هزینه های گزاف طلاق

گزارش بازرگانی،   3991203062

تهیه شده توسط تیم تارینوتک که در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن فعالیت دارد.

اگرچه بروز طلاق در میان زوجین اصلاٌ خوشایند نیست، اما برای برخی از افراد طلاق تنها راه دستیابی به آرامش و داشتن یک زندگی درست خواهد بود. در بسیاری از موارد یکی از طرفین در زندگی مشترک با زوج یا زوجه دچار آسیب‌های روحی روانی بسیاری شده است که منجر به طلاق می‌شود. لذا در چنین شرایطی دادگاه با طلاق بنا بر دلایل به دست آمده طی جلسات متعدد موافقت می‌کند، اما از سوی دیگربسیاری از زوجین جوان به سبب بروز اتفاقات یا مشکلاتی کوچک درخواست طلاق توافقی دارند غافل از آنکه طلاق توافقی هم متحمل شرایط و ضوابط خاصی است، آیا می‌دانید طلاق توافقی چه مراحلی دارد؟ اگر به هر علتی تقاضای طلاق توافقی دارید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

هزینه های طلاق توافقی را جدی بگیرید!

بهتر است بدانید که درخواست طلاق توافقی از صفر تا صد متحمل هزینه‌های بسیاری است، به بیان دیگر هر یک از مراحل دارای هزینه‌ای جداگانه می‌باشد. این هزینه‌ها که هزینه‌هایی دولتی محسوب می‌شوند می‌بایست حتماً پرداخت شود تا مراحل یک به یک انجام شود. جالب است بدانید که میزان هزینه‌های طلاق برای آقایان بیشتر نیز خواهد بود؛ چراکه اگر زوج درخواست طلاق بدهد و زوجه درخواست مهریه یا نفقه داشته باشد باید ایشان را راضی کند. به طور کلی تعیین پرداخت مهریه یا نفقه بر عهده طرفین است و باید بین خودشان نسبت به پرداخت یا گذشت از مهریه و نفقه توافق ایجاد کنند. به همین جهت پیش از هرگونه اقدامی می‌بایست تمامی مسائل و هزینه‌ها را بررسی نمائید.

عوارض طلاق برای طرفین

اگرچه طلاق یک بیماری نیست، اما می‌تواند عوارض بزرگی به بار بیاورد. طلاق توافقی نادرست و نا به جا می‌تواند موجب بروز مشکلات روحی روانی برای زوج یا زوجه شود، زیرا به هر صورت بین زن و مرد در زندگی مشترک تعلق خاطر و وابستگی‌های بسیاری وجود داشته است. لذا طلاق می‌بایست به عنوان آخرین راه و آخرین مقصد در نظر گرفته شود و تا جایی که امکانش وجود داشته باشد مصالحه کنند. اگرچه طلاق امری حلال است، اما بقای یک زندگی مشترک اهمیت بیشتری دارد و تا حد امکان می‌بایست نسبت به حفظ زندگی مشترک تلاش از سوی دو طرف صورت بپذیرد.

اصلی‌ترین شرایط طلاق یا طلاق توافقی کدام است؟

مسلماً انجام فرآیند طلاق یا طلاق توافقی در تهران دارای شرایط و ضوابط خاصی می‌باشد و زوجین تا جاری شدن حکم طلاق راه‌های بسیاری را باید طی کنند. به عبارت ساده‌تر به هیچ وجه حکم طلاق با یک دادخواست ساده و یک روزه جاری نخواهد شد، بنابراین لازم است پیش از هرگونه اقدامی بدانید مراحل اصلی طلاق که خاص‌ترین و سخت‌ترین آن طلاق توافقی می‌باشد چیست؟ مراحل اصلی طلاق توافقی عبارت است از:

