فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد

ورزشی،   3991213098 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرهاد مجیدی بعد از مذاکرات با باشگاه استقلال رسما هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

 فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد

به گزارش ورزش سه، فرهاد مجیدی همانطور که انتظار می‌رفت امروز چهارشنبه با امضای قراردادی 2.5 ساله به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

فرهاد مجیدی که بعد از فینال جام حذفی سال گذشته از سمتش در استقلال استعفا کرد و به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز نرفت، حالا بعد از چند ماه با برکناری محمود فکری بار دیگر با مسئولان استقلال برای قبول هدایت تیم به توافق رسید و به عنوان سرمربی به استقلال برگشت.

مجیدی اما برای سومین بار است که هدایت استقلال را برعهده می‌گیرد. او در دوره مربیگری وینفرد شفر در این تیم به عنوان مربی کار خود را در استقلال دنبال کرده بود و در ادامه نیز در فصل گذشته سرمربیگری آبی‌ها را برعهده گرفت.

مجیدی در پایان آن سال از استقلال رفت تا مدیران باشگاه آندره‌آ استراماچونی مربی ایتالیایی را به ایران بیاورند و هدایت تیم را به او بسپارند. از این رو بعد از جدایی استراماچونی مجیدی بار دیگر سرمربی استقلال شد و قراردادی 1.5 ساله امضا کرد. نکته جالب اینکه مجیدی در پایان فصل گذشته با احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه به مشکل خورد و جمیع این اختلافات منجر به استعفا و جدایی اش شد.

حالا در شرایطی که محمود فکری هدایت استقلال را در ابتدای لیگ بیستم برعهده گرفته بود و طی شانزده دیدار به عنوان سرمربی کار را دنبال کرد، فرهاد مجیدی برای سومین بار به این تیم برگشته تا سرمربی شود.

قرارداد مجیدی با آبی پوشان اینبار به مدت 2.5 سال به امضا رسیده و شماره هفت سابق استقلال می‌تواند اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا پایان لیگ بیست و دوم روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند.

مجیدی در دوران بازی خود یکی از محبوب ترین فوتبالیست های تاریخ استقلال به شمار می‌رفت؛ او همواره نزد هواداران استقلال محبوب بوده و همین محبوبیت هم سبب شده مدیران باشگاه هر وقت خواستند از زیر فشار رها شوند از نامش استفاده کنند. اینبار هم که استقلال در شرایط سختی قرار گرفته از مجیدی خواسته شده تا هدایت تیم را برعهده بگیرد و کارش را دنبال کند.

مجیدی در شرایطی هدایت استقلال را برعهده گرفته که گمانه زنی درباره دستیاران او زیاد است. دستیاران محمود فکری همگی استعفا کردند و حالا فرهاد باید خودش کادرفنی جدیدی را معرفی کند. درباره دستیاران مجیدی گفته می‌شود پیروز قربانی که چند روزی است در تمرینات سایپا هم شرکت نکرده، اصلی ترین گزینه برای حضور روی نیمکت است . شنیده می‌شود که مجیدی با پیروز قربانی صحبت های اولیه را انجام داده و این مدافع سابق آبی پوشان به کادرفنی اضافه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست بقیه دستیاران مجیدی چه کسانی خواهند بود اما او سال گذشته با مجید نامجومطلق، صالح مصطفوی و بهزاد غلامپور کار می‌کرد و حالا احتمال بازگشت آنها نیز وجود دارد.

سرمربی جدید استقلال البته خوب می‌داند در فصل جاری کار سختی خواهد داشت. او تیم پرمهره ای را در اختیار گرفته اما از نظر روحی و روانی باید بحران را از تیم دور کند. از طرف دیگر مشکلات مالی استقلالی ها هم مزید برعلت خواهد شد تا کار برای مجیدی سخت تر شود. هواداران استقلال هرگز دوست ندارند برای ششمین سال متوالی پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ برسد و در این مسیر مجیدی خوب می‌داند پای در یک راه دشوار گذاشته تا رقیب سنتی را از پای در آورد.

باید منتظر ماند و دید مجیدی در سومین دوران مربیگری اش چگونه می‌تواند کارش را جلو ببرد و آیا قادر خواهد بود بعد از سالها آبی ها را در فصل جاری به جام برساند یا خیر.