انگلیس: قتل خاشقچی «جنایتی هولناک» بود/ تحریم ۲۰ سعودی

جهان،   3991209008

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن همیشه در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مطرح و منتقد آل‌سعود مواضع صریح و شفافی داشته است و آن را یک «جنایت هولناک» می‎داند.

انگلیس: قتل خاشقچی «جنایتی هولناک» بود/ تحریم ۲۰ سعودی

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ساعاتی پس از انتشار گزارش اطلاعاتی دولت آمریکا درباره قتل خاشقچی که در آن بر دست داشتن بن سلمان در این ماجرا تأکید شده است، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که لندن همیشه مواضع صریح و روشن در این خصوص داشته است.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن ترور و قتل خاشقچی را «جنایتی هولناک» می‌داند و به تماس‌های خود با عربستان در خصوص این پرونده ادامه خواهد داد.

در ادامه بیانیه آمده است: «ما خواستار اجرای تحقیقات کامل و مستدل و شفاف برای مجازات عاملان قتل خاشقچی هستیم و 20 نفر از سعودی‌هایی را که در این جنایت دست داشتند، تحریم کرده‌ایم».

وزارتخانه یاد شده افزود: «دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در سفر سال گذشته خود به ریاض این موضوع را مطرح کرد و ما همچنان این موضوع را در تعاملات خود با دولت سعودی مطرح می‌کنیم».

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود  اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان سعودی با «ربودن» یا «قتل»  جمال خاشقجی در استانبول موافقت کرده بود.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.