مانتو فرم اداری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

گزارش بازرگانی،   3991211031

مانتو فرم اداری راهی برای هرچه رسمی تر جلوه دادن جو اداره است. هرچند که شلوار های ساده و راسته سالهای سال است که به عنوان شلوار اداری استفاده می شوند اما مانتوها از تنوع بیشتری برخوردار هستند. با توجه به قانون اساسی ایران پوشاندن موهای بانوان باید در طرح لباس فرم اداری مد نظر قرار بگیرد. بنابراین مقنعه یا کلاه برای مهمانداران، با تحت نظر طراحان باشد.

مانتو فرم اداری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

مانتو فرم اداری راهی برای هرچه رسمی تر جلوه دادن جو اداره است. هرچند که شلوار های ساده و راسته سالهای سال است که به عنوان شلوار اداری استفاده می شوند اما مانتوها از تنوع بیشتری برخوردار هستند. ، با  توجه به اینکه در تمام طول سال کارمندان قرار است لباس فرم به تن کنند ، مانتو فرم اداری باید یک سری خصوصیات داشته باشد:

۱. مناسب فصل باشند.

۲. با تناسب شرایط جوی و اقلیمی هر منطقه دوخته شده باشند.

۳. جنس قابل قبولی داشته باشند.

۴. از افزاینده های حساسیت زا در دوخت آنها استفاده نشده باشد.

۵. خیلی چسبان و تنگ نباشند.

۶. طرح زیبایی در دوخت آنها استفاده شده باشد.

۷. با توجه به قوانین هر کشور تمهیدات دوخت آماده شده باشند.

۸. نسبت به سایر شرکت ها از شکل متفاوتی برخوردار باشد.

۹. خارج از پوشش اداره نیز بتوان از آن استفاده کرد برای مثال برای دورهمی های ساده در کافه، بعد از ساعت کاری

با توجه به قانون اساسی ایران پوشاندن موهای بانوان باید در طرح لباس فرم اداری مد نظر قرار بگیرد. بنابراین مقنعه یا کلاه برای مهمانداران، با تحت نظر طراحان باشد.

مانتو فرم اداری باید متناسب با قوانین کشور باشد.

لباس فرم اداری ، علاوه بر اینکه نباید  بیش از اندازه باعث جلب توجه باشد، تنگ بودن آن نیز ممکن است باعث حساسیت های پوستی یا مشکلاتی از این جنس شود. اگر مانتو به حدی فشار وارد کند که راه های عروقی بدن گرفته شود، به سلامت بدن صدمه وارد می کند. به علاوه مانتویی که برای تابستان طرح گردیده را نمی توان در زمستان نیز به تن کرد. ولو اینکه از رویش کت یا پالتو به تن کنید. لذا گروهی از شرکت ها با توجه به این اصل لباس های مناسب فصل برای کارمندان خود طرح می کنند. شلوار های پارچه ای راهی برای جلوگیری از پوشیدن شلوار جین است. شلوار جین نوعی فضای اسپورت ایجاد می کند که در تضاد با فضای اداری شرکت است.  طراحان باید به قدری از خلاقیت و ویژگیهای بصری بالا برخوردار باشند که تابوشکنی در دوخت شلوار های اداری به منصه ظهور برسانند، چرا که سالهای سال است طرح شلوار های اداری تغییر نکرده است.

جنس و رنگ مانتو فرم اداری باید چگونه باشد؟

جنس مانتو اداری می توانند از پارچه های زیر باشد:

۱. نخ پنبه

۲. لنین

۳. ویسکوز

  1. الاستین
  2. پلی استر

رنگ مانتو اداری معمولا از رنگ های با زمینه تیره استفاده می شود. به طور کلی رنگ مشکی رنگ ارگان های دولتی است. لباس های دانشجویی نیز به طور عمده از مشکی تبعیت می کنند. اما چون لباس اداری را نمی توان مانند مانتو دانشجویی هر روز عوض کرد لذا رنگ سرمه ای یا خاکستری برای ادارات مناسب تر به نظر می رسند. برای عدم انعکاس حس دلمردگی از ترکیب رنگ های تیره و رنگ های گرم برای مانتو شلوار فرم اداری استفاده می کنند. به طور مثال یک مانتو خاکستری با کراوات قرمز یک تعامل زیبا ایجاد می کند. رنگ مقنعه اداری نیز با رنگ مانتو باید هماهنگی داشته باشد به همین علت یک نوار یا روبان رنگی نیز برای مقنعه طراحی می شود تا رنگ تیره آن را خنثی کند. اگر شرکتی که در آن کار می کنید متناسب با فصل مانتو فرم اداری کارمندان را عوض می کند حتما رنگ روبان و کراوات نیز متناسب با فصل های گرم یا سرد عوض خواهد شد.

مانتو فرم اداری باید جنس مناسبی داشته باشد.