آمریکا سرکرده‌های جدید داعش را به پایگاه «التنف» منتقل کرد

جهان،   3991208091

منابع سوری از انتقال شمار دیگری از سرکرده‌های داعشی از زندانی در منطقه تحت کنترل «قسد» به پایگاه غیرقانونی خود در منطقه التنف در مرز عراق، سوریه و اردن با هدف استفاده از آنها برای حملات علیه ارتش سوریه پرده برداشتند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، منابع سوری از کشته شدن سه غیرنظامی سوری بر اثر مین برجای مانده از داعش در استان حماه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: مین برجای مانده از تروریست‌های داعش هنگام عبور یک موتور سیکلت که سه غیرنظامی سوار بر آن بودند، منفجر شد.

منابع سوری بیان کردند: این مین در اطراف روستای «ابولفه» در حومه شرقی «سلمیه» در استان حماه رخ داد که سه نفر کشته شدند.

تروریست‌ها قبل از فروپاشی در مناطق مختلف سوریه اقدام به کارگذاشتن مین و تله‌های انفجاری کرده‌اند و پس از فرار این تروریست‌ها و شکست آنها در برابر ارتش سوریه، این مین‌های برجای مانده تلفات زیادی در میان غیرنظامیان برجای می‌گذارد.

نظامیان اشغالگر آمریکایی گروه دیگری از تروریست‌های داعش را از زندان‌های محل کنترل نیروهای «قسد» در استان حسکه به پایگاه «الشدادی» در حومه جنوبی آن منتقل کردند تا آنها را به پایگاه غیرقانونی خود در منطقه «التنف» در مرز سوریه، عراق و اردن منتقل کنند.

منابع محلی سوری اعلام کردند که نظامیان اشغالگر آمریکایی وارد زندانی در حسکه شده و 10 داعشی را که گمان می‌رود از سرکرده‌های تکفیری‌ها باشند به همراه خود با بالگرد به شهر «الشدادی» بردند.

این منابع تاکید کردند: این زندانیان داعش از سوی اشغالگران آمریکایی تحت معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت تا به منطقه «التنف» در مرز سوریه و اردن برده شوند تا از آنها برای حملات علیه مواضع ارتش سوریه و مراکز مسکونی و راه‌های حیاتی و تاسیسات مهم استفاده شود.

نظامیان آمریکایی در طی دو سال گذشته شمار زیادی از تروریست‌ها را از زندان‌های محل کنترل شبه نظامیان «قسد» وابسته به واشنگتن در شهر حسکه و از اراضی عراق به پایگاه التنف منتقل کرده‌اند و هدفشان بهره برداری و احیای آنها برای ایفای نقش به این تروریست‌ها برای اجرای طرح‌های واشنگتن در منطقه است.