۵ مرز ایران و عراق بسته شد

اجتماعی،   3991204090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران به دنبال شیوع ویروس کرونای انگلیسی تردد مسافر از پنج مرز ایران و عراق ممنوع شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه با شیوع ویروس جهش یافته کرونا، محدودیت هایی در مرز شلمچه و چذابه اعمال و تردد مسافر ممنوع شد به تدریج این ممنوعیت افزایش یافته و از فردا مرز مهران نیز بسته خواهد شد.

این در حالی است که از روز گذشته از مرز تمرچین در پیرانشهر و کیله سردشت نیز تا دو هفته تردد مسافر ممنوع اعلام شده بود.

تازه ترین اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - از این حکایت دارد که  به منظور جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی و با تصمیم استان های مرزی، تردد مسافر در مرزهای کیله سردشت، پیرانشهر، چذابه و شلمچه بسته شده است و مرز مهران از فردا تا اطلاع ثانوی  بسته می شود.

به گفته وی این تصمیمات صرفا در حوزه تردد مسافری است و شامل کالاهای تجاری نمی شود و همچنان فعالیت تجاری این مرزها ادامه دارد.

طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران پیش از این نیز به دلیل شیوع کرونا صرفا افرادی امکان تردد از مرزها به سمت عراق یا بالعکس را داشتند که دارای مجوز تردد خاص مانند ویزای درمان، تحصیل، تجار و دیپلماتیک بودند که در این برهه زمانی امکان تردد را نخواهند داشت.

لطیفی در مورد تررد کالاهای تجاری نیز یادآور شد که از ابتدای شیوع کرونا بر اساس پروتکل های بهداشتی در مرزها مبادله می شوند.

گفتنی است که در اغلب مرزها منعی برای تردد نیست و تبادل کالا و مسافر با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

این در حالی است که به دنبال انفجار اخیر در گمرک اسلام قلعه، همچنان ورود کالای جدید به مرز دوغارون ممنوع است و کالاهای متوقف در مرز با اولویت کالاهای فاسدشدنی از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان پذیرش می شود.