تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی رایگان می‌شود

سیاسی،   3991210060

نمایندگان مجلس در جلسه امروز (یکشنبه)، تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و ... را در سال آینده رایگان تعیین کردند.

تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی رایگان می‌شود

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه،10 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با رفع ابهامی درباره رایگان بودن اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد و دانشگاه‌ها مانند سال 99 در سال آینده با 176 رأی موافق، 8 رأی مخالف، 11 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس مصوبه روز گذشته نمایندگان در تبصره (18) بخش درآمدی؛ دولت را مکلف کردند که نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی 20 درصد نرخ تعرفه های پیام‌رسان‌های خارجی تعیین و وصول نماید که بر اساس این مصوبه این شائبه به وجود آمد که تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و ... که در سال 99 رایگان است، در سال آینده مشمول هزینه نخواهد شد.

این رفع ابهام از سوی مصطفی طاهری نماینده زنجان مطرح شد و نمایندگان نیز با آن موافقت کردند.

بر همین اساس پیام‌رسان‌های داخلی مانند شاد مشمول 20 درصد نرخ تعرفه نخواهد شد و همچنین قیمت ترافیک پیام‌رسان داخلی حداکثر 20 درصد ترافیک اینترنت بوده و تعیین مصادیق و ضوابط اجرایی آن بر عهده شورای عالی فضای مجازی است.