تذکر ۳۱ نماینده مجلس به رئیس ‌جمهور

سیاسی،   3991219092

جمعی از نمایندگان در تذکری به آقای روحانی، خواستار تشکیل کارگروهی ویژه جهت پیشگیری از افزایش قیمت کالاها در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شده‌اند.

تذکر ۳۱ نماینده مجلس به رئیس ‌جمهور

به گزارش تسنیم، ۳۱ تن از نمایندگان در تذکری به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای پیشگیری از افزایش قیمت کالاها در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شده‌اند.

متن تذکر نمایندگان به حسن روحانی به شرح ذیل است:

با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و کاهش قدرت خرید مردم برای کالاهای اساسی و ضروری هر ساله قیمت ها در پایان سال بی رویه افزایش پیدا می کند حضور تعزیرات حکومتی در آن ایام بی‌تأثیر خواهد بود لذا به دلیل حساسیت موضوع خواهشمند است دستور بفرمایید از همین حالا سازمانها و وزارتخانه ذی‌ربط کارگروه تخصصی تشکیل داده و تدبیر لازم جهت پیشگیری از افزایش قیمت کالا در پایان آن سال جلوگیری نمایند.

بیش از این نیز ۱۵ نماینده به وزرای «کشاورزی، دادگستری و «صمت» درباره قیمت نجومی میوه تذکر داده بودند.

بر اساس این گزارش؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی به همراه ۱۴ نماینده دیگر در تذکری خطاب به سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از قیمت‌های نجومی میوه انتقاد کردند.

در مشروح تذکر این ۱۵ نماینده به وزرای کشاورزی، دادگستری و صمت آمده بود:

چرا در بازار میوه و مایحتاج ضروری خانواده‌ها با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شود؟ آیا میوه هم به تحریم ارتباط دارد؟ متأسفانه در ایام پایانی سال شاهد افزایش بی‌حساب و کتاب میوه و اقلام مایحتاج ضروری خانواده‌ها هستیم و سود ناشی از این افزایش قیمت اجناس از جیب مردم به کام عده‌ای دلال می‌رود آیا دولت تماشاچی است یا برنامه‌ای برای مدیریت این بازار دارد؟ اگر برنامه‌ای هست چرا همچنان بازار رها شده است؟