معرفی بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان

گزارش بازرگانی،   3991210058

این روزها وقتی پای خرید لباس ورزشی به میان می‌آید، به دنبال لباسی می‌گردیم که هم به درد ورزش کردن بخورد و هم اینکه شیک باشد. بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان نیز این نکته را در نظر گرفته و اغلب به ایجاد تغییر در تولیدات خود پرداخته‌اند. ما در این مقاله به معرفی این برندها پرداخته‌ایم.

معرفی بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان

تبدیل شدن لباس ورزشی مردانه به یکی از لباس‌های اصلی یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در دنیای مد است که طی قرن گذشته رخ داد. لباس‌های ورزشی به سرعت از زمین‌های بازی و پیست مسابقات بیرون آمدند و تبدیل به ست‌های جذاب لباس‌های راحتی شده و راه خود را به سوی کمد لباس‌های روزمره ما باز کردند. لباس‌های تولید شده توسط بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان با قدرت و سرعت وارد دنیای مد شدند.

گرچه ممکن است هضم این مطلب برای طرفداران لباس‌های کلاسیک و افرادی که در انتخاب و پوشیدن لباس وسواس دارند، کمی سخت باشد، ولی به هر حال، لباس‌های ورزشی راحتی درست به اندازه کت و شلوارها و پیراهن‌های مردانه تبدیل به بخشی از لباس‌های روزمره انسان مدرن شده‌اند. شاید بتوان گفت برای بعضی افراد حتی تبدیل به چیزی بیشتر از اینها شده‌اند.

خبر خوب این است که نه تنها برندهای ورزشی قدیمی که برندهای جدیدی که حضور خود را بر روی صحنه اعلام کرده‌اند همگی در حال تلاش برای سمت و سو دادن به بحث زیبایی شناسی در مورد لباس‌های ورزشی هستند. برندهای جدیدتر حتی بر روی مواد بهتر، طراحی شیک و خاص و ایجاد ارتباط بین فرم و عملکرد تمرکز کرده‌اند.

در ادامه با همراه باشید تا به معرفی بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان بپردازیم؛ از بزرگ‌ترین و معتبرترین آنها تا برندهای تازه از راه رسیده‌ای که می‌توانند به کمد لباس‌هایتان جلوه‌ای لوکس و دلنشین ببخشند. با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می شود در حراج پایان فصل، آخرین مدل ها و گرمکن های ورزشی را ببینید.

نایک

بزرگ‌ترین برند لباس ورزشی برند نایک است

بی هیچ شک و تردیدی، برند نایک نه تنها یکی از بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان، بلکه بزرگ‌ترین برند لباس ورزشی بر روی کره زمین است. برند نایک از هما ابتدای تاسیس خود یعنی سال 1964 تا امروز توانسته است با کمک طراحی پیشگامانه، نوآوری فنی و بازاریابی بی‌نقص خود به جایگاهی محکم به عنوان یک ابرغول پیشرو و پیشگام دست پیدا کند.

بخش اورگنی برند نایک مسئول تولید و طراحی برخی از جدیدترین تحولات مربوط به لباس‌های ورزشی بوده و از نزدیک با همه، از ورزشکاران درجه یک گرفته تا مشهورترین طراحان مد جهان همکاری می کند.

پای کفش‌های کتانی که وسط می‌آید، نایک حرف اول را می‌زند. تینکر هتفیلد مسئول طراحی داخلی نایک، مسئولیت برخی از شناخته‌شده‌ترین سیلوئت‌های جهان را هم بر عهده داشته است. نایک صاحب کفش‌های Air Max و Huarache است. همچنین سهم عمده سری کفش‌های Air Jordan هم به نایک تعلق دارد.

آدیداس

بیش از نیم قرن است که آدیداس در زمینه تولید لباس ورزشی فعال است

بیش از نیم قرن است که آدیداس با تولید برخی از شاخص‌ترین لباس‌های ورزشی، تبدیل به یکی از بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان شده است. این برند آلمانی در بخشی از ورزش‌های دو و میدانی و فوتبال تجسم پیدا کرده است، دستی در مد دارد و مشخصه‌ای از خرده فرهنگ‌های مختلف جوانان جهان را درون خود پنهان کرده است.

