چگونه با دستگاه جوجه کشی در منزل کسب درامد کنیم؟

گزارش بازرگانی،   3991205045

آموزش کسب درامد در منزل با دستگاه جوجه کشی

تکثیر پرنده ها و فروش جوجه آنها یکی از روش های آسان و کم هزینه برای کسب درامد در منزل می باشد. برای جوجه کشی از هر پرنده ای ابتدا لازم است که دانش کافی در رابطه با نحوه استفاده از دستگاه جوجه کشی ، روش تهیه و مراقبت از تخم های نطفه دار و شرایط جوجه کشی از پرنده مد نظرتان را کسب نمایید. در این روش شما با تهیه تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت میتواند جوجه های یک روزه تولید کنید و آنها را با قیمت بالایی به فروش برسانید. این شیوه کسب درامد به دلیل سهولت در راه اندازی و هزینه پایین یکی از راه های کم ریسک و سریع برای درامد زایی میباشد.

از کجا شروع کنیم؟

 قبل از شروع ابتدا باید به اندازه کافی تحقیق کنید. جوجه یک روزه برخی از پرنده ها مثل قوغاز، نژادهای زینتی مرغ، طاووس و ... حاشیه سود خوبی دارند. برای انتخاب پرسودترین پرنده لازم است که در ابتدا نیاز بازار را بسنجید و بر اساس آن اقدام کنید. نگران بازاریابی جوجه های یک روزه نباشد، چون بازار خرید و فروش پرندگان به قدی پتانسیل دارد که هر شخصی با توجه به توان و تلاش خود میتواند از این بازار سهمی داشته باشد. با انتخاب پرنده مناسب نوبت به خرید تخم نطفه دار آن پرنده میرسد.

باید بدانید که تخم های نطفه دار شیوه حمل و نگهداری خاصی دارند. بعنوان مثال نباید از فواصل دور تخم نطفه دار تهیه کرد چون تکان و ضربه شدید باعث مرگ نطفه میشود. یا اینکه دما و رطوبت محیط نگهداری تخم نطفه دار باید مناسب باشد. دمای 18 درجه با رطوبت 50 الی درصد برای نگهداری تخم نطفه دار بیشتر پرندگان مطلوب است. نکته دیگری که در مورد تخم نطفه دار باید بدانید سن آن می باشد. یعنی تخم نطفه دار قابل قبول برای جوجه کشی باید کمتر از یک هفته سن داشته باشد وگرنه به جوجه تبدیل نخواهد شد.

تکثیر پرندگان با ماشین جوجه کشی

برای خرید تخم نطفه دار بهتر است که به مزارع پرورش پرنده مد نظر خود مراجعه کنید. چون در این صنعت یکی از شاخه های کسب درامد فروش تخم نطفه دار می باشد. به همین منظور افراد زیادی با تشکیل گله مولد به تولید تخم نطفه دار آن پرنده می پردازند و از این طریق کسب درامد میکنند.

بعد از تهیه تخم نطفه دار، شما باید دستگاه جوجه کشی متناسب با نیازتان را فراهم کنید. بعنوان مثال اگر قصد جوجه کشی از شترمرغ دارید، باید دستگاه مخصوص شترمرغ خریداری کنید. یا اینکه برای تکثیر پرنده های زینتی و طوطی سانان لازم است که از ماشین جوجه کشی حرفه ای و اتوماتیک بهره ببرید.

توجه داشته باشید که یکی از رمزهای موفقیت شما در این کار انتخاب دستگاه جوجه کشی با کیفیت می باشد. ممکن است که شخص فنی کار باشید و بخواهید با تهیه لوازم ساخت دستگاه جوجه کشی خودتان، دستگاه مد نظرتان را بسازید. ولی باید بدانید که دستگاه های دست ساز توجیه اقتصادی ندارند و شما با آن نمی توانید به نتایج دلخواه برسید. چون بیشتر تخم های نطفه دار در دستگاه های دست ساز تلف میشوند و این یعنی تلف شدن وقت و سرمایه شما.

