روزنامه اسرائیلی: بودجه امنیتی از همه چیز مهمتر است

جهان،   3991202107 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های صهیونیستی با انتشار گزارش های متعدد درباره تهدیدهای ادعایی حزب‌الله و حماس در تلاش برای تحت فشار قرار دادن مقامات صهیونیست جهت افزایش بودجه نظامی این رژیم هستند.

روزنامه اسرائیلی: بودجه امنیتی از همه چیز مهمتر است

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم به نقل از «گرشون هكوهين» افسر بازنشسته ارتش رژیم اسرائیل نوشت، تغییرات جدیدی که در حال وقوع است ارتش را ملزم به واکنش های جدید کرده و باید تفسیر جدیدی از مفهوم تهدید موجودیتی ارائه داد. بنابراین در این شرایط حزب الله و حماس که با پرتاب صدها موشک به سمت جبهه داخلی اسرائیل، تل آویو را تهدید می‌کنند بودجه امنیتی از همه چیز مهمتر است.

المیادین نوشت، این هجمه رسانه‌ای برای افزایش بودجه امنیتی رژیم صهیونیستی موضوع تازه ای نیست. در گزارش این روزنامه اسرائیلی آمده،  درست است که توافق نامه های صلح با مصر و اردن امضا شده و طی ده سال اخیر پس از جنگ سوریه تهدید نظامی از این جبهه علیه اسرائیل تا حد زیادی کم شده اما در این میان تهدیدهای جدیدی به چشم می خورد .  پیش از این ارتش مصر در «جنگ استقلال» موجودیت اسرائیل را به شکل خطرناکی تهدید کرد.  در زمان کنونی نیز هرچند که نیروهای حماس و حزب الله  برای چنین اقدامی آماده نشده اند، اما آنها تل‌آویو را به روشی دیگر تهدید می‌کنند:  تهدید به  پرتاب صدها هزار موشک  به جبهه داخلی اسرائیل  و نیز حمله به تیپ های کماندو  ارتش و اشغال شهرهایی مانند المطله و شلومی.

المیادین افزود،  بر اساس آنچه که در مقاله روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت آمده حزب الله و حماس در صدد تحمیل یک ضربه گسترده علیه نیروهای تهاجمی ارتش اسرائیل هستند و در کنار آن‌ها تهدید بزرگ ایران نیز وجود دارد. در این شرایط نیاز به افزایش بودجه امنیتی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، اما منتقدان به افزایش این بودجه در شرایط کنونی و بحران اقتصادی که اسرائیلی ها در آن به سر می برند معتقدند که سرمایه گذاری باید بیشتر در بخش آموزش و بهداشت و رفاه اجتماعی صورت بگیرد. آنها در این زمینه اسرائیل را با کشورهای اروپایی و غربی مقایسه می‌کنند.

المیادین در پایان نوشت: رسانه های صهیونیستی که با انتشار گزارش‌های مختلف خواستار توجه به بودجه امنیتی هستند اعلام کردند اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که «دیوید بن گوریون»، (اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی) در پایان «جنگ استقلال» چه گفت: ما باید به زور سلاح اسرائیلی از امنیت حاکمیت صهیونیستی اطمینان حاصل کنیم.