درد دل مردم | مشکلات نجف‌آباد، از حمل و نقل فرسوده تا آسفالت کوچه‌ها/ چرا با وجود دستگیری اراذل هنجارشکنی افزایش داشته؟/ظرفیت محدود آزمون وکالت را بردارید

اجتماعی،   3991202093
درد دل مردم | مشکلات نجف‌آباد، از حمل و نقل فرسوده تا آسفالت کوچه‌ها/ چرا با وجود دستگیری اراذل هنجارشکنی افزایش داشته؟/ظرفیت محدود آزمون وکالت را بردارید

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

۹۹/۱۲/۶

 

  • بنده یکی از شهروندان شهرستان نجف آباد استان اصفهان هستم .این جانب جانباز شیمیایی سال های جنگ هستم و روزهایی سختی را در شهر نجف آباد میگذرانم .نه تنها من ،بلکه اکثر ساکنان این شهر به خاطر سوء مدیریت و تصمیمات اشتباه شهرداری نجف آباد و پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان های مرتبط ، در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. .ترافیک بسیار سنگین و آلودگی هوا که حاصل اقدامات غلط و پارتی بازی در این شهر است ،به اوج بحران رسیده است .شهرداری این شهر حتی به درختان بزرگ و قدیمی و زیبای بازار این شهر رحم نکرده و تمام درختان زیبای بازار نجف آباد را قطع کرد .من از شما خبرگذاری محترم خواهش دارم ،حرف های من جانباز شیمیایی را به سازمان بازرسی کل کشور و سایر سازمان های اطلاعاتی و نظارتی برسانید .این جانب اقدامات و اشتباهاتی که شهر داری نجف آباد انجام داده و موجب این مشکلات شهری شده است را برای شما می نویسم :
  1. -شاید مردم این شهر صد ها بار برای مشکلات ورود مینی بوس های فرسوده به داخل شهر برای شهرداری و فرمانداری و پلیس راهنمایی و رانندگی وسایر سازمان های مرتبط این شهر نامه نوشته اند ،تماس تلفنی گرفته اند و از آلودگی و ترافیک سنگین این مینی بوس ها شکایت کرده اند ولی با وجود ممنوعیت ورود مینی بوس به شهر ، پلیس راهنمایی و رانندگی شهر نجف آباد و شهرداری هیچ اقدامی جهت جلو گیری از ورود این مینی بوس های قدیمی فرسوده به شهر نکرده اند و باعث ترافیک بسیار سنگین در شهر و آلودگی بسیار شدید شده اند ،و این جانب و سایر جانبازان شیمیای به سختی نفس میکشیم .این مینی بوس ها با ورود به مرکز شهر و پارک کردن در کوچه ها اطراف خیابان امام و خیابان قدس و سایر خیابان هفده شهریور و سایر خیابان ها ،موجب ترافیک سنگین شده اند .
  2. - به علت صدور مجوز ساخت بدون پارکینگ ساختمان های بزرگ اداری و تجاری و مراکز تجاری وضعیت ترافیکی بسیار بدی در خیابان های اصلی این شهر است .اکثر ساختمان های نوساز تجاری و اداری در خیابان امام و خیابان شریعتی بدون پارکینگ ،مجوز ساخت گرفته اند و با پارتی بازی توانسته اند ،ساختمان های بزرگی بدون ساخت پارکینگ بسازند و بفروشند .همین ساختمان های نوساز بدون پارکینگ باعث ترافیک و آلودگی هوا شده است .مگر در آیین نامه ها و قوانین شهرداری برای ساخت ساختمان اداری و تجاری پارکینگ الزامی نیست ؟چطور بساز بفروش های این شهر توانسته اند این مجوز هارا دریافت کنند ؟چطور یک مجتمع بزرگ تجاری با ده ها مغازه و دفتر اداری حتی یک پارینگ 10 متری ندارد و مجوز ساخت گرفته است ؟ تعداد بیشماری مغازه تجاری در خیابان های اصلی این شهر ساخته شده است و پلیس راهنمایی رانندگی هیچ گونه نظارتی بر این خیابان های شلوغ اصلی شهر ندارد و اینگار که جریمه ای به نام جریمه پارک ممنوع وجود ندارد و مردم باید ساعت ها در ترافیک این خیابان ها اسیر شوند تا این مغازه دار های بزرگ و ثروت مند ،فروششان بیشتر شود .تعدادی از این مغازه های شلوغ تجاری بدون پارکینگ در خیابان امام مرکزی حد فاصل چهار راه شهرداری تا اداره برق هست .مغازه های بزرگ دیگر در خیابان امام قبل از باغ ملی تا بعد از آن است.مگر یک میوه فروش بزرگ یا شیرینی فروش بزرگ یا یک لباس فروش بزرگ و پول دار میتواند باعث سد راه مردم شود ؟قانون کجاست ؟چطور شهرداری اجازه میدهد این مغازه دار های ثروت مند پیاده رو های مردم را سد کنند و در خیابان باعث سد راه مردم شوند؟
  3. -تعداد بسیار زیادی زمین مسکونی در شهر وجود دارد که بدون ساخت ساز رها شده و محلی برای ریختن زباله و نخاله های ساختمانی شهر شده است .نکته تاسف انگیز این هست که نه شهر داری نجف آباد این زمین های مسکونی را دیوار چینی میکند و نه اجازه میدهند مالک زمین ،دیواری بر دور تا دور این زمین مسکونی بکشد تا محل تجمع زباله های شهر نشود .چطور شهرداری اجازه میدهد چنین وضعیت ناگواری در داخل شهر در میان زندگی مردم باشد ؟مگر وظیفه شهرداری زیباسازی شهر نیست ؟
  4. -مشکل بعدی شهر ،وضعیت آسفالت کوچه ها و پیاده روهای فرعی این شهر است .چرا داخل هر کوچه ای از این شهر می شویم ده ها و صد ها چاله و گودال وجود دارد ،ولی شهر داری هیچ توجهی به این گودال ها و دست انداز ها ندارد ؟.چرا داخل هیچ کوچه فرعی از این شهر یک پیاده رو سالم وجود ندارد ؟چرا پیاده روهای کوچه های شهر این وضع نابسامان را دارد ؟بنده به عنوان یک جانباز شیمیایی از سازمان ها و ادارات نظارتی و قوه محترم قضاییه تقاضا دارم با ورود جدی به نظارت این شهر عزیز و شهید پرور نجف آباد جلوی سوءمدیریت شهرداری و سازمان های مرتبط این شهر گرفته شد .پایان یا حق

