درد دل مردم| تجمع و مزاحمت دستفروشان در اکباتان/عدم پاسخگویی به مشکلات کشت و زرع شالیکاران

اجتماعی،   3991209097 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
درد دل مردم| تجمع و مزاحمت دستفروشان در اکباتان/عدم پاسخگویی به مشکلات کشت و زرع شالیکاران

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

۹۹/۱۲/۱۲

 

  • سلام چرا باید اعضاء هیأت علمی و قضات از پرداخت مالیات پلکانی معاف شن اونوقت کارمندای بدبخت مالیات پلکانی بدن چرا واقعاااااا

 

  • باسلام اساسا چرا کارمندان دولت وحقوق بگیران اعم از رسمی وغیر رسمی که قدرت خریدشان سال به سال پایین می آید باید مالیات بدهند؟چرا ما کارمندان که قبل از واریز حقوق مالیات راداده ایم (دست به نقد اداره مالیات )باید قربانی سیستم ناکارامد مالیاتی کشور بشویم ؟حداقل کاری که دولت ها می توانند برای ما بکنند معافیت مالیاتی می باشد.

 

  • خوب چرا از مالیات پلکانی معاف هستند اگر مالیات پلکانی نسخه شفابخش اقتصاد ایران هست پس چرا اساتید عزیز از این نسخه بی بهره‌اند؟؟!!!

 

  • با سلام مطلبی در مورد پست دارم که بسته ای رو روز چهارشنبه  در ساعت 9 صبح از تهران به مقصد بوشهر تحویل باجه پست دادم و هزینه پیشتاز هم گرفتند اما تا اخر وقت دوشنبه(5 روز بعد)کماکان نرسیده و جالب اینکه طی بررسی اینترنتی بیش از 2 روزه که فقط تو بوشهر مونده.وقتی برای کار مردم اهمیتی قائل نیستید چه انتظاری دارید که مردم برای شما اهمیتی قائل بشوند.

 

  • شکی نیست که برخی از اعضای هیات علمی افراد زحمت کشی هستند.اما تفاوت حقوق ایشان با کارمند وزارت علوم که دارای مدرک علمی همتراز هیات علمی است 200% است. یعنی هیات علمی دو برابر کارمند وزارت علوم دریافت می کند.مالیات هیات علمیها ثابت است. (10%) اما کارمندها متناسب با حقوقشان از 10% تا 35% مالیات پرداخت می کنند.وام مسکن و رفاهیات زیادی حق جابجایی فرزند و ... دارند و پستهای مدیریتی را به ناحق غصب می کنند.اغلب هیات علمیها  از سواد و توان اجرایی مناسبی بهره مند نیستند و تمامی کارها را کارمندان اجرایی و غیر هیات علمی انجام می دهند.هیات علمی هایی که مدیر هستند در محل کارشان تدریس می کنند و بیشتر زمان کاریشان را صرف امور شخصی ارتقاء و نوشتن مقاله به کمک دانشجویان و کارشناسانشان وراهنمایی پایان نامه و امور دیگر که قابل ذکر نیست صرف می کنند.

 

  • معلمها نیز آموزش و پژوهش می کنند پس اگر برای هیات علمی امتیاز قایل باشیم باید کادر آموزشی مدارس نیز از این مزایا بهره مند باشند.

 

  • برخی کارمندوزارت علوم دارای مدرک دکتری تخصصی هستند و ضمن داشتن مقالات متعدد و تسلط بر چند زبان بین المللی به ناحق زیر نظر برخی  هیات علمیهایی که بسیار پاینتر هستند کار می کنند.

 

  • سلام. خانم بنده عضو هیات علمی با مرتبه مربی هست. بعضی روزها از شدت فشار دانشگاه در انجام کارهای مختلف مثل پژوهش و کارهای اجرایی (شرط تمدید حکم پیمانی و کسب امتیازات سالانه برای عدم رکود علمی و دردسرهای بعدی) زیر گریه می زند و فکر استعفا به سرش می زند! حکم حقوقیش 5300 هست و مالیات هم از حقوقش کسر می شود! بسیاری از کارمندان دانشگاه حداقل 30 الی 50 درصد بیشتر از ایشان حکم حقوقی شان است! کارمندانی که هیچ فشار و تهدیدی مگر در صورت کم کاری خودشان متوجه شان نیست! 

