند و به مردم کارآمدی دستگاه اداری و خوشان را نشان بدهند.

وی با تاکید بر حفظ کرامت کارکنان دستگاه‌های اداری و مردم گفت: مردم در مراجعه به دستگاه‌ها باید با کارآمدی و رفع مشکلات خودشان مواجه باشند، کارها و برنامه‌های طوری تعریف شود که تخلف به سادگی انجام نشود، راه‌های قانونی عمل کردن را بگشائیم تا غیرقانونی عمل کردن برملا شود.

رئیسی درباره ساخت‌وساز مجاز و غیرمجاز نیز بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی و بنیاد مسکن تعریفی مشخصی از ساخت‌وساز مجاز در مناطق بومی‌نشین ارائه دهند تا به سادگی به افراد مهر متخلف را نچسبانیم و راه قانونی به مردم نشان دهیم.

وی با اعلام اینکه آزادسازی ساحل به صورت سریع باید انجام شود، گفت: ما نباید به سادگی اجازه دهیم افراد متخلف تلقی شوند و اجازه ندهند این کار و مشکل مسئله‌ای ایجاد کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: برای مسئله وقف در استان که ابهامی وجود دارد، کارگروهی پیش‌بینی شود که بخش اداری و منابع طبیعی زمینه گشایش این پرونده در استان را فراهم کند.

وی اضافه کرد: نسبت به واگذاری کارخانجات و صنایع به بخش خصوصی در قانون پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و باید از خصوصی‌سازی حمایت شود.

رئیسی با اشاره به بازدیدی که از کارخانه نساجی مازندران داشت، گفت: این کارخانه قرار بود در مدت دو سال با  ۲ هزار کارگر فعال شود اما بعد از مدتی کارگرها را بیکار کردند، کارخانه را از کار انداختند هر چند چراغ کارخانه روشن و بخشی از واحدها راه‌اندازی شده اما امروز مسؤولان استان خواستار تعیین تکلیف وضعیت این واحد تولیدی هستند.

رئیسی با بیان اینکه توانمندی و فعال کردن بخش خصوصی و حمایت قضایی لازم است، افزود: وقتی بخش خصوصی حمایت شود اما کار رها شود؛ مردم دچار مشکل می‌شوند، باید حمایت واقعی از فعالان کسب و کار صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در مازندران برخی طرفدار کشاورزی، صنعت و گردشگری هستند، بستر برای رشد هر سه موضوع وجود دارد  اما باید زمینه‌ای انجام شود که فرد سرمایه‌گذار قانونمند عمل کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تولید مناسب مرکبات و کشاورزی در استان مازندران گفت: تولید در مسیر درست و حذف جریان دلالی کار پیچیده نیست، برای تحقق این امر باید انگیزه تولیدکننده افزایش یافته و مصرف‌کننده هم راضی شود.

وی ادامه داد: انتظار مردم از مسؤولان این است که کار مردم را درست سامان دهند، زمینه رفع مشکلات مردم در اختیار مدیران و مسؤولان است.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: مازندران ذخایر بسیار مناسبی داشته و نیروی انسانی قوی و مقتدر داشته، تلاش کنیم که کارنامه درخشانی از عملکرد خودمان ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: مدیران دولتی به این مسئله نگاه نکنند که عمر این دولت به اتمام رسیده، در حالی که باید بدانند در مدت باقیمانده هم کارهای بزرگی می‌شود انجام داد، برداشت بنده با اطلاعاتی که از استان مازندران دارم و مشاهداتی که کردم این است که مدیران مازندران می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.