 

  • این قانون 10 سال ارفاقی سخت و زیان آوران تامین اجتماعی برای جمع زیادی سنگرشان شده کارگران معدن و کارگران بیچاره معدن که نایی ندارند تا به بیست سال سابقه شان برسد و این تازه نفسان از این قانون نهایت سوء استفاده را می برند و با 10 سال ارفاقی و رساندن سابقه به بالاترین  سقف یعنی 35 سال نهایت استفاده را می برند . کارگران معمولی نمی تواند سابقه خود را حتی 1 الی 2 سال بالا ببرند ولی با تعجب اکثر سخت و زیان آوران بالای 30 سال سابقه دارند یعنی از یک قانون از هر دو سر سود بردند هم 10 سال ارفاقی و هم 5 سال سابقه بالاتر !!!

 

  • در هر هفته حداقل خبری از مانورهای نیروی انتظامی تحت عنوان رعد و ... می شنویم که برخورد با ارازل و اوباش و دستگیری تعداد زیادی از این بزهکاران ، با خود تدبیر می کردم گیر کار کجا است یا نیروی انتظامی دروغ می گوید و یا این اوباش از فضا می آیند که بجای کم شدن هر روز بیشتر و بیشتر میشوند و یا اینکه قوانین بازدارنده نیست لذا از نماینده گان مجلس خواهشمندم در این خصوص بررسی کنند چرا اینقدر هنجارشکنی در جامعه افزایش یافته است.

 

  • با سلام من بیش از چهل سال کارکرده ام ولیکن بدلیل نقض بیمه ای ویاپیدانشدن سوابق بخاطر کامپیوتری نبودن آن زمان هیچگونه بازنشستگی ندارم مثلا قریب۱۲سال در بانک رفاه بودم وبرای درمان از تامین اجتماعی استفاده میکردیم سوابقش یافت نشده چون بایست دفاتربررسی شودودشواراست بااین اوصاف ازسال۹۲ یارانه ام را قطع نمودند هرجایی که میشد مثل سایت و اداره یارانه و...اعتراض نمودم نتیجه نداد ودر پیگیری ها میگویند در دست بررسی است انصافا چندسال بررسی بااین سن دیگر توان کار ندارم و کاری هم ندارم چون بافرتوتی و بیماری قلبی و... کار به من ارجاع نمیدهندحق دارند چون توان انجام نیست بفرمائید بااین شرایط چه کنم .

