نامه توکلی به وزیر راه درباره یک زمین خواری دولتی

اقتصادی،   3991223050 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به اسلامی وزیر راه شهرسازی از زمین خواری سازمان یافته دولتی در شهرک الهیه استان اردبیل خبر داد و خواستار پی گیری و اعلام نتیجه به دیده بان شد.

نامه توکلی به وزیر راه درباره یک زمین خواری دولتی

به گزارش الف، متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای اسلامی

وزیر محترم راه و شهرسازی

سلام علیکم؛

بررسی های کارگروه تخصصی زمین و شهرسازی دیده بان شفافیت و عدالت نشان می‌دهد که در سال 1389 به دستور وزیر وقت راه و شهرسازی به صورت ابهام‌ برانگیزی ۱۵۴ هکتار از اراضی شهرک موسوم به الهیه به شهر اردبیل ملحق می‌شود. این الحاق با ابلاغ طرح جامع شهر اردبیل همزمان است و با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مغایرت کامل دارد و در تعارض با تصمیمات مأخوذه در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

گزارش های دریافتی به دیده‌بان حاکی است عده ای فرصت طلب که عمدتاً ذی نفوذ در دستگاهها اجرایی و حاکمیتی بوده اند پیش از الحاق، بخشی از این اراضی زراعی را به ثمن بخس از مالکین بی اطلاع آنها خریداری کرده‌اند و با استفاده از طرح جامع شهر اردبیل کاربری زراعی آن را به آسانی به کاربری مسکونی تغییر می‌دهند و کاربری آن بخش از زمین‌هایی را که موفق به خرید آن نشده‌اند در کمسیون ماده 5 استان به کاربری عمومی تغییر داده‌اند.

با این مصادیق شهرک الهیه اردبیل مصداق بارز زمین‌خواری دولتی سازمان‌یافته و خیانت بار محسوب می‌شود.

لطفاً دستور فرمایید موضوع بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرد. انتظار داریم نتیجه را به دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز اطلاع دهند.

با تشکر
احمد توکلی