رئیسی: دفاع از عدالت و ضدیت با تبعیض و فساد پیام شهداست

سیاسی،   3991222092

رئیس قوه قضاییه گفت: پیام شهدا، بندگی خداوند، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، دفاع از حق و حقیقت، دفاع از عدالت، ضدیت با تبعیض و فساد و فقر، زندگی با شرافت و عزتمندانه و تسلیم دشمن نشدن است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بیست و یکمین کنگره سرداران و چهارهزار شهید منطقه ۱۷ تهران با بیان اینکه نظر به وجه الله رمز بقا برای انسان می‌شود، گفت: شهید قبل از اینکه شهید باشد کریم است، چون کرامت روحیه‌ای است که در یک انسان سالک جلوه می‌کند و او اهل بخشش جان، مال، آبرو می‌شود و هرچه دارد برای رضای پرورگار بر طبق اخلاص می‌گذارد.

وی با بیان اینکه شهدا برای همه ما پیام دارند، بیان کرد: پیام شهدا، بندگی خداوند، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، دفاع از حق و حقیقت، دفاع از عدالت، ضدیت با تبعیض و فساد و فقر، زندگی با شرافت و عزتمندانه و تسلیم دشمن نشدن است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به خانواده شهدا، تصریح کرد: امروز برکات عزیزان شما در منطقه برای بیدار شدن و بیدار کردن عالم بسیار نقش آفرین است.

رئیسی تبیین بیانات راهبری مقام معظم رهبری در روز عید مبعث مبنی بر «جریان تواصی» در جامعه را برای همگان ضروری دانست و افزود: برگزاری کنگره شهدا جلوه حفط زنجیره تواصی به صبر و تواصی به حق است.

رئیسی با بیان اینکه پیام شهدا، «تواصی به حق و تواصی به صبر است»، تصریح کرد: در یادواره شهدا از حق خواهی، حق گرایی، دور کردن یاس از زندگی و همواره ایستادگی و صبر و مقاومت سخن گفته می‌شود و لذا از جلوه های مهم حفظ زنجیره تواصی به حق و تواصی به صبر است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم است ولی پیام شهدا به همه ما ایستادگی، امید و دیدن آینده‌ای بسیار روشن پیش پای ملت بزرگ ایران است.

رئیسی تاکید کرد: دشمن چهل سال است توطئه می‌کند و طبق اعتراف خودش کاری پیش نبرده است و بی تردید به برکت خون مطهر شهدا، آینده بسیار روشن خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه افزود: بسیاری از مشکلات به برکت خون شهدا و به دست توانای این ملت شهیدزاده و جوانان برومند حل خواهد شد.

رئیسی در پایان از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کرد.