راهنمای خرید کاشی و سرامیک دکوراسیون منزل

گزارش بازرگانی،   3991204067

هنگامی که ساخت خانه از مرحله سفت‌کاری عبور کرده و به قول ساختمان سازها و معمارها به مرحله نازک‌کاری می‌رسد، خرید کاشی و سرامیک ضرورت پیدا می‌کند و باید تصمیم بگیرید تا برای کف ساختمان، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه کاشی و سرامیک مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

درخصوص انتخاب سرامیک برای دکوراسیون منزل و آشپزخانه و سرویس بهداشتی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه نمایید. ما در ادامه این مطلب به بررسی این نکات پرداخته و مطالبی را تحت عنوان راهنمای خرید کاشی و سرامیک در اختیارتان قرار خواهیم داد. در انتها نیز چند نوع کاشی و سرامیک که برای هر قسمت از منزل مناسب است به شما معرفی خواهیم کرد.

تفاوت کاشی و سرامیک چیست؟

همه ما کاشی و سرامیک را از نزدیک دیده‌ و در قسمت‌های مختلف خانه کاربرد هریک را مشاهده کرده‌ایم اما برخی از ما با تفاوت ساختاری کاشی و سرامیک آشنایی نداریم. در این بخش سعی داریم شما را با این تفاوت ساختاری آشنا کنیم.

1. کاشی

کاشی از دو بخش تولید شده است، بخش سفالی که بدنه و قسمت اصلی آن را تشکیل می‌دهد و بخش لعابی آن که مانند ماده‌ای شیشه ای است و روی بخش سفالی را می‌پوشاند و دارای طرح و رنگ است. کاشی هنگام ساخت، تحت پرس و فشار کمتری را قرار می‌گیرد و از مقاومت کمتری در برابر فشار، سرما و گرما برخوردار است و ظرافت بیشتری دارد به همین دلیل از کاشی عموما بر روی دیوار که از پشت آن نم و رطوبت وارد آن نمی‌شود، استفاده می‌شود. برای کاشی همیشه طرح‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود و از تنوع بالایی برخوردار است به همین جهت از این محصول می‌توان برای پوشاندن دیوارهای آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

2. سرامیک

سرامیک برای دکوراسیون منزل کاربردهای فراوانی دارد و به جهت استقامتی که دارد در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم درباره ساختار سرامیک توضیح دهیم، سرامیک نیز نوعی کاشی است که از مقاومت و دوام بالایی نسبت به آن برخوردار است. سرامیک هم مانند کاشی از بخشی سفالی که استخوان بندی اصلی آن را تشکیل داده تولید شده است.

اجزای سرامیک را خاک رس، ماسه و فلدسپار تشکیل داده و به همین منظور ویژگی سرامیک‌های موجود در بازار همگی به جهت ساختارشان می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. از سرامیک به جهت نوع لعابی که روی آن به کار رفته و همچنین طرح‌هایی که دارد بیشتر برای کف استفاده می‌شود.

نوعی از سرامیک‌ها به پرسلان معروفند و می‌توان برای محیط‌های باز از آن‌ها استفاده نمود. به طور کل از سرامیک می‌توان بیشتر در محیط‌هایی که تحت فشار و یا رطوبت بیشتر و همچنین گرما و سرما قرار دارند، استفاده کرد. بنابراین لازم است هنگام خرید کاشی و سرامیک به مواردی که در بالا اشاره کردیم توجه نمایید.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک

ما در ادامه این بخش نکات بیشتری را به عنوان راهنمای خرید کاشی و سرامیک با شما در میان خواهیم گذاشت تا بتوانید بهترین کاشی و سرامیک را انتخاب نمایید.