 

  • دو قشر معلم و هیات علمی اگر تکریم نشوند و از نظر حقوقی تامین نشوند کشور دچار عقب مانده گی شدیدی خواهد شد و همان کسانی که به حقوق آن ها ایراد میگیرنند آینده فرزندانشان به مشکل برخواهد خورد مگر کسانی که سرمایه های آنچنانی داشته باشند و بتوانند فرزندانشان را تامین مالی کنند که در این صورت شاید فرزندشان نیاز به سواد آنچنانی هم نداشته باشد!

 

  • بر قراری عدالت در جامعه امری الهی و پسندیده است , اما مفهوم عدالت برابری همه در در امد و حقوق نیست  بلکه مفهوم عدالت بر خورداری آخاد جامعه از امکانات , مواهب و در امد متناسب با تخصص , توانمدی , تجربه , شرایط شغلی و اهمیت شغلی است . نکته دوم پرداخت مالیات است که همه آحاد جامعه ایرانی به لحاظ این که تحت لوای امنیت و امکانات ملی به کسب درامد و زندگی امن مشغولند  لازم است مالیات بپر دازند اعم از پزشک , کارمند , قاضی , تولید کننده , تاجر , کاسب و..... . البته کار مندان , قضات و هیئت علمی  دانشگاهها قبل از در یافت حقوق ماهانه مالیات خود را می پردازند. گرچه متاسفانه  بسیاری از پزشکان  و.... هنوز از پرداخت مالیات فرار می کنند

 

  • الحمداله اداره بهداشت و سد معبرشهرداری ، شهرک اکباتان را بکل فراموش کرده انددر فاز یک این شهرک بویزه در پنجشنبه و جمعه ها کنارمحوطه  مسجد جامع شده مرکز تجمع  دستفروشان و مغازه هایی که بحریم تردد مردم تجاوز میکنند یا کالاهای غیر بهداشتی به مردم عرضه میکنند آنهم روی زمینی که پر از ویروس و میکرب است مثل تعمیر  ظروف فلزی که کاملا غیر بهداشتی است.دقیقا در محوطه مسجد و هر کس اعتراض میکند با توهین مستاجران مغازه مواجه میشوند مغازه هایی که دوبرابر مغازه خود محل رفت آمد مردم با قرار دادن کالاها اشغال کرده اند.

 

  • با سلام خدمت خوانندگان عزیز سایت الف بنده در سن 32 سالگی بعنوان هیئت علمی دانشگاه دولتی استخدام شدم و الان در سن 47 سالگی تنها 15 سال سابقه کار دارم. در دبیرستان از تمامی همکلاسی هایم جلوتر بودم. در دانشگاه هم همینطور. بعد از گرفتن مدرک مهندسی برق، بلافاصله در یکی از شرکتهای خصوصی استخدام شدم که از همان بدو کار سمت سرپرستی به من دادند و تقریبا حقوق بالایی هم می گرفتم. در سال 1384 به دلیل علاقه کار به آموزش و پژوهش و انجام کارهای نو علمی، کار در صنعت را رها کردم و در دو دوره کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دادم و بعد از آن بلافاصله هیئت علمی یک دانشگاه دولتی شدم. الان با داشتن 15 سال سابقه کار دانشگاهی شبانه روزی (اینکه می گویم شبانه روزی یعنی به غیر از روزی 3 ساعت تدریس، چند ساعتی هم در خدمت دانشجویان هستم و بعد از رفتن به منزل مشغول مطالعه و خواندن پروژه های دانشجوها و ... هستم) حقوق حکم بنده 13 میلیون تومان است که با کسر 10 درصد مالیات و 12.5 درصد بیمه درمان و تکمیلی چیزی حدود  9750 هزار تومان دریافت می کنم. دوستان من در همان شرکتهای خصوصی با مزایایشان کمتر از 18 میلیون خالص نمی گیرند (فقط بابت 8 ساعت کار در شرکت که بعد از بیرون آمدن پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند). این مثال برای تمام همکاران هیئت علمی بویژه مهندسی ها صادق است. کارمندان عزیز دانشگاه ما با سابقه کار یکسان، تنها 10-15 درصد حقوق کمتر می گیرند در حالیکه سن آنها 7-8 سال کمتر از من است. لذا حقوق اعضای هیئت علمی با توجه به 8 سال تحصیل بیشتر و کار نکردن و عدم کسب درآمد در بهترین سنین عمر یعنی از 22 تا 30 سالگی واقعا کم است. همه اینها را ما تحمل می کنیم اما نشر اخباری خلاف و کذب واقعا دل آدم را می سوزاند. جالب اینکه بخاطر عدم تخصیص بودجه پژوهش به اساتید، مقداری از حقوقمان را هر ماه صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی می کنیم تا از قافله توسعه علم عقب نمانیم. پیشرفت هر کشوری فقط و فقط در گرو توسعه علمی آن کشور است که مبدا آن دانشگاهها هستند. هیچ کشور پیشرفته و توسعه یافته ای بدون داشتن بخش دانشگاهی موثر را شما پیدا نمی کنید. تا وقتی به آموزش در کشور چه در دوران پیش از دانشگاه و به معلمان و چه بعد از آن در دانشگاه اهمیت کافی داده نشود، مملکت روی پیشرفت را نخواهد دید. با تقدیم احترام به تمامی خوانندگان سایت "الف"