 

  • متاسفانه در ازمون وکالت به جز در سهمیه ها اکثر افراد قبول شده جزو افراد مرفه جامعه اند زیرا قشر فقیر جامعه که با هزاران مشکل هزینه دانشگاه ازاد یا ....را پرداخته اند به دلیل فقر مالی نمی توانند سال یا سالیانی مجددا بعد از فارغ التحصیلی در کتابخانه ها یا کلاسهای تست زنی وقت بگذارند و کار نکنند تا بتوانند  جزو سهمیه های محدود قبولی پنج درصدی به نسبت فارغ التحصیلان حقوق باشندبه این دلیل اکثر وکلا چون از خانواده های مرفه بوده و وکیل می شوند حاضر نخواهند بود با نرخ ارزان وکالت کنند در نتیجه اکثر خدمات وکلا در اختیار قشر مرفه جامعه قرار خواهد گرفت از مسولان انتظار دارند هر چه سریعتر با اجرایی شدن سند تحول حداقل کاری کنند تا تعداد وکیل در کشور به استاندارد جهانی نزدیک شده و انحصار ظرفیت محدود در این رشته برداشته شود تا فرزندان خانواده های  متوسط و به پایین جامعه بتوانند سریعتر وکیل شده زیرا این افرادند که به دلیل زندگی در فقر بهتر می توانند حلال مشکلات فقرای کشور باشند

 

  • سلام بنده فردی ۴۸ ساله ، متاهل و دارای دو فرزند میباشم فرزند دوم  من در زمستان ۹۳ به دنیا آمد و یارانه کل خانواده قطع شد. بنده تا به امروز از هیچ منبع یا سازمانی مانند کمیته امداد  ، بهزیستی ، ریالی دریافت نکرده ام و هر بار با شنیدن خبرهایی مبنی بر پرداخت پول معیشتی به دیگر ایرانی ها، خشم تمام وجودم را از این بی عدالتی فرا میگیرد .مستندات موجود است.

 

٩٩/١٢/٥

 

  • سالهای طولانی ست که پروژه منوریل برچیده شده و در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه مجتمعی تجاری در حال ساخت است. با این که چند سال است در مرحله نازک کاری به سر می برد از اتمام آن خبری نیست! پس از این همه مزاحمت برای عبور و مرور مردم این منطقه- شهرداری پروژه مربوط به خودش را قادر نیست به اتمام برساند ! قرار بود در طبفه همکف این مجتمع فروشگاه زنجیره ای بزرگی یا میدان تره باری برای رفاه اهالی بپا شود تا اندکی از مزاحمت فراهم شده برای اهل محل جبران شود ولی هیهات!

 

  • از نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون آموزش عالی عاجزانه تقاضا دارم به وضعیت اسف بار دانشگاه آزاد رسیدگی کنند مدیران و کارمندان این دانشگاه با کم کاری های خود مشکلات عدیده ای را برای دانشجویان به وجود آورده اند این موضوع در واحد الکترونیکی و مدیریت آموزش آن خیلی مشهود است.

 

  • در مورد بازنشستگی سخت و زیان اور اینطور نیست که تا تقاضا کنید بلافاصله بازنشست میشوید بسیاری مواقع یک تا دوسال بررسی پرونده و رفع اشکالات طول میکشد و کارگر تا ابلاغ نتیجه نمی تواند کار را ترک کند برای همین  سابقه کار بالاجبار بالاتر میرود و بسیاری از ان از روی ناچاری است و علاوه بر این در صورت عدم استمرار باید بیست و پنج سال  سابقه کار که بیست سال ان در سخت و زیان اور باشد کار کنید تا بتوانید بازنشست شوید و سابقه 35 سال میشود

 

  • شما که 30سال زور  زدی تا بازنشسته بشوی  اگر زورت می‌رسد برو از کسانیکه حقتو خوردند حقتو بگیر نه که به د وست خودت حسادت داشته باشی چرا 35 روز حقوق می گیرد برو نگاه کن کارمندان بانک چطور هوای هم را دارند وهر کارمند بانک حداقل 2تا3 خانه دارند و هیچ وقت بهم حسادت ندارند شما فقط چند نفر را دیده ای که با قانون سخت وزیان آور بازنشسته شده اند وخدا را شکر سالم هستند ولی چند ین هزار بازنشسته سخت و زیان که چند بیماری تنفسی و ریوی وناراحتی روحی بخا طر شغل‌شان دارند؛ شمانمی بینید که در معادن وکارخانه های ذوب وکار گاههای با مواد شیمیایی اینها چقدر کارشان سخت است؛ درضمن تنها جای که دراین مملکت الکی به کسی امتیاز نمی دهند همین مشاغل زيان آور است

 

  • بنده دیدم یکی از هموطنان راجب فرهنگ رانندگی نوشته بود... واقعا این بخش در کشور بدبخت ترین و فقیر ترین هست الان چندوقت هست پلیس راهنمایی و رانندگی اصلا در خیابان ها دیده نمی‌شود! بسیاری پارک دوبل و سوبله می‌کنند و حین حرکت با تلفن حرف می زنند و تقریبا هیچ کس از راهنما درست استفاده نمی کنند.برخی راننده ها براحتی داخل عابرپیاده پارک می‌کنند. برخی رانندگان اول حرکت می کنند بعد تازه نگاه می‌کنند ببینند کسی و یا ماشینی کنارشان هست یا نه! این یعنی اوج