1. طرح و رنگ

تفاوتی نمی‌کند که شما متریالی مانند کاشی و سرامیک را برای چه فضایی و با چه نوع قیمتی انتخاب می‌کنید، نکته مهم آن است که کاشی و سرامیکی که انتخاب می‌کنید باید با سایر المان‌هایی که در دکوراسیون منزل و یا محیط کار خود قرار است به کار ببرید، هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

شما باید سعی کنید آن چه که برای کف، دیوار، سقف و حتی پرده‌ها و مبلمان انتخاب می‌کنید؛ در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به وجود آورده و شما از قرار گرفتن در آن محیط احساس لذت نمایید. پس طرح و رنگ مهم است.

2. فضای مورد نظر

فضایی که برای آن قصد خرید کاشی و سرامیک دارید باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، به این صورت شما برای فضایی که مورد نظرتان است می‌توانید انتخاب درست‌تر و بهتری داشته باشید. به عنوان مثال برای محیط‌های کوچک مانند سرویس بهداشتی و حمام‌هایی که متراژ کمی دارند بهتر است.

از کاشی و سرامیک‌هایی که طرح‌های ساده و روشن‌تری دارند استفاده کنید تا این فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید و تنها در بعضی از قسمت‌ها از کاشی طرح‌دار برای زیباسازی بیشتر استفاده نمایید. در مقابل برای محیط‌های بزرگ مانند سرویس بهداشتی‌هایی که متراژ بیشتری دارند می‌توانید برخی دیوارها و یا حتی کف را با کاشی و سرامیک‌هایی که طرح‌های شلوغ‌تری دارند بپوشانید. بنابراین استفاده از کاشی و سرامیک برای دکوراسیون منزل می تواند در زیباسازی محیط شما نقش اساسی و مهمی داشته باشد.

3. میزان رفت و آمد

اینکه محیط شما چقدر در معرض رفت و آمد و عبور و مرور افراد قرار می‌گیرد، می‌تواند نکته‌ای مهم در انتخاب و خرید کاشی و سرامیک باشد. با یک مثال این نکته بیشتر روشن خواهد شد. برای خانه‌هایی که از متراژ بالایی برخوردارند و دارای چند خواب مستر می‌باشند، هر فرد سرویس بهداشتی مخصوص به خود را دارد.

در این صورت می‌توان از کاشی و سرامیک‌هایی که شاید از مقاومت کمتری هم برخوردار باشند، استفاده نمود، ولی در آپارتمان‌های کوچکی که تنها یک حمام برای استفاده همه افراد در نظر گرفته شده، باید حتما از کاشی و سرامیکی استفاده نمود که از استحکام و مقاومت بالایی در برابر فشار، گرما، سرما، نم و رطوبت و همچنین شست و شو و استفاده از مواد شوینده برخوردار باشند.

4. کیفیت کاشی و سرامیک

مورد دیگری که هنگام خرید کاشی و سرامیک باید در نظر داشته باشید درجه کیفی و کیفیت کاشی و سرامیک است. چون در حال حاضر محصولات مختلفی در این حوزه عرضه شده که از کیفیت گوناگونی برخوردارند. بنابراین هر محصولی با درجه کیفی متفاوت می‌تواند قیمت‌های مختلفی نیز داشته باشد. بنابراین بهتر است برای خرید کاشی و سرامیک مناسب، ابتدا کیفیت آن را در نظر داشته باشید.

در ادامه قصد داریم چند نوع کاشی و سرامیک را که برای فضاهای مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، به شما معرفی کنیم.

5. کاشی پرسلان

نوعی از کاشی امروز در بازار موجود است که به کاشی پرسلان معروف است. متریال این نوع کاشی که دارای بدنه‌ای به رنگ‌های قرمز و سفید می‌باشد، در شرایط فشار زیاد و با حرارت بالا تولید شده است. در برابر مواد شوینده، سایش و اشعه ماورای بنفش و حتی آتش سوزی بسیار مقاوم است و می‌توان از آن برای کفپوش و دیوارپوش استفاده کرد. این محصول جذب آب بسیار کمی دارد و از مقاومت بالایی در برابر یخبندان و سرمای شدید برخوردار است.

