واکسیناسیون ایران چند میلیون دوز واکسن نیاز دارد؟

اجتماعی،   3991217076

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای واکسیناسیون عمومی ایرانیان به حداقل ۱۷۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که این امر به زودی محقق نمی‌شود.

واکسیناسیون ایران چند میلیون دوز واکسن نیاز دارد؟

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای تهران با محوریت واکسن کرونا، اظهار داشت: نیاز به این میزان دوز واکسن در شرایطی است که با توجه به جهش های ویروس کرونا ما نمی دانیم واکسن های موجود به طور کامل می توانند با گونه های جدید ویروس کرونا مقابله کنند یا خیر.

وی ادامه داد: هرچند راه های زیادی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اعمال شده است اما برخی از آنها سبب محدودیت هایی برای مردم و تعطیلی برخی مشاغل و کسب و کارها می شود که مشکلات اقتصادی را به همراه می آورد اما اگر مردم رعایت کنند تا زمانی که بتوانیم واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم، به احتمال زیاد خطرات کمتری آنها را تهدید می کند. 

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: واکسیناسیون عمومی برای ۸۵ میلیون ایرانی به زودی محقق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین راهکار برای مقابله با ویروس است، افزود: موضوعی که می تواند مشکل ما را حل کند و می تواند به طور کامل خطرات را کاهش دهد، رعایت توصیه های بهداشتی است.

شهریاری ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها بیشترین کمک را برای مقابله با ویروس کرونا می کند.