کاهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی/ برنت همچنان در مرز ۷۰ دلار

اقتصادی،   3991222055

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۵ سنت کاهش در قیمت را نسبت به دیروز تجربه کرد.  

به گزارش فارس، به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نسبت به دیروز 5 سنت کاهش یافت و به 69.58 دلار رسید. قیمت نفت آمریکا هم 13 سنت پایین آمد و به 65.89 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته 67.39 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل افت امروز قیمت نفت در بازار جهانی رشد 0.5 درصدی ارزش دلار در برابر سبد 6 ارز مرجع در بازار بوده است.

به  طور کلی چشم‌انداز بهبود اوضاع اقتصاد جهانی به خاطر واکسیناسیون گسترده در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان از یک سو و انتظار بهتر شدن اوضاع اقتصادی در جهان از سوی دیگر باعث شده تا طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باشیم.

بگونه‌ای که طی چند روز گذشته و در روز 4 و 5  مارس قیمت نفت از 70 دلار هم عبور کرد و به 70.6 دلار رسید.

در حالی قیمت نفت حالا به  حدود 70 دلار رسیده که در ماه آوریل به کمتر از 20 دلار در هر بشکه سقوط کرده بود و دلیل آن هم کاهش شدید تقاضا در بازار جهانی ناشی از اعمال سنگین محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از کشورهای جهان بود که به پایین آمدن تقاضا برای نفت در بازار جهانی منجر شده بود.

کار تا جایی پیش رفت که در ماه آوریل قیمت نفت آمریکا منفی شد بگونه‌ای که خریدار نه تنها پولی برای نفت دریافتی پرداخت نمی‌کرد بلکه از طرف فروشنده به ازای خرید هر بشکه چند دلاری پول می‌گرفت.