قالیباف: هیچ‌کس حق ندارد ذره‌ای از قانون عقب نشینی کند/ همه مکلفیم که قانون رفع تحریم را اجرا کنیم

سیاسی،   3991206086

رئیس مجلس گفت: هم مجلس شورای اسلامی و هم دو قوای دیگر و همه مسئولان قانون را مبنای کار می دانیم، به ویژه قانون رفع تحریم و همه مکلفیم که آن را اجرا کنیم. ما حتماً قانون را با محور همدلی و وحدت پیش می بریم و همه بدانند که هیچ کدام حق نداریم ذره ای از قانون عقب نشینی کنیم و مجلس هم حتماً از قانون عقب نشینی نخواهد کرد.

قالیباف: هیچ‌کس حق ندارد ذره‌ای از قانون عقب نشینی کند/ همه مکلفیم که قانون رفع تحریم را اجرا کنیم

به گزارش خانه ملت، وحید جلال زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: آیا روزی که جلسه غیرعلنی داشتیم و درخصوص بیانیه دولت صحبت می کردیم، در مجلس بی احترامی و بی ادبی نسبت به رئیس جمهور رخ داد؟ آقای رئیس جمهور مجدداً در هیات دولت در موعظه اخلاقی بالای منبر رفته و به مجلس تذکر دادند که چندین بار باید رهبری به شما تذکر دهد!

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آیا نمایندگان مردم در مجلس بی ادبی و بی احترامی کردند یا اینکه دولت، مجلس را به عنوان یک نهاد مردمی نادیده گرفت و بدون مشورت با مردم بیانیه صادر کرد؟

وی با بیان اینکه در مجلس چه بی احترامی به دولت صورت گرفته است، افزود: چه کسی بود که مخالفین خود را به جهنم حواله داد و آنها را ترسو خواند؟ آیا مردم این افاضات رئیس جمهور را فراموش کرده اند؟ مردم قضاوت کنند چه کسی حرف رهبری را زمین گذاشته است که آقای رئیس جمهور می گویند چرا مجلس حرف رهبری را زمین می گذارد! آیا ما اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده ایم؟ آیا این دولت نبود که ناتوی فرهنگی رهبری را فراموش کرد؟ آیا الگوی پیشرفت ایران اسلامی را دولت به جای آورده است؟ اصلاح ساختار بودجه را که فرمان رهبر معظم انقلاب بود، آیا در دولت جایی دارد؟ آقای رئیس جمهور می فرمایند مردم را مأیوس نکنید؛ چه کسی مال مردم را در بورس هوا کرد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: چه کسی دست به جیب مردم برد و قیمت ها را چندبرابر کرد؟ مقصر گرانی مسکن کیست؟ کدام وزیر گفت مسکن مهر مزخرف است و 6 سال ترک فعل کرد؟ آیا باز هم جای قاضی و متهم در حال عوض شدن است؟

جلال زاده افزود: آقای رئیس، از مجلس دفاع کنید و نگذارید مجلس را متهم کنند. مجلس در کمال آرامش و متانت از حق قانونی خود و مصوبه قانونی دفاع کرده است. فقط مجلس است که باید تصمیم بگیرد. هیچ کس حق ندارد جای مجلس تصمیم بگیرد. من نمی دانم این چه مرضی است که روسای جمهور آخر دولت ها با آن مبتلا می شوند و قوانین مجلس را کوچک می شمارند و پای در کفش دیگر قوا می کنند! این مجلس است که حاکم بر دیگر قواست. از جنابعالی می خواهم با توجه به اینکه در بیانیه دولت، مجلس تهدید شده و گفته اند که اگر مجلس تدابیر هوشمندانه دولت را نمی پذیرد، باید پای حرف و عمل خود بایستد، این هم تهدید است و هم اصل تفکیک قوا را مخدوش می کند. لذا از جنابعالی قویاً می خواهم از حق مجلس دفاع کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: حتما هم مجلس شورای اسلامی و هم دو قوای دیگر و همه مسئولان و مردم عزیزمان قانون را مبنای کار می دانیم، به ویژه قانون رفع تحریم و همه مکلفیم که آن را اجرا کنیم و فرمان حضرت آقا و رهنمودهای ایشان مبنی بر تفاهم و وحدت هم جزو وظایف ماست، ما حتماً قانون را با همین محور همدلی و وحدت پیش می بریم و همه بدانند که هیچ کدام حق نداریم ذره ای از قانون عقب نشینی کنیم و مجلس هم حتماً از قانون عقب نشینی نخواهد کرد.