اقامت تمکن مالی اروپا به همراه اجازه کار

گزارش بازرگانی،   3991209018

آیا میدانستید با اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال شما اجازه کار قانونی هم دریافت میکنید؟

یکی از پر طرفدارترین راه های اخذ اقامت از کشورهای اتحادیه اروپا اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خودحمایتی است. در این روش نیازی به سرمایه گذاری ، ثبت شرکت، کارآفرینی و ...... نمی باشد زیرا این نوع اقامت مخصوص افرادی است که از لحاظ مالی وضعیت خوب و مستقلی دارند و فقط به دنبال اخذ اقامت می باشند. پس فرد تنها ارائه مدارک لازم برای اثبات توانایی مالی می توانند برای این روش اقدام کنند و برای خود ، همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت موقت بگیرند. کشورهایی مثل یونان ، فرانسه ، اسپانیا، پرتغال در اعطای اجازه ی اقامت از این روش فعال می باشند. این روش مخصوصاً برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای کشورهایی مثل کانادا و آمریکا و یا به دنبال رفت و آمد در حوزه ی شنگن می باشند هم بسار روش مناسبی است. در این روش باید به دولت کشور مقصد ثابت شود که شما بدون نیاز به کار کردن هم هزینه های زندگی خودتان و همراهانشان را پرداخت می کنید زیرا هیچ کشوری در جهان از ورود افرادی که می خواهند کار کنند و فرصت های شغلی آن کشور را اشتغال کنند راضی نخواهند بود و استقبال نخواهند کرد . این روش از ساده ترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت از کشورهای اروپایی است..

در ادامه اقامت تمکن مالی پرتغال و یونان را که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار دهیم.



اقامت تمکن مالی پرتغال به همراه اجازه کار قانونی

به ویزای تمکن مالی پرتغال، ویزای D7 هم گفته می شود که اجازه ی اقامت موقت یک ساله برای فردی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خودش و همراهانش که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود را دارد. در این روش نیز باید درآمد ماهانه حدود 1500 یورو برای فرد اصلی پرونده و 500 یورو برای همسر و 300 یورو برای هر کدام از فرزندان زیر 18 سال داشته باشد و متقاضی می بایست مبلغ حدود 1500 یورو به ازای خودش و 600 یورو به ازای هر کدام از همراهان در یک حساب بانکی در کشور پرتغال قرار دهد. توجه داشته باشید که درست همانند تمکن مالی یونان درآمدها نباید وابسته به حضور در کشور ایران باشد یعنی باید طوری باشد که با زندگی کردن در کشور پرتغال هم درآمد خود را داشته باشید. برای تمدید هر سال یا هر دو سال با رعایت همین شروط هم می توانید اقدام کنید تا بعد از 5 سال اقامت دائم و بعد از 7 سال پاسپورت بگیرید.

از مزایای این روش می توان به اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال، تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال، خدمات بیمه های درمانی رایگان، امکان خرید ملک، امکان سفر به کل اتحادیه اروپا اشاره کرد. برخلاف کشور یونان، پرتغال نیازمند شش ماه حضور متوالی و یا هشت ماه حضور غیرمتوالی در سال می باشد تا بتوان برای تمدید اقامت اقدام کرد.

اقامت تمکن مالی یونان

متقاضی باید به دولت یونان ثابت کند که دارای درآمد ماهیانه به مبلغ 2000 یورو می باشد. این درآمد به ازای همسر 400 و هر کدام از فرزندان زیر ۱۸ سال ۳۰۰ یورو در ماه اضافه خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که این درآمد نباید وابسته به حضور در ایران باشد یعنی مثلاً حقوق کاری. درآمد می بایست اجاره‌ ملک، سود سهام، حقوق بازنشستگی، سود سپرده بانکی، اجاره مغازه و.. باشد. یکی دیگر از شروط مهم غیر از اثبات درآمد ماهیانه داشتن مبلغ 20000 یورو به ازای مزد اصلی پرونده و 6000 یورو به ازای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و قرار دادن این مبلغ در یک حساب بانکی در کشور یونان. توجه داشته باشید هر سال یا هر دو سال برای تمدید اقامت می بایست این شروط را داشته باشید.

از مزایای این روش می‌توان به ویزای همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال، خدمات بیمه‌های درمانی رایگان، امکان خرید ملک، امکان سفر به کل اتحادیه اروپا و مهم تر از همه اینکه کشور یونان نیازی به حضور ندارد. کل این پروسه حدود 3 ماه طول می‌کشد. این نوع اقامت در آینده بعد از حدود ۷ سال می‌تواند منجر به اخذ پاسپورت هم بشود

امکان اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در کشور های اسپانیا و فرانسه مقدور می باشد. در کشور اسپانیا در هر سال می بایست 6 ماه در کشور حضور داشته باشد اما در کشور فرانسه اقامت تمکن مالی که از نوع خرید ملک در فرانسه است نیز نیازی به حضور نمی باشد.

 

چنانچه قصد اقامت در این کشورهای زیبای اروپایی را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها در خصوص نوع سرمایه گذاری که مدنظرتان است مشاوره و راهنمایی بگیرید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت کاروانیک به آدرس img.karvanik.com تمامی اطلاعات لازم در خصوص خرید ملک در فرانسه و انتخاب ملک مورد نظر را بدست آورید و از خدمات دیگر هلدینگ مهاجرتی کاروانیک اطلاع کسب نمایید.

چنانچه تصمیم خود را نهایی کنید وکلا و کارشناسان هلدینگ کاروانیک در اولین فرصت و بدون نیاز به حضور شما در کشور پرتغال کلیه کارهای محوله را انجام خواهند داد. برای تحقق رویای قدم زدن در لیسبون همین الان تماس بگیرید. :   02126760015