 

  • من 4 سال بازنشست شدم یک مقدار زمین مزروعی شالیکاری ارثیه پدری به من رسیده در این مدت بازنشستگی خودم کشت کردم چند ماه است که می خواهم بروم زمین را شخم کنم و برای نشا برنج آماده کنم متاسفانه هیچ تصمیمی از سوی مسؤلین در مورد افراد مثل من نمی گیرن آنجا خونه اجاره کردم یک بار می گویند سامانه فرمانداری مراجعه کنید آنجا مراجعه میکنیم اصلا سامانه باز نمی شود از مسؤلین محترم می خواهم  یک راه  هم پیش پای ما بگذارید تا بتوانیم به کار کشت و زرع مان برسیم

 

  • خواهشا اگر کسی از دریافتی حقوقش صحبت میکنه صورتحساب تمامی حسابهای بانکی را که بابت کار در هر اداره ای مبلغی واریر میشه بگذارید.البته قسط و این جور چیزها رو هم کم نفرمائید تا کاملا مشخص بشه چه کسی چه اندازه حقوق میگیره.ما که کارمند هستیم چگونه ماشینمون از پژو 405 تجاوز نمیکنه، ولی اساتید دانشگاه خودورهای گرانقیمت سوار میشن.البته وامهای کم کارمزد رقم بالا هم بهشون پرداخت میشه .

 

 

۹۹/۱۲/۱۱

 

  • با سلام و احترام. من هیات علمی دانشگاه آزاد هستم. در خصوص حقوق به ما خیلی ظلم شده است من با مرتبه استادیار و 16 سال سابقه دارای شش میلیون و دویست هزار تومان هستم و با کسر بیمه و مالیات و وام ضروری حدود 4800 حقوق می گیرم. خدایا در این مملکت کسی را نداریم حداقل در وزارت علوم دولت و شیر نفت است ولی ما چه؟

 

  • پس چرا معلمان با شرایط کاری اسفناکتر و حقوق یک سوم نسبت به اساتید دانشگاه و قضات باید مالیات بدهند. این بی عدالتی است

 

  • باسلام و تشکر از شهرداری مشهد و پلیس ساختمان بابت اعمال قانون و قلع طبقات غیرمجاز و خطر آفرین در محله جانباز

 

  • همه بایستی مالیات بدهند مشکل اینجاست قشر حقوق بگیر مالیات تکلیفی را ازحقوقش کسر میکنند و سایرین مالیات واقعی پرداخت نمیکنند

 

  • یکی هم به فکر اساتید حق التدریس باشد که با مدرک دکتری از بهترین دانشگاه های ایران از یک کارگر ساختمان ساعتی کمتر می گیرند!