6. کاشی‌ سرامیکی

نوع دیگری از کاشی در بازار موجود است که به کاشی سرامیکی معروف است و برای پوشاندن کف بسیار مناسب می‌باشد در ساختار این کاشی ناخالصی کمتری وجود دارد و دوام و مقاومت آن در برابر عوامل بیرونی بالاتر است.

7. کاشی موزاییکی

نوع دیگری از کاشی و سرامیک که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت کاشی موزاییکی است. این محصول در دو نوع پرسلان و سرامیکی تولید شده است که می‌توانید برای پوشش کف و پوشاندن دیوارهای سرویس بهداشتی از آن استفاده نمایید. این نوع کاشی در بازار به کاشی استخری نیز معروف است به جهت آن که برای نصب روی دیوارهایی که انحنا دارند، مانند ستون‌ها و دیوارهای گرد طراحی شده‌اند.

تا این قسمت از مطلب به اهمیت طرح و مدل این محصول و استفاده از کاشی و سرامیک برای دکوراسیون منزل اشاره‌های کوتاهی کردیم، اما در این قسمت قصد داریم کمی بیشتر به اهمیت این موضوع بپردازیم.

اهمیت طرح و رنگ کاشی و سرامیک در دکوراسیون منزل

حتما بارها و بارها در معماری‌های تاریخی و مذهبی کاربرد انواع کاشی و سرامیک را دیده‌اید و به عظمت و شکوه هنر استاد کاشیکار و معماری بی‌نظیری که این‌گونه آن‌ها را در کنار یکدیگر چیده و چنان فضای دل‌انگیزی را به وجود آورده به وجد آمده‌اید. به طوری که با دیدن دیوارها و سقف‌های بی‌نظیر کاشیکاری هوش از سر انسان هنر شناس ربوده شده است.

با ذکر این نکات قصد داریم این نکته را اضافه کنیم که هیچگاه از تاثیر و نقش رنگ و طرح کاشی و سرامیک برای دکوراسیون منزل غافل نشوید و آن را دست کم نگیرید زیرا یک چیدمان زیبا به صورتی که رنگ‌ها و المان‌ها بتوانند در کنار هم هارمونی به وجود آورند؛ هر فردی که قدم به محیط شما می‌گذارد را شگفت‌زده کرده و لب به تحسین خواهد گشود.

حتما لازم نیست از محصولات گرانقیمت موجود در بازار استفاده کنید تا بتوانید منزل و محیط خود را زیبا کنید. در اینجا سلیقه حرف اول را می‌زند. زیرا بسیاری با داشتن پول زیاد هم نتوانسته‌اند آن طور که باید سلیقه به خرج دهند. بنابراین داشتن روح هنر و خلاقیت می‌تواند به شما کمک ‌کند تا بتوانید حتی با ساده‌ترین کاشی و سرامیک نیز زیبایی خاصی را در محیط خود به وجود آورید.

خاطرتان هست همین چند سال پیش از یک نوع کاشی برای کفپوش، دیوارها و حتی از همان کاشی سرویس بهداشتی برای آشپزخانه هم استفاده می‌شد! اما اکنون کاشی و سرامیک در مدل‌ها، طرح‌ها و با کیفیت‌های مختلف و البته قیمت‌های متنوع در بازار موجود است که دست شما را برای خرید کاشی و سرامیک برای فضاهای گوناگون باز گذاشته است.

اگر به دنبال خرید عمده محصولات مختلفی از جمله مواد غذایی، تجهیزات الکترونیکی، خانه و آشپزخانه، پارچه و منسوجات و مصالح ساختمانی همچون کاشی و سرامیک هستید و می‌خواهید آن را در تعداد و اندازه‌های بالا خریداری کنید، بهترین پیشنهاد ما به شما مراجعه به  فروشگاه آنلاین ای اس جی ترید (ESGTrade) می باشد. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و به عنوان یک شرکت آنلاین توانسته انواع کالاها را به صورت عمده و با قیمتی مناسب‌تر از بازار خرده فروشی به خریداران در سراسر دنیا عرضه نماید.