سخنگوی ستاد کرونا: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن وارد کشور می‌شود/ کرونا انگلیسی در کشور گردش دارد

اجتماعی،   3991209060

علیرضا رئیسی با بیان اینکه کرونا انگلیسی در کشور گردش دارد گفت: ویروس کرونا خیلی قابل پیش بینی نیست از این رو مرزهای غربی کشور بسته شده اند و به شدت کنترل می‌شوند.

سخنگوی ستاد کرونا: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن وارد کشور می‌شود/ کرونا انگلیسی در کشور گردش دارد

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در کشور و دنیا مطلوب نیست، گفت: 114 میلیون نفر در کل دنیا به ویروس کرونا مبتلا هستند و 2 میلیون و 500 هزار نفر تاکنون در سطح دنیا جان خود را از دست دادند. انگلیس و آمریکا وضعیت نامناسبی نسبت به سایر کشورهای دنیا دارند و در برخی کشورهای اروپا محدودیت‌های شدیدی اعمال شده است. 

او افزود: سیستم بهداشت و درمان انگلیس و آلمان قوی هستند اما در مقابل این ویروس به زانو در آمدند. وضعیت روند بیماری در کشور صعودی است ولی در خوزستان و چهارمحال و بختیاری این ویروس به شدت فعال است و فعالیت ویروس انگلیسی در خوزستان بالاست و میزان بستری ها افزایش پیدا کرده است. 

رئیسی تصریح کرد: در دزفول و شادگان رعایت پروتکل ها بهتر شده و بیماری کنترل شده اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم. روزانه 12 هزار تست در استان خوزستان انجام شده است و در سطح کشور 100 هزار تست در حال انجام شده است. در حال حاضر 11 شهر قرمز در استان خوزستان داریم. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: با افزایش پروتکل‌ها می توان از حالت قرمز خارج شد. آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه جز شهرهای قرمز در استان خوزستان هستند. در حال حاضر 32 شهر نارنجی ، 251 شهر زرد، 154 شهر آبی در ایران وجود دارد.

او اضافه کرد: روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت در خانه سالمندان کهریزک حضور پیدا کردیم و واکسیناسیون را آغاز کردیم. افراد سالمند و واکسیناسیون برای افراد دارای معلولیت ذهنی و جانبازان شیمیایی و... صورت گرفت. 

رئیسی با اشاره به افرادی که در اولویت های واکسیناسیون هستند افزود: امروز 250 هزار دوز واکسن سینوفارم وارد کشور می‌شود و در آینده واکسن نیز از هندوستان وارد کشور می شود. فردا مشخص می شود که تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کوواکس به کشور وارد می شود. تا قبل سال یک میلیون و 300 هزار نفر واکسینه می شوند و تا فروردین گروه های پرخطر واکسینه شوند و بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب سند ملی از فروردین به بعد صورت بگیرد. 

رئیسی اظهار کرد: از مردم عزیزمان می خواهیم چند هفته باقیمانده تا عید را با دقت رصد کنند تا نوروز آرامی سپری کنیم. ویروس خیلی قابل پیش بینی نیست و موجی از بیماری شهر و استان ها را می تواند دچار کند. 

او ادامه داد: قرار است جمعیت هلال احمر برای مرزها به کمک بیاید. مرزهای غربی کشور بسته شده‌اند و به شدت کنترل می‌شود و امیدواریم مرزهای زمینی و هوایی و... را نیز کنترل کنیم گرچه ویروس انگلیسی در کشور گردش داشته و باید از انتشار بیشتر آن جلوگیری کرد. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در پایان گفت: امیدواریم در چند هفته با رعایت پروتکل ها مانع از انتشار ویروس شویم تا عید نوروز خوبی را داشته باشیم.