مقایسه سریع سامسونگ A۵۱ و A۷۱

گزارش بازرگانی،   3991210035

مقایسه سریع سامسونگ A51 و A71 

گوشی های سامسونگ مدل A71 و A51 دو گوشی میان رده دارای قیمت نسبتا پایین هستند که به ادعای خود شرکت سامسونگ، مشخصات آن ها در مقایسه با قیمتشان، عالی است. در اینجا می خواهیم مشخصات گوشی A71 را با گوشی A51 مقایسه کنیم.

شرکت سامسونگ در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود ادعا کرده است که گوشی های A51 و A71، دارای صفحات نمایش فوق العاده، دوربین های عالی و باتری های دارای عمر بسیار طولانی هستند. به نظر می رسد که بعد از اینکه گوشی A51 به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند ربع اول سال ۲۰۲۰ انتخاب شد، ادعای سامسونگ اثبات شده است.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بالای این گوشی‌ ها، قیمت پایین آن ها بوده است که خیلی از یک گوشی پرچمدار سامسونگ مثل گلکسی S20 ارزانتر هستند. با این حال، این دو گوشی قیمتی بالاتر از گوشی A21S دارند. آیا واقعا گوشی A71 یا گوشی A51 می توانند جای یک گوشی پرچم دار و گران قیمت را بگیرند؟

ما در این مقاله این دو گوشی را با هم دیگر مقایسه می کنیم و خیلی مختصر به مقایسه این دو گوشی با گلکسی S20 سامسونگ می پردازیم.

جدول مقایسه ی A51 و A71 از لحاظ فنی 

ویژگی

گوشی A51

گوشی A71

اندازه صفحه نمایش

۵/۶ اینچ

۷/۶ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۲۴۰۰ در ۱۰۸۰

۲۴۰۰ در ۱۰۸۰

دوربین های پشتی

۴۸ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل

دوربین های جلو

۳۲ مگاپکیسل

۳۲ مگاپکیسل

باتری

۴۰۰۰ میلی آمپر

۴۵۰۰ میلی آمپر

رم

۴ گیگا بایت

۶ گیگا بایت

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگا بایت

۱۲۸ گیگا بایت

پردازنده

Exynos 9611

Snapdragon 730

قیمت (بر اساس آخرین قیمت در دیجی کالا)

۷ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان

۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومان



رزولوشن صفحه نمایش این دو گوشی تفاوتی با هم دیگر ندارد و هر دوی آن ها، دارای صفحه نمایش Full HD هستند. با این حال، اندازه صفحه نمایش گوشی A71، به میزان ۲/۰ اینچ، بزرگتر از صفحه نمایش گوشی A51 است.

اگر به گوشی بسیار گران قیمت تر S20 چشم دارید ولی صفحه نمایش بزرگتری می خواهید، هر دوی این مدل های سامسونگ، می توانند جایگزین خوبی برای آن گوشی باشند. با این حال، رزولوشن صفحه نمایش گوشی S20، از هر دوی این گوشی ها بهتر است (رزولوشن Quad HD و فناوری HDR10+). البته گوشی A21S نیز صفحه نمایشی به اندازه A51 دارد ولی رزولوشن آن خیلی کمتر است.

دوربین‌های فوق العاده

در این آیتم هم گوشی A71 در مقایسه با گوشی A51، سرتر است اما فقط در یک لنز که البته مهم ترین لنز هم می باشد. هر دوی این گوشی ها دارای ۴ دوربین پشتی و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی جلویی هستند. کیفیت دوربین اصلی (لنز واید) A71، ۶۴ مگاپیکسل ولی کیفیت دوربین اصلی A51، ۴۸ مگاپیکسل است. هر دوی این گوشی ها سه لنز دیگر دارند که عبارتند از لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو و لنز عمقی ۵ مگاپیکسلی.

تفاوت دیگر لنزهای دوربین های این گوشی ها، گشودگی دیافراگم آن ها است. لنز ۶۴ مگاپیکسلی گوشی A71 دارای گشودگی دیافراگم F/1.8 است و بنابراین روشن تر از لنز ۴۸ مگاپیکسلی گوشی A51 با دیافراگم F/2.0 می باشد. به همین دلیل، با گوشی A71 می توانید عکس های بهتری در نور کم بگیرید.

جالب است که تعداد دوربین های پشتی گوشی S20، تنها ۳ عدد است که عبارتند از یک لنز تلفوتو ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی. با این حال، قابلیت های تکنیکی عکاسی گوشی S20 مثل زوم هیبریدی ۳ برابری و سیستم پایداری تصویر، خیلی بهتر از این دو گوشی است. گوشی A21S نیز دارای یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مثل مدل A51، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

باتری های دارای طول عمر بالای گوشی A71 و گوشی A51 

تنها دشوارترین آزمایش های باتری، تفاوت این دو باتری این دو گوشی را نشان می دهند. باتری A71 دارای ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر و شارژ سریع ۲۵ واتی است؛ در حالی که باتری A51 دارای ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر و شارژ سریع ۱۵ واتی است.

جالب است که باتری گوشی گران قیمت S20 تفاوت زیادی با گوشی A51 ندارد. با این حال، همانطور که در تمامی ویژگی های گوشی های پرچمدار سامسونگ می توان مزیت هایی در مقایسه با گوشی های میان رده پیدا کرد، در مورد باتری نیز این موضوع صحت دارد. گوشی S20 دارای قابلیت شارژ وایرلسی است که در دو گوشی A51 و A71 دیده نمی شود.

در مقایسه با این سه گوشی، باتری گوشی ارزان قیمت A21S، ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و دارای امکان شارژ سریع ۱۵ واتی است. بنابراین، اگر باتری گوشی برایتان اهمیت دارد، می توانید با پرداخت پول خیلی کمتری، این گوشی را بخرید.

گوشی A71 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال خرید یک گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بالا هستید ولی نمی خواهید قیمت یک گوشی پرچمدار را پرداخت کنید، گوشی A71 را به شما پیشنهاد می کنیم. به علاوه، این گوشی، باتری و دوربین بسیار خوبی دارد و از این جنبه ها می تواند جای یک گوشی پرچمدار گران قمیت را به خوبی پر کند.

گوشی A51 برای چه کسانی مناسب است؟ 

اگر به دنبال خرید یک گوشی دارای قابلیت اتصال به اینترنت نسل پنجم (5G) هستید، گوشی A51 سامسونگ یکی از ارزان ترین گوشی های موجود در بازار برای شما است. با این حال، اگر این ویژگی برای شما اهمیت ندارد، به شما توصیه می کنیم که به جای این گوشی، گوشی A21S را که قیمت بسیار پایین تری دارد، خریداری کنید.

جمع بندی

در اینجا، خیلی کلی، ویژگی های گوشی های A71 و A51 را با هم دیگر و با گوشی های S20 و A21S مقایسه کردیم. این دو گوشی تفاوت های چندانی با هم دیگر ندارند ولی مدل A71 از نظر اندازه صفحه نمایش، دوربین و باتری، کمی بهتر از A51 است.

به نظر می رسد که گوشی A51 بتواند جایگزین خوبی برای گوشی گران قیمت S20 باشد. در مقابل، خرید گوشی A51 تقریبا تنها از نظر قابلیت اتصال به اینترنت 5G در مقایسه با خرید گوشی A21 قابل توجیه است.