رضایت ۸۵ درصدی مردم از مدیریت کرونا

اجتماعی،   3991219081

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: بیش از ۸۵ درصد مردم از مدیریت کرونا در ایران رضایت دارند.

رضایت ۸۵ درصدی مردم از مدیریت کرونا

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در مراسم آغاز گام چهارم طرح شهید سلیمانی در وزارت بهداشت گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده، بالای ۸۵ درصد مردم از مدیریت اپیدمی کرونا در ایران رضایت دارند، این یک موفقیت بزرگ است که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و مجاهدت مسئولان کسب و در کارنامه جمهوری اسلامی ثبت می‌شود و شاهد آرامش مطلق مردم هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان افزود: همراهی همه مردم و مسئولان و دستگاههای مختلف باعث پیروزی کشور علیه کرونا شد در حالی که تحریم های نظام سلطه، عملیات روانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی از سوی دشمنان نظام انجام می شد، تشدید فشارها و دخالت های نابجای دشمنان نظام نیز جاری می شد اما هیچکدام نتوانست جلوی موفقیت جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

وی گفت: آنان انتظار داشتند که شرایط نامطلوبی را در کشور ایجاد کنند، هنر مردان انقلاب این است که تهدید را به فرصت تبدیل کنند، همراهی مردم نیز تحسین برانگیز بوده است در برخی استان ها مثل لرستان کسی را ندیدیم که از ماسک استفاده نکند. استفاده از ماسک یک فرهنگ شده است.

سردار سلیمانی افزود: این تلاش ها نشان می دهد اگر درست بر مساله تمرکز کنیم به سرعت به نتیجه می رسیم؛ تشدید اقدامات در قالب طرح شهید سلیمانی اقدام هوشمندانه ای است. در این عرصه هر کمکی که وزارت بهداشت و شبکه بهداشتی کشور نیازداشته باشد با مجاهدت فرماندهان سپاه و بسیج استانی و شهرستانی فراهم می کنیم.

وی گفت: مهم دقت در پیاده سازی این طرح است، باید نظرات دانشگاه های علوم پزشکی و طراحان این طرح هوشمند اجرا شود و در هفته آینده باید در پیاده سازی این طرح دقت زیادی شود. در این ایام به تعطیلات بر می خوریم، تعطیلات فرصت خوبی برای مدیریت کروناست. رهبری هم فرمودند بنده به مسافرت نمی روم، مردم هم به توصیه های ستاد ملی کرونا عمل کنند و به مسافرت نروند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کادر بهداشتی و درمانی در استان ها و از مجموعه بسیج در تشدید اقدامات پیشگیرانه باید وارد شوند، هم آموزش و فرهنگ سازی و راهنمایی و هم کمک برای اقدامات پیشگیرانه، مثل تامین ماسک و تامین مواد ضدعفونی اقدام مهمی است. در نهضت کمک مومنانه که توزیع اقلام آن از فردا در میدان امام حسین (ع) شروع می شود و  از سالمندان و افراد پر خطر نیز حمایت می شود تا مردم در خانه هایشان آرامش داشته باشند.

وی گفت: این طرح بر اساس مسائل هر استان، اجرا می شود. همه ظرفیت سپاه و بسیج نیز در تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی استفاده حداکثری می شود، هیچ محدودیتی نداریم.

سردار سلیمانی افزود: ۱۰ روز پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند، بسیج هرگز مصالح مردم را فراموش نکند، امروز مهمترین مساله مردم کنترل کرونا است، گاهی خود مردم ممکن است متوجه مصلحت خود نباشند، اما مسئولیت ما امروز در این زمینه سنگین تر است، باید مصالح مردم را هوشمندانه حفظ کنیم.

وی گفت: در برنامه های سال ۱۴۰۰ مساله اصلی مردم و مصلحت مردم سلامت است. اولویت مواجهه با ویروس کرونا با تمرکز بر پیشگیری انجام می شود. وزارت بهداشت هم هوشمندانه به این موضوع با یک دستورالعمل ساده تاکید دارد.

سردار سلیمانی افزود: در مراحل قبلی طرح شهید سلیمانی همکاری مردم ستایش برانگیز بود. وقتی به در خانه های مردم می رفتیم، مردم خطابه ای برای تشکر از همکاران طرح خانه محور و محله محور شهید سلیمانی ارائه می کردند. ممکن است نارسایی هم باشد اما هنر مردان بزرگ، اقدام و تلاش در زمان کمبودهاست.