شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد

سلامت،   3991205124

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی یک مورد مثبت کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد و گفت: این بیمار، مردی۷۰ ساله است که هم‌اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر مشهد بستری و در حال معالجه است، وی به انگلستان سفر نداشته اما مسافرت خارجی رفته است.

شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد

دکتر مهدی قلیان اول در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اولین شهروند مشهدی مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این بیمار، مردی ۷۰ ساله است که هم‌اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر مشهد بستری و در حال معالجه است، وی به انگلستان سفر نداشته اما مسافرت خارجی رفته است.

وی با بیان اینکه تمامی افراد در تماس با این بیمار در حال رهگیری و انجام آزمایش هستند و بیمار به صورت ایزوله بستری است، تصریح کرد: به‌دنبال مثبت شدن نخستین مورد کرونای انگلیسی در مشهد تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در خراسان رضوی در حال اجراست، در همین زمینه درخواستی برای محدودیت ورود مسافرین خارجی داشته‌ایم که باید از طریق ستاد استانی به ستاد ملی داده شود.

قلیان شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد را به نوک قله کوه یخ تشبیه کرد و افزود: این مورد نشان می‌دهد موارد بیشتری از کرونای انگلیسی در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و با توجه به‌شدت و قدرت واگیر بالای این ویروس جهش یافته توصیه اکید به خصوص به کودکان و جوانان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک داریم.

گفتنی است؛ طی یک هفته اخیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به تجهیزات تشخیص کرونای انگلیسی شد و تاکنون بیش از ۳۰ بیمار مشکوک در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از این نظر آزمایش شده‌اند.