رئیسی: نظام مهندسی بر ساخت و سازها بیشتر نظارت کند/عدم رعایت آیین‌نامه‌ها دلیل خرابی در زلزله‌ها

اجتماعی،   3991202105 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دستگاه قضا با بیان ‌این‌که نظام مهندسی بر ساخت و سازها بیشتر نظارت کند گفت: در همین زلزله سی‌سخت خانه هایی کمتر دچار آسیب شده بود برخی آسیب دیده بودند که نشان می‌دهد آیین نامه‌ها رعایت نشده است.

رئیسی: نظام مهندسی بر ساخت و سازها بیشتر نظارت کند/عدم رعایت آیین‌نامه‌ها دلیل خرابی در زلزله‌ها

به گزارش فارس ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این زلزله‌ها می‌آید اما اگر بناهای غیر استاندار بسازیم تلفات خواهیم داشت در همین زلزله سی‌سخت خانه هایی کمتر دچار آسیب شده بود برخی آسیب دیده بودند که نشان می‌دهد آیین نامه‌ها رعایت نشده است.

وی گفت: بحث حاکمیتی است اجازه ندهیم ساختمانی بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شود این موارد را در مناطق مختلف تجربه کردیم چقدر باید تجربه کنیم نظام مهندسی باید بر رعایت اصول نظارت کند.

رئیسی گفت: در این حادثه تا ۳ هزار خانه آسیب دیده که بیش از ۴۰۰ مورد باید آواربرداری شود اما طبق قانون ترک فعل مسئولان...آقای مهندسی موظف بوده نظارت کند..ترک فعل نسبت به کسانی که مسئولیت نظارت دارد متوجه همه است.

وی گفت: ابراز همدردی می کنیم با مردم سی‌سخت همچنین نسبت به پیگیری استاندار از گفته‌های مردم شهادت می‌دهم که از ساعات های اولیه حادثه کنار مردم بودند که مردم گفتند استاندار خدمت کردند منتهی از نوع خدمت‌رسانی گلایه داشتند که همینطور گلایه از عدم عدالت در توزیع امکانات بود. 

رئیسی گفت: عدالت در توزیع مورد توجه باشد تا مردم در برودت هوا دچار مشکل نشود مردم در یک محل قطعی اسکان داده شوند و بعد احداث خانه انجام شود مسئولان هم قول‌هایی دادند تا مردم آرامش خود را باز بیافریند.