وزرای خارجه عربستان و قطر با یکدیگر دیدار کردند

جهان،   3991218117

وزیر خارجه عربستان سعودی که به شهر «دوحه» سفر کرده است با همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرد.

وزرای خارجه عربستان و قطر با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش مهر به نقل از العهد، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان که به شهر «دوحه» سفر کرده است با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند. وزرای خارجه قطر و عربستان بر لزوم تقویت روابط در زمینه های گوناگون تأکید کردند.

پیش از این، وزیر خارجه سعودی در جریان دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» پیام «ملک سلمان» خطاب به امیر قطر را به او ابلاغ کرد. طبق اعلام رسانه مذکور، ملک سلمان در پیام خود خطاب به امیر قطر بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دوحه و ریاض تأکید کرده است.

وزیر خارجه سعودی در جریان دیدار مذکور پیام «ملک سلمان» خطاب به امیر قطر را به او ابلاغ کرد. طبق اعلام رسانه مذکور، ملک سلمان در پیام خود خطاب به امیر قطر بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دوحه و ریاض تأکید کرده است.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در حالی حدود ۲ ماه پیش به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اعلام کردند که پروازهای دوجانبه به زودی ازسرگرفته خواهد شد. خطوط هواپیمایی قطر اعلام کردند که پروازهای خود به عربستان را از سر گرفته است.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان «آشتی اجباری» با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها و در رأس آنها شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای ریاض یاد کنند.