  1. در مرحله‌ی اول زوجین درخواست یا همان دادخواست طلاق خود را ثبت می‌کنند، سپس بین خود درباره نفقه، مهریه و فرزندان توافق می‌کنند. لازم به ذکر است که طرفین بدون توافق در مرحله‌ی اول نمی‌توانند باقی مراحل را به درستی پیش ببرند.
  2. سپس طرفین می‌بایست در جلسات اجباری مشاوره دو نفره یا تک نفره شرکت کنند، کما اینکه در بسیاری از موارد در جلسات اجباری بین زوجین توافق ایجاد شده و به زندگی عادی خود برگشته‌اند. بنابراین شرکت در جلسات اجباری مشاوره مزیت‌های بسیاری نیز خواهد داشت.
  3. در مرحله‌ی بعد دادخواست تقدیم شده و وقت دادگاه تعیین می‌شود، حضور زوجین در دادگاه اجباری بوده و در دادگاه نیز مشاوره اجباری صورت می‌پذیرد.
  4. برای صورت گرفتن جکم طلاق حتماً باید برای دادگاه محرز شود که زوجه باردار نیست، برای رسیدن به این نتیجه آزمایش یا اعلام زوج نسبت به عدم بارداری زوجه ضرورت دارد.
  5. پس از این مرحله مجدداً می‌بایست به دادگاه مراجعه و سپس به محضر و دفتر طلاق و ازدواج برای ثبت طلاق مراجعه می‌شود.

وکیل بگیرید تا مراحل را به راحتی طی کنید!

اگر به هر دلیلی قصد درخواست طلاق داشته باشید وکیل گرفتن می‌تواند مسیر پر پیچ و خم را آسان کند؛ چراکه یک وکیل خبره  و حرفه‌ای می‌تواند با تسلط کامل بر امور اداری و غیر اداری ثبت طلاق به شما کمک کند. در بسیاری از موارد که پرونده‌های طلاق ولو طلاق توافقی دارای جزئیات خاصی می‌باشد، تنها یک وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به خوبی آن را بررسی و پرونده را حل و فصل نماید. لازم به ذکر است که زوجین برای مراجعه به وکیل می‌بایست مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  • کارت ملی و شناسنامه زوجین
  • سند ازدواج
  • برگه‌‌ای مبتنی بر عدم سازش طرفین
  • گواهی مستند بر عدم بارداری زوجه
  • توافق کتبی بین زوجین در خصوص اموال و فرزندان

اگر می‌خواهید کارها به سرعت و اصولی پیش برود لازم است که مدارک فوق را به همراه داشته باشید تا وکیل بتواند  با مدارک کامل و درست پرونده شما را پیگیری کند و به ثمر برساند. طبیعتاً تعیین میزان دستمزد یا حق الوکاله افراد بستگی به پیچیدگی‌ها و چم و خم پرونده دارد.

از موسسه حقوقی طلایه داران یاران عدالت نوین، یک وکیل خوب بخواهید!

امروزه موسسات حقوقی بسیاری در کشور وجود دارد که یکی از بهترین‌های آن موسسه حقوقی طلایه داران یاران عدالت نوین می‌باشد. این موسسه که وکلای آقا یا خانم با مدرک پایه یک دادگستری دارد، به صورت قانونی و با شماره ثبت 27551 فعالیت می‌کند. وکلای این مجموعه که هریک کوله باری از تجربه می‌باشند، کاملاً بر قوانین مسلط بوده و می‌توانند با رویکردی تخصصی پرونده‌ی طلاق شما را پیگیری کنند. لازم به ذکر است که این مجموعه علاوه بر پرونده‌های طلاق در پرونده‌های ملکی و کیفری بسیاری هم صاحب تجربه و موفقیت می‌باشد. این موسسه که همه روزه حتی در ایام تعطیل تا ساعت ده شب کار می‌کند، انتخاب بسیار خوبی برای سپردن پرونده‌های حقوقی خواهد بود. از آنجا که این مجموعه تجربه‌های بسیاری در زمینه پرونده‌های حقوقی دارد می‌تواند حتی پرونده‌های بسیار سخت را نیز ل و فصل نماید.

با وجود موسسه حقوقی طلایه داران یاران عدالت نوین نگران هزینه‌ها نباشید، زیرا این مجموعه کاملاً منصف بوده و با هدف حل مشکلات خانوادگی و حقوقی مانند انحصار وراثت شما فعالیت می‌کند. به همین سبب می‌توانید به راحتی به این مجموعه اطمینان کنید و نگرانی برای حل پرونده‌های خود نداشته باشید. شما مخاطبان عزیز می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی این مجموعه اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببرید و با آگاهی کامل و دریافت مشاوره غیرحضوری راهکار درست را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق وبسایت و به صورت اینترنتی وقت مشاوره برای طلاق و.. از وکلا ی موسسه حقوقی طلایه داران یاران عدالت نوین بگیرید، تا نسبت به حل مشکلات خود اقدام کنید..