هشدار سئول درباره فاجعه انسانی در کره شمالی بر اثر تحریم‌ها

جهان،   3991208058 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اتحاد کره جنوبی هشدار داد اگر در تحریم‌ها علیه کره شمالی بازنگری نشود، ممکن است بحران انسانی وخیمی در این کشور به‌وجود بیاید.

به گزارش فارس، «لی این‌-یونگ» وزیر اتحاد کره جنوبی امروز (جمعه) درباره اثرات تحریم‌های بین‌المللی بر کره شمالی هشدار داد.

لی در مصاحبه با نشریه «فایننشال تایمز» با درخواست برای بازنگری در تحریم‌ها علیه کره شمالی، گفت این تحریم‌ها می‌تواند بحران انسانی وخیمی را در این کشور ایجاد کند.

وی در این باره توضیح داد: «پنج سال است که تحریم‌های سختی [بر کره شمالی] اعمال شده، پس شاید اکنون زمان آن باشد که ببینیم آیا تحریم‌ها کمک مثبتی به موفقیت روند خلع سلاح اتمی کره شمالی داشته یا خیر».

این وزیر کره جنوبی با اشاره به شرایط دشوار معیشتی که تحریم‌ها بر همسایه شمالی آنها تحمیل کرده، افزود: «ما کره شمالی را به دقت زیر نظر داریم و نگران هستیم که ممکن است بحران بشری در آنجا رخ دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اثر تحریم‌هایی که با وقایع طبیعی مانند طوفان‌های سهمگین، زمستان سخت، شیوع ویروس «کووید۱۹» و بسته‌شدن مرزها در پی این همه‌گیری همراه شده، کره شمالی با مشکلات متعددی از جمله امنیت کمبود تجهیزات پزشکی و دارو، پایین بودن امنیت غذایی و دیگر دشواری اقتصادی روبه‌رو شده است.

لی در ادامه ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی «ماهیت منحصر به‌فرد روابط درون کره‌ای» را درک کرده و «حمایت بیشتری از همکاری‌ها و پروژه‌های درون‌کره‌ای» داشته باشد.

بر اساس این گزارش، وی همچنین خواستار بازنگری جامع در تحریم‌های کنونی علیه کره شمالی شد تا اثرات منفی آن بر زندگی مردم این کشور شناسایی شود و راه‌های انعطاف‌پذیر برای کاهش آن پیدا کنند.

حدود دو هفته پیش بود که «کیم جونگ اون» در اقدامی کم سابقه از وزرای دولت کره شمالی به دلیل کاستی‌های طرح پنج ساله اقتصادی جدید این کشور انتقاد و تاکید کرد این طرح با اهداف چشم انداز و اوضاع نابسامان اقتصادی تناسب ندارد.