شما شغل جوجه کشی را می توانید به عنوان شغلی دوم و پاره وقت نیز انجام دهید. دستگاه جوجه کشی نیاز به کنترل و نظارت دارد و هر اندازه که دستگاه ساده تر باشد، طبیعتا کاربر برای انجام برخی از فرایندها باید بیشتر بر دستگاه نظارت و کنترل داشته باشد. بعنوان مثال سیستم رطوبت رسانی و تنظیم رطوبت در برخی دستگاه ها اتوماتیک بوده و در برخی دیگر کاربر باید دائما آن را کنترل کند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه جوجه کشی کافی است که در روز هر 3 الی 4 ساعت یکبار آن را چک کنید. ذکر این نکته مهم می باشد که برای رشد تخم های نطفه دار بایستی همیشه دما، رطوبت، چرخش، تهویه و ...به درستی تنظیم شوند. بنابراین هرزگاهی شما باید به دستگاه جوجه کشی سر بزنید و دما، رطوبت و چرخش تخم ها را بررسی کنید. همچنین لازم است که دما و رطوبت محیط جوجه کشی نیز بررسی شوند. حتی شما می توانید برخی از کارها را بین اعضای خانواده تقسیم بندی کنید تا در صورت لزوم و عدم دسترسی شما به دستگاه، یکی از اعضای خانواده بر دستگاه کنترل داشته باشد.

کسب و کار جوجه کشی در ابتدا باید در ظرفیت های پایین انجام گیرد. البته شما نباید فقط به چشم جوجه کشی به این شغل نگاه کنید. چون در ادامه با توسعه این کار شما صاحب یک مزرعه پرورش خواهید شد و باید بیشتر سرمایه گذاری کنید. بدین معنی که برای نگهداری از جوجه ها و تغذیه آنها بایستی محیط مناسب و دان مخصوص آماده نمایید. سپس جوجه ها را با توجه به هدف تجاری برای فروش گوشت و یا تخمگذاری پرورش خواهید داد. البته طبیعی است که درامد شما نیز با توسعه این کار به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد و شما باید وقت بیشتری برای انجام این کار تخصیص بدهید.

اطلاعات لازم برای جوجه کشی از پرندگان

اطلاعات لازم برای جوجه کشی از پرندگان

هر پرنده ای شرایط و دوره جوجه کشی خاصی دارد. بعنوان مثال دوره جوجه کشی مرغ 21 روز است ولی زمان جوجه کشی قوغاز 34 روز می باشد. دمای جوجه کشی نیز برای بیشتر پرندگان تقریبا در بازه 37 الی 37.5 درجه می باشد.

ناگفته نماند که فرایند جوجه کشی به اندازه کافی حساس بوده و باید اصول این کار را رعایت کنید. در غیر اینصورت نباید انتظار کسب درامد از این شغل داشته باشید. افراد موفق در این نوع مشاغل کسانی هست که همیشه به دنبال یاد گیری نکات لازم بوده و از تجربیات دیگران بهره می برند.

کسب و کار جوجه کشی و پرورش پرندگان از جمله مشاغلی است که باید با علاقه آن را انجام دهید. چرا که شما با یک موجود زنده سر و کار خواهید داشت و لازم است که شخص مسئولیت پذیر باشید. برای شروع بهتر است که ابتدا به سراغ طیور پرکاربرد مثل مرغ، بلدرچین، غاز، بوقلمون، کبک و ... بروید. تکثیر پرنده های زینتی و طوطی سانان با دستگاه جوجه کشی به مراتب سخت از طیور خانگی میباشد. همچنین تخم نطفه دار پرنده های زینتی به راحتی پیدا نمیشود. البته در این شغل میتوانید به بازار خرید و فروش پرندگان زینتی نیز وارد شوید که آن نیز درامدهای بالایی دارد.

هدف از پرورش طیور خانگی تأمین احتیاجات غذایی می باشد. به خوبی بر همگان ثابت شده است که هر کسب و کاری که با خوراک و تغذیه مردم در ارتباط باشد، از رونق خوبی برخوردار است. از طرفی در شغل تکثیر و پرورش طیور امکان صادرات محصول به کشورهای همسایه نیز وجود دارد و بسیاری از افراد از این طریق درامدهای هنگفتی کسب نموده اند. مخصوصا در کشورهای عربی به دلیل آب و هوای نامساعد پرورش بسیاری از طیور صرفه اقتصادی ندارد و آنها از طریق واردات نیاز کشور خود را تأمین میکنند.

البته برای قدم گذاشتن در این مسیر شما به کسب اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت و بهتر است که به صورت گسترده تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به فروشگاه دستگاه جوجه کشی مراجعه نمایید. در این فروشگاه تمامی لوازم مورد نیاز برای پرورش طیور به همراه قیمت تجهیزات مرغداری موجود می باشد. همچنین آموزش های کامل در رابطه با نحوه جوجه کشی، پرورش، نگهداری و تغذیه پرندگان مختلف در این فروشگاه به صورت رایگان ارائه شده است.