 

  • سالهاست که حقوق هیات علمی فقط سالیانه 10 درصد افزایش می یابد و حقوق کارکنان هر سال افزایش یافته است و اخیرا هم افزایش 50 درصدی بوده. هیات علمی ها هم مالیات می دهند فقط از مالیات پلکانی معاف شده اند که فرقی ندارد زیرا درصد بالایی از هیات علمی ها در هر دو صورت همان 10 درصد مالیات را می دهند.

 

  • من هیات علمی یکی از دانشگاههای (یکی از 3 دانشگاه کشور برتر در رتبه بندیها) هستم که با دوازده سال سابقه بعد از دکتری مهندسی و مرتبه دانشیار به زحمت 10 میلیون حقوق می گیرم. ضمناً 22 سال تلاش شبانه روزی و مطالعه که همه اش شاگرد اول بوده ام. بعضیها که در حین کار از یک موسسه پولی یک مدرک الکی گرفته اند همین حقوق را حتی بیشتر می گیرند. لطفا اطلاعات اشتباه ندهید. اعضای هیات علمی همانند کارمندان دیگر به میزان 10% مالیات می پردازند و هیچ گونه معافیت از مالیات نداشته و ندارند. منظور این بوده که مالیات به صورت پلکانی اعمال نمی شود نه اینکه مالیات نپردازند.

 

  • وزارت علوم فقط شده حافظ منافع اعضای هیات علمی کلا دانشجویان و کارمندان را از یاد برده. یک سال حق افزایش حقوق 50 درصدی کارمندانش را تنها 15 درصد اجرا کرد و 35 درصد مابقی را به طور غیر قانونی به اعضای هیات علمیش داد.بپرسید چرا شورای رفاهی اعضای هیات علمی داریم اما کارمندان کمترین سهمی از رفاهیات ندارند. چرا اعضای هیات علمی وام مسکن دارند اما کارمندان ندارند. چرا انتقال فرزندان اعضای هیات علمی مجاز است

 

  • چرا فکر می کنید که هیات علمی مربی تازه استخدام بی تجربه باید از من کارمند با مدرک ارشد با بیش از 10 سال سابقه کار حقوقش بیشتر باشد؟ تبعیض در وزارت علوم بیداد می کند.چرا کارمندان در هیات رئیسه یا هیات امنا حضور ندارند؟ چرا پست های کلیدی و مهم فقط مخصوص اعضای هیات علمی است و ما کارمندان نمی توانیم منصوب شویم؟

 

  • ایران با داشتن حدود 2500 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و فناوری و ... حتی بیشتر از آمریکا دانشگاه و موسسه آموزش عالی داره. بر خلاف ایران هیچ جای دنیا عضو هیئت علمی بودن حقوق نداره و فقط به مقدار تدریس یا قرارداد انجام پروژه حقوق دریافت میکنند.

 

  • معلم ها چی وای بر حال معلمین بخدا قسم  این قشر بدبخت و بیچاره شدن با 28 سال سابقه و مدرک  فوق لیسانس  حکم بنده  شش میلیون و دویست هزار تومان است  که دریافتی ام میشه پنج میلیون و دویست تومان که ادم خجالت میکشه این حقوق رو اعلام بکنه نه وامی نه اضافه حقوقی اساتید دانشگاه دولتی  وام میگیره امکانات رفاهی دارند پول مقاله پایان نامه  میگیرند  و گاها سه برابر  اموزش و پرورش حقوق میگیرند

 

  • اتفاقا به نظر من چون وضعیت درآمد و معیشت اساتید دانشگاه در شان آنها نیست بنابراین باید انتظار نداشته باشیم مملکتی آباد داشته باشیم. درآمد اساتید بطور متوسط ۳۵۰ دلار است. درضمن کی گفته اعضای هیات علمی مالیات نمیدهند؟ هر ماه ۱۰ درصد از حقوق بنده قبل از آنکه به دستم برسد از بابت مالیات کسر میشود. 

 

  • اعضای هیات علمی دانشگاهها زیر‌خط فقر قرار دارند. متاسفم‌برای همچین عدالتی. کسی که از ۱۸ سالگی رفته بازار الان‌ماهی حداقل ۲۰‌تومن درآمد داره ولی استاد دانشگاهی که عمرش رو سلامتیش رو و زندگیش رو گذاشته باید ۸ تومن درآمدش باشه،

 

٩٩/١٢/١٠

 

  • سلام اشتباه برداشت نشود هیات علمی مالیات ده درصدی می دهد فقط مشمول مالیات پلکانی نیست.

