سفر نتانیاهو به امارات برای چهارمین بار لغو شد

جهان،   3991221060

یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد که سفر نخست‌وزیر این رژیم به امارات عربی متحده به‌صورت رسمی لغو شده و برنامه دیدار با نخست‌وزیران مجارستان و جمهوری چک، جایگزین آن شده است.

به گزارش فارس، بعد از اخبار ضد و نقیض درباره تعویق سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات عربی متحده، دقایقی پیش خبر رسمی لغو شدن این سفر منتشر شد.

«باراک راوید» خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» در صفحه توئیتر خود نوشت که یک مقام ارشد کابینه اسرائیل به او خبر داده که سفر نتانیاهو به امارات کاملا لغو شده است.

این مقام اسرائیلی که نامش فاش نشد، درباره دلیل لغو این سفر توضیحی نداده است.

بر اساس این گزارش، زمان جلسه ملاقات نتانیاهو با نخست‌وزیران مجارستان و جمهوری چک، که برای شامگاه پنجشنبه و بعد از بازگشت نتانیاهو از امارات برنامه‌ریزی شده بود، جلوتر آمده و بعدازظهر امروز برگزار می‌شود.

پیش از این در دو خبر جداگانه گفته شده بود که عدم موافقت اردن با مسیر پرواز هواپیمای حامل نتانیاهو به امارات و بستری شدن همسر وی از دلایل تعویق سفر نخست‌وزیر اسرائیل به ابوظبی هستند.

این در حالی است که بامداد پنجشنبه و پس از اعلام خبر سفر نتانیاهو به امارات عربی متحده، منابع مطلع اماراتی گفتند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی آماده است تا با نتانیاهو در ابوظبی دیدار کند.

نتانیاهو ابتدا قرار بود در ماه نوامبر به این دو کشور سفر کند. اما به دلایل مختلف از جمله همه‌گیری «کووید۱۹»، مشکلات سیاسی داخلی و برخی ملاحظات خارجی، این سفر ابتدا به ماه دسامبر و سپس ژانویه به تعویق افتاد. 

امارات عربی متحده و بحرین اما در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.