دریافت مالیات باید به سمت اقشار پردرآمد سوق یابد

اقتصادی،   3991208007 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید حداکثر معافیت مالیاتی برای اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شود و سعی کنیم دریافت مالیات به سمت اقشار پردرآمد سوق یابد.

به گزارش فارس، سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شامگاه پنجشنبه در نشست با هیئت‌رئیسه اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان ری اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد مجلس فشار به اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیست باید حداکثر معافیت مالیاتی برای اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شود و دریافت مالیات به سمت اقشار پردرآمد سوق یابد.

وی با تأکید بر لزوم تجدید نظر در دریافت مالیات گفت: باید با کمک به اقشار ضعیف و رونق بخشیدن به تولید اشتغال مناسب برای افراد را در جامعه فراهم کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: موضوع مربوط به جایگاه نگه‌داری کالاهای بازرگانی و موضوعات مربوط به دریافت ارزش‌افزوده از انبارداران توسط اداره صمت و نمایندگان مجلس به‌طور شفاف پیگیری می‌شود زیرا انبارداران قصد فروش کالا را نداشته و تنها کالاهای بازرگانان را نگه‌داری می‌کنند.

یزدی‌خواه بیان کرد: تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف باید با توجه به جمعیت و نیاز جامعه به‌ شکل تعادلی انجام شود لذا درخواست می‌شود با توجه به کمبودهایی که در این زمینه عنوان‌شده مسؤولان مربوطه باید پیگیر حمایت بیشتر از مردم نقاط جنوبی تهران باشند.

وی ادامه داد: مشکلات ناشی از استقرار صنوف مزاحم در شهرستان ری و پرداخت عوارض کسب و پیشه به شهرداری و پرداخت مالیات به تهران باید رسیدگی شود همچنین موضوع افزایش قیمت تعرفه آب‌بهاء برای مشترکانی که به فاضلاب متصل نیستند و دچار افزایش قیمت شدند نیز باید بررسی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان مردم مطرح کردن مشکلات، بررسی و برطرف کردن این موضوعات است که باید به طور مکتوب ارائه شود.