 

  • قضات را نمیدانم ولی بنده به عنوان یک هیات علمی که مامور به تحصیلم با دریافتی ۳۸۰۰ مالیات هم میدهم. اگر البته حقوق بنده چون مامورم پایین هست اما همکاران مربی بنده هم بیشتر از ۶ تومن نمی گیرن و همگی هم مالیات پرداخت میکنند. اگر کسی باور نکرد بفرمایید حکم ارسال میکنم در سایت قرار دهید!

 

  • دانشیار دانشگاه دولتی هستم و ماهیانه 13203069 ریال از حقوق اینجانب با عنوان مالیات کسر می شود. دریافتی من هم بعد از کسر سایر کسورات با 30 سال سابقه 113000000ریال است.چرا سایت الف به خود اجازه می دهدبه بهانه درد دل مردم به نقل   و نشر این شایعات دامن بزند؟

 

  • قابل توجه سایت الف چرا خبری که از پایه کذب است را چاپ می کنید؟ تو تمام این سالها و حتی سال اینده، اعضای هیات علمی و قضات ۱۰ درصد از حقوقشان را مالیات می دهند. چیزی که مصوب شده این است که از مالیات پلکانی معاف هستند. ولی ۱۰٪ که حذف نشده. ضمنا در نظر داشته باشید که با توجه به افزایش حقوق پلکانی سالیان قبل و افزایش حقوق اخیر کارکنان ادارت و سازمانها، گاها دریافتی هیات علمی از حقوق کارمند همسنشان در دیگر ادارات کمتر شده.

 

  • اعضای هیئت علمی هم مالیات پرداخت می‌کنند و حقوقشان بعضا از حقوق کارمندهای رده متوسط خیلی از سازمان‌ها و وزارت‌خانه کم‌تر است. ضمنا معمولا مزایای خاصی هم ندارند(البته این مورد آخر بسته به دانشگاه متفاوت است، اما در بهترین حالت هم چیز خاصی نیست) یک استادیار پایه ۱ که در سنی بین سی سال تا سی و پینج سال استخدام می‌شود دریافتی حدود هفت میلیون در ماه دارد. هر سال هم کلی فشار برای آوردن امتیاز قرار داد.ای کاش حق اعضای هیئت علمی با سایر دستگاه‌ها مقایسه می‌شد

 

  • من هیئت علمی  دانشگاه  با مدرک فعلا مربی(دانشجوی دکتری) هستم. از اول استخدام که 15 سال میگذره، مالیات از حقوقم کسر شده و میشه. افرادی که میگن اعضای هیئت علمی دانشگاه  مالیات نمیدهند، یک ماه هست که حقوق کارمندان دانشگاه را افزایش دادند و حقوق  کارمندی که 15 سال قبل همزمان با من استخدام شده، از  حقوق من بیشتر هست.

 

  • هیات علمی و قاضی هردو مالیات می دهند. فقط مالیاتشان پلکانی نیست.حقوق هیات علمی چندبرابر کارمند نیست کمی از کارمند بیشتره.در دانشگاه سختی کار هیات علمی چندبرابر کارمنده چون شبانه روز ذهنش درگیر درس و پژوهش و مقاله است. برعکس کارمند که فقط صبح تا ظهره به علاوه اینکه هیات علمی ۷ سال ک بعضا ۱۰ سال بیشتر از کارمند درس خوانده است.

 

  • با سلام.من عضو هیات علمی هستم. دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز. الان دریافتی هیات علمی استادیار پایه یک هفت میلیون و دویست هزار تومان است. مالیات هم می دهند.متاسفانه در سالی که گذشت حقوق کارمندان دانشگاه ها پنجاه درصد افزایش یافته اما حقوق اعضای هیات علمی افزایشی نداشته است. این را البته کارشناسان بودجه بهتر می دانند. اما تعجب من این است که این خبرهای پوپولیستی و عامه پسند را اینجا درج می کنند اما هیچ کسی نیست که بگوید تمام دستاوردهای علمی نظام حاصل تلاش اعضای هیات علمی دانشگاه ها است و این قشر ماخوذ به حیا، هیچ وقت به حقوق ضایع شده خود اعتراض نمی کنند. اما با این روش برخورد با اعضای هیات علمی به زودی شاهد خالی شدن دانشگاه ها و کشور از نخبگان خواهیم بود.دکتر حجت الله رخ گیره استادیار و عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی لارستان