نیروی آدیداس در حفظ آرشیو خود و تلاشی است که برای زنده نگاه داشتن کارهای کلاسیک می‌کند. درست است که این برند معروف با آن سه خط معروف روی کفش‌هایش همیشه به دنبال ابداعات و نوآوری‌های جدید در زمینه فناوری است و حتی سری کفش‌های چهار بعدی آن گواهی بر این ادعا هستند، اما هنوز هم همان مدل‌های بدون تغییر دهه‌های 1970 و 1980 میلادی هستند که همچنان برند آدیداس را در مرکز دید ما نگه داشته‌اند.

طرح‎های کفش‌های کتانی آدیداس مثل مدل‌های Stan Smith، Gazelle، و Samba همه شرایطی را که برای یک کفش خوب لازم است، دارا هستند. خط تولید مدل Spezial هم همیشه روشی جدید پیدا می‌کند تا همچنان به ما یادآوری کند که آدیداس یکی از تاثیرگذارترین برندهای لباس ورزشی در جهان است.

Satisfy

برند Satisfy

برند Satisfy از سال 2015 کار خود را شروع کرد، ولی خیلی زود توانست کسب و کار خود را رونق دهد. این برند پاریسی به خوبی توانست جای خالی یک کفش مخصوص دو که هم از نظر عملی به دردبخور باشد و هم از نظر صنعت مد پیشتاز و ممتاز، را در بازار پر کند.

و این همان چیزی است که باعث می شود برند Satisfy با بقیه فرق داشته باشد. برندهای تولیدی لباس مد، همیشه لباس‌هایی را تولید می‌کردند که از ورزش دو الهام گرفته باشند و برندهای تولید لباس ورزشی، لباس‌هایی را تولید می‌کردند که سبک زندگی دوستانه‌تری با مد در پیش گرفته باشند. Satisfy درست میانه این دو قرار گرفته است. گرچه به نظر می‌رسد این برند بخشی از این روند شده است، ولی خوشبختانه در دام بازی هدفمند بسیاری از برندهای مهم و بزرگ نیفتاده است.

خلاصه اینکه Satisfy کاری می‌کند که دلتان می‌خواهد از خانه بیرون بزنید و بدوید. و اگر قرار است چنین اتفاقی ارزش خرج کردن پول را نداشته باشد، پس چه چیزی ارزشش را دارد؟

Castore

برند لوکس Castore

وقتی درباره بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان حرف می‌زنیم، همه می‌دانیم که برندهایی مثل نایک و آدیداس عالی و محبوب هستند، ولی مسلمان نمی‌توان گفت که برندهای لوکسی هستند. اگر واقعا می‌خواهید لباس‌های ورزشی‌تان کیفیت عالی و واقعی داشته باشند، بهتر است به سراغ برندی مثل Castore بروید.

برند Castore که در شهر لیورپول فعال است، با تهیه و خلق یک ست مجلل و شیک ورزشی، هم عملکرد شما را بالا می‌برد و هم اینکه باعث می‌شود حسابی شیک به نظر برسید. در واقع این برند چنان سروصدایی درست کرده است که بعضی از بهترین ورزشکاران جهان هم علاقه خود را به آن اعلام کرده‌اند. از میان همه این ورزشکاران اندی موری ستاره ورزش تنیس حالا تبدیل به یکی از سهامداران این برند ورزشی شده است.

دامنه تولیدی این برند جنجالی شامل همه چیز می‌شود از گرمکن‌های ورزشی گرفته تا لباس‌های سفید ورزش کریکت، و لباس‌هایی که بیشتر به سمت سبک زندگی گرایش دارند، مثل تیشرت‌های یقه‌دار و ژاکت‌های سبک. راز کیفیت کلی این برند این است که هر کدام از این لباس‌ها مراحل بهره‌وری خود را به وسیله نوابغ ورزشی طی می‌کنند و قبل از اینکه تاییدیه خود برای تولید را بگیرند، برای 100 روز متوالی توسط این ورزشکاران آزمایش می‌شوند.

Reebok

Reebok غول تولید لباس ورزشی

وقتی درباره بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان صحبت می‌کنیم نمی‌شود نامی از برند Reebok نبریم. این برند یکی غول‌های برند لباس ورزشی جهان است که از سال 1958 توانسته است از کوچک‌ترین منطقه ممکن، یعنی لانکشایر انگلستان، این کشور را تبدیل به یکی قطب‌های مرکزی صنعت تولید پوشاک ورزشی کند.

با اوج گرفتن ورزش ایروبیک در ده‌های 1980 و 1990 میلادی، برند Reebok هم در یک مسیر جدید قرار گرفته و شروع به طراحی برخی از محبوب‌ترین کتانی‌های خود کرد. کفش‌های سری Classic، Club C و Workout هیچ چیزی از عناصر کفش کم نداشته و هنوز هم در زمره محبوب‌ترین‌ها هستند.

