روغن حیوانی گوسفندی بخریم یا گاوی؟

گزارش بازرگانی،   3991204032

بدون شک استفاده از روغن حیوانی محلی نسبت به روغن‌های تراریخته و صنعتی انتخاب بسیار بهتری برای پخت و پز است اما در نظر داشته باشید روغن حیوانی انواع مختلفی دارد که بهتر است قبل از خرید با تفاوت آن‌ها آشنا شوید. در ویدئو زیر تفاوت انواع روغن حیوانی یعنی گوسفندی، گاوی و مخلوط به خوبی توضیح داده شده‌است و شما بعد از دیدن فیلم متوجه خواهید شد که کدام روغن برای خرید بهتر است.

فیلم بالا توسط برند محصولات طبیعی درکام تهیه شده‌است. برای دیدن ویدئوهای آموزشی بیشتر و یا خرید انواع روغن حیوانی محلی به سایت این فروشگاه به آدرس www.dorkam.com مراجعه کنید.

تفاوت انواع روغن حیوانی چیست؟

همانطور که در فیلم توضیح داده شد روغن گوسفندی، گاوی و مخلوط دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و اینکه کدام یک برای خرید بهتر است بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. اگر فرصت کافی برای دیدن فیلم را نداشته‌اید در ادامه خلاصه‌ای از مطالب مهم فیلم آورده شده‌است.

ویژگی‌های روغن گوسفندی:

روغن گوسفندی از شیر گوسفند تهیه می‌شود و به همین دلیل دارای عطر و طعم تند و تیزی می‌باشد.

رنگ روغن گوسفندی، متمایل به سفید بوده و در دمای اتاق شل‌تر از دو روغن دیگر است. همچنین توجه داشته باشید که طبع روغن گوسفندی سرد است.

ویژگی‌های روغن گاوی:

روغن گاوی از شیر گاو تهیه می‌شود و دارای عطر و طعم ملایمی است. بنابراین اگر به عطر زیاد روغن حیوانی حساس هستید این روغن برای شما انتخاب بهتری است. رنگ روغن گاوی، زرد پررنگ است و در دمای اتاق سفت‌تر از دو روغن دیگر می‌باشد. برخلاف شیر و گوشت گاو که سردی هستند، طبع روغن حیوانی گاوی گرم است.

ویژگی‌های روغن مخلوط:

روغن مخلوط از ترکیب روغن حیوانی گوسفندی و گاوی به دست می‌آید بنابراین ویژگی‌های آن از هر لحاظ بین دو روغن گاوی و گوسفندی قرار می‌گیرد.  روغن حیوانی مخلوط زرد کمرنگ است و طبع معتدلی دارد.

علت گران‌تر بودن روغن گوسفندی چیست؟

یکی از دلایل گران بودن روغن گوسفندی، کمتر بودن شیر گوسفند نسبت به گاو است که باعث می‌شود روغن گوسفندی در مقدار کمتری تولید شود. البته طعم و عطر خاص روغن گوسفندی نیز در قیمت آن تاثیرگذار است.

کدام روغن برای خرید بهتر است؟

همانطور که توضیح داده شد، انتخاب نوع روغن حیوانی بستگی به علاقه شما دارد. روغن گوسفندی، گاوی و مخلوط هر سه، روغن‌های خوبی هستند اما ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای مثال بعضی از افراد عطر و طعم تند و تیز روغن گوسفندی را پسند می‌کنند و بعضی نیز عطر و طعم ملایم روغن گاوی را ترجیح می‌دهند. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید روغن حیوانی خریداری کنید، روغن مخلوط که دارای عطر و طعم متوسطی است می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

منبع: فروشگاه اینترنتی محصولات طبیعی درکام