 

 

٩٩/١٢/٩

 

  • مستاجر طبقه بالاکه مدعی است داروساز است.مدتهاست از ساعت یازده شب تا 4-5 صبح اقدام به تولیدشبانه در واحد مسکونی میکند و با سرو صدای زیاد شبانه مانع استراحت .پس از تماس با 110 به اماکن و از اماکن به 190 و از 190 به مرکز بهداشت شمال غرب ارجاع داده شدم واز من خواسته شد مشخص کنم از این مستاجر بخواهم بمن بگوید دقیقا چه چیزی را مخفیانه در ساعات تاریکی شب یواشکی تولید میکند! و چون نتوانستم مجددا به 190 ارجاع داده شدم!متاسفانه هیات امنا و بازرس مجتمع(ضمن همکاری و همدلی کامل با این فرد!) از دادن فیلم پارکینیگ و اسانسور (یک مجتمع مسکونی) بمن، بدلایل امنیتی !خودداری میکند تا ثابت شود چه موادی را داخل یا خارج میکند. همگی مرا به ثبت در پلیس 110 ارجاع میدهندکه مستلزم ارائه دوندگی زیاد برای اثبات مواردی است که دسترسی به شواهدش را ندارم. ایا رسیدگی به شکایت سر و صدای شبانه و بازرسی از خانه این فرد باید اینقدرمشکل باشد؟آیا هیات امنای برج در قبال چنین تخلفی مسوولیت حقوقی/کیفری ندارد؟ ایا پلیس نباید شخصا از این واحد بازرسی کند. اگر قرار است هر ساکن مجتمعی، مشکلات سر وصدای شبانه  را خودش حل کند چه نیازی به هیات امنا، نگهبانان و... است؟ اگر قرار است کار پلیسی را شهروند انجام دهد چه نیازی به سازمانها و نهادهای مختلفی هست که مدام موضوع را به گردن هم می اندازند؟ ایا با این وضعیت، وفور کالاهای دارویی، بهداشتی و ارایشی تقلبی در بازار طبیعی نیست؟!

 

  • بنده شنیدم اعضای هیئت علمی و قضات از پرداخت مالیات معافند!؟  یعنی این افراد که حقوق آنها هم نسبت به کارمندان چند برابر هست مالیات ندهند و آنوقت کارمندان دانشگاه و کارمند دادگستری مالیات بدهند!؟ این عدالته؟. الان کارمند دادگستری ماهی 5 میلیون دریافتی داره باید مالیات بده اما قاضی دادگاه که 15میلیون دریافتی داره مالیات نده؟ بخش اعظمی از سختی و فشار کار هم روی دوش کارمنده تا قاضی. واقعا ما عدالت رو چی تعریف می کنیم؟

 

  • اوضاع اين مملكت نميتوان داشت وضع خيابانها و رانندگي و عبور موتور سيكلت ها در بزرگراه ها و عبور و گذر پياده مردم  را كه ديدم وحشت كردم ، انگار در سرزمين زامبي ها بودم ، نه قانوني بود و نه نظمي ،نه پليس و ماموري براي نظم ، خوفناك بود ، انگار نه انگار كه اپيدمي كرونا هم وجوددارد !  انگار در خواب كابوس ميديدم ،  خوب كه فكر كردم ، ديدم نيازي نيست تا مخاصمان كشورمان و دشمنان ملتمان كاري بر عليه كشورمان كنند ، خود بي نظميها و قانون شكني ها و نبود پليس و مامور  قانون در صحنه بنظرم رسيد مسئولين كشور خواب هستند و عده اي هم كه مشغول خروج ثروت از كشور و عده اي هم در اين اوضاع حرج و مرج ها موز كيلويي ٦٠ هزار تومان و نارنگي كيلويي ٥٠ هزار و مرغ دانه اي ٤٨ هزار تومان ميفروشند ...