نارضایتی نماینده کارگران از میزان افزایش دستمزد

اقتصادی،   3991224034

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با بیان "امیدواریم به‌بهانه افزایش مزد قیمت‌ها افزایش پیدا نکند" گفت: سهم دستمزد در تورم کمتر از ۴درصد است.

نارضایتی نماینده کارگران از میزان افزایش دستمزد

به گزارش تسنیم، علی خدایی؛ نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره افزایش دستمزد گفت: این دستمزدی که برای 1400 تعیین شد کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد اما به‌خاطر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد, به‌ناچار این رقم را پذیرفتیم، امیدواریم دستگاه‌های نظارتی کنترل بازار را به‌عهده داشته باشند تا قیمت‌ها به‌بهانه افزایش دستمزد چند برابر نشود.

وی ادامه داد: مطابق ماده 96 قانون تأمین اجتماعی, سازمان موظف است که حقوق بازنشستگان خود را حداقل به‌میزان 39درصد افزایش دهد اما بحث دیگر این است که قانون همسان‌سازی تصویب شده است و کف حقوق بازنشستگان باید از حد قانونی کمتر نباشد. عملاً‌ شاید شاغلان بتوانند کسری دریافتی خود را برای تأمین مخارج با شغل دوم جبران کنند، با مشکلاتی که بازنشستگان دارند امیدواریم مسئولان تأمین اجتماعی به‌گونه‌ای حقوق را افزایش دهند که بخشی از مشکلات بازنشستگان حل شود.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار ادامه داد: تأثیر افزایش دستمزد کارگران روی نرخ تورم کمتر از 4 تا 5 درصد است. امیدواریم به‌بهانه افزایش دستمزد قیمت‌ها افزایش نیابد، امیدواریم نهادهای ناظر به این مسئله توجه کنند. دستمزدی که تعیین شد به هیچ عنوان حداقل‌های زندگی کارگران را تأمین نمی‌کند. نمایندگان کارگران از مبلغ تعیین‌شده دستمزد رضایت ندارند.