تقویت سیستم ایمنی بدن با ۳ دمنوش معجزه‌آسا

گزارش بازرگانی،   3991219060 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

درباره «پیشگیری بهتر از درمان است» و با ارزش بودن سلامتی حرف‌های زیادی شنیده‌ایم. اما شاید هیچ‌وقت به‌صورت دقیق به این موضوع فکر نکرده‌ایم که سلامتی چه داشته با ارزشی است. سیستم ایمنی و گلبول‌های سفید که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بدن جهت مصون نگه‌داشتن ما در برابر بیماری است، نیاز به تقویت و مراقبت زیاد دارد. وقتی سیستم ایمنی ضعیف شود، بدن مستعد مبتلا شدن به انواع امراض می‌شود. بنابراین مهم است که در تمام فصل‌های سال، سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم و در راه مبارزه گلبول‌های سفید علیه میکروب‌ها و ویروس‌ها، پیش‌قدم باشیم. در این مقاله می‌خواهیم سه دمنوش فوق‌العاده به شما معرفی کنیم که تاثیر شگفتی بر تقویت سیستم ایمنی دارند.

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران | آتسز فمیلی

اگر بگویند زعفران مرده را زنده می‌کند دروغ نگفته‌اند. این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌عطر فقط برای رنگ دادن به غذا استفاده ندارد. زعفران به‌دلیل داشتن مقدار زیادی آنتوسیانین‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید و در فصل‌های سرد سال زیاد مریض می‌شوید، بهتر است چند روز در هفته زعفران را به‌صورت دمنوش و همراه با کمی عسل میل کنید. درواقع زعفران با تحریک پاسخ سریع سلولی به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بالقوه، باعث تقویت عملکرد گلبول‌های سفید می‌شود. از دیگر خواص دمنوش زعفران می‌توان به کاهش دردهای قاعدگی، افزایش انرژی بدن و رفع کسالت، کاهش ریسک ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی و بهبود عملکرد حافظه و پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد.

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی | آتسز فمیلی

گل‌محمدی را همه به بوی خوبش می‌شناسند. تعداد کمی از این گل‌های سرخ کوچک کافی‌ست تا عطری دل‌انگیز به نوشیدنی ببخشید و طعمی شگفت‌انگیز را تجربه کنید. دمنوش گل محمدی یکی از آن دمنوش‌های محبوب برای خانواده‌های ایرانی‌ست که از هر خاصیتی فکر کنید، کم ندارد. در لیست بلند بالای خواص دمنوش گل محمدی، یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های آن تقویت سیستم ایمنی بدن ذکر شده‌است. اما این دمنوش چگونه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؟ یکی از اصلی‌ترین ویتامین‌های نهفته در گلبرگ‌های خوش‌رنگ گل‌محمدی، ویتامین ث است. همانطور که می‌دانید ویتامین ث یکی از اصلی‌ترین مواد مورد نیاز بدن برای تقویت عملکرد گلبول‌های سفید در برابر عوامل بیماری‌زا است. به همین دلیل پزشکان به وفور توصیه می‌کنند برای مریض نشدن، سیستم ایمنی بدن‌تان را با ویتامین ث تقویت کنید.
دمنوش گل محمدی که از جوشانده گل‌های سرخ همراه با کمی آب جوش به‌دست می‌آید، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کسانی‌ست که به سلامت بدن‌شان اهمیت می‌دهند.

دمنوش بهار نارنج 

دمنوش بهار نارنج | آتسز فمیلی

 

بهار نارنج یکی از گیاه‌های محبوب و پرمصرف در بین ایرانی‌ها است. شکوفه‌های تازه رسیده درختِ نارنج که به آن‌ها بهار نارنج می‌گویند، به شکل‌های گوناگونی مانند دمنوش، شربت و عرق استفاده می‌شود. به جز طعم و عطر مسحور کنند بهار نارنج، این ماده خواص بی‌شماری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تقویت سیستم عصبی، بهبود عملکرد خواب، رفع ناراحتی‌های معده و کاهش وزن اشاره کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین خواص بهار نارنج، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها است. اگر بدن‌تان مستعد گرفتار شدن به انواع بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زای بیرونی است، چند روز در هفته یک لیوان بهار نارنج را به‌صورت دمنوش همراه با دارچین مصرف کنید و معجزه این گیاه را در بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن‌تان ببینید. 

 

منبع : https://atsezfamily.com