Lululemon

برند شیک Lululemon

برند شیک Lululemon بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان در زمینه تولید لباس‌های ورزش یوگاست و البته نقش بسیار مهمی را در فرستادن لباس‌های ورزشی به کمد لباس‌های روزمره ما ایفا می‌کند. مخصوصا این نکته در مورد لباس‌های زنانه بیشتر صدق می‌کند، اما نباید از لباس‌های مردانه‌ای که این برند تولید می‌کند غافل ماند.

لباس‌های ورزشی مردانه‌ای که برند Lululemon تولید می‌کند، شامل وسایل ضروری ورزشی مثل هودی، لگ ورزشی، شلوارهای jogger و گرمکن‌هایی است که به شکلی تولید شده‌اند که به همان اندازه که درون باشگاه باعث راحتی می‌شوند، هنگام گردش در شهر هم باعث راحتی باشند.

Under Armour

Under Armour

برند Under Armour یکی از سطح بالاترین برندهای ورزشی است که در زمره بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان می‌گنجد و حتی می‌توان گفت از نام خود هم بالاتر و فراتر حرکت می‌کند. درست است که این برند برخی از بهترین لباس‌های زیر و لباس‌های ورزشی چسبان را تولید می‌کند، ولی آنقدر دامنه تولید این برند گسترده است که اگر بخواهید چیزهایی را تولید نمی‌کند فهرست کنید، راحت‌تر از این است که بخواهید لیستی از تجهیزات و لباس‌های ورزشی که تولید می‎کند، تهیه کنید.

التبه اگر بیشتر از اینکه به دنبال لباس‌های کاربردی ورزشی باشید، به دنبال مد هستید، این برند به درد شما نمی‌خورد. اما این حرف به این معنا نیست که Under Armour برند خوبی نیست، بلکه با چیزهای واقعی‌تر سروکار دارد. این برند مورد علاقه ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور است.

Converse

برند قدیمی Converse

وقتی متوجه می‌شویم که برند Converse این روزها چندان تغییر شگفت‌انگیزی در لباس‌های ورزشی تولیدی خود ایجاد نمی‏کند، ممکن است در اینکه این برند یکی از بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان شک کنیم، ولی به ما اعتماد کنید، امکان ندارد که بتوان جایگاه این برند مهم را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین برندهای لباس ورزشی نادیده گرفته و منکر شد.

این برند آمریکایی بیش از یک قرن است که در حال فعالیت است و مسئولیت درست کردن محبوب‌ترین کفش ورزشی تمام دوران‌ها، یعنی کفش Converse Chuck Taylor All Star را برعهده دارد. طراحی این کفش چنان برجسته بود که توانست تغییر اساسی در مسیر لباس پوشیدن ما ایجاد کرده و صنعت تولید کفش ورزشی را وارد عصر جدیدی کند.

Tracksmith

Tracksmith

یکی از سالم‎ترین و بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان برند Tracksmith است.

این برند بوستونی از ورزشکاران حرفه‌ای و نابغه برای بازاریابی خود استفاده نمی‎کند و به جای آن به سراغ آماتورهای سرزنده و پرروحیه می‌رود. نکته جالب این است که گرچه این برند کوچک و مستقل است، اما تعهد فوق‌العاده‌ای به تولید لباس‌هایی دارد که خلاف جریان موجود در بازار باشند؛ به این معنا که لباس‌هایی را تولید می‌کند که دوندگان را، به گفته مت تیلور مدیر عامل اجرایی شرکت، شبیه جنگجویان نکنند.

Salomon

برند ورزشی Salomon

برند Salomon یکی از بهترین برندهای لباس ورزشی در جهان در زمینه تولید لباس ورزش‌های برفی است. این برند که از سال 1974 کار خود را شروع کرده است، به خاطر تولید برخی از بهترین تجهیزات و لباس‌های مخصوص دویدن، کوهنوردی و اسکی در سرتاسر جهان شناخته شده است.

این برند فرانسوی در دنیای مد هم به موفقیت دست یافته است. برخی از کفش‌های کتانی این برند مدت‌هاست که در میان خوش‌سلیقه‌های صنعت مد محبوب هستند. همکاری‌های این برند با برندهای And Wander و Palace توانسته است باعث تثبیت حضور این برند در میان لباس‌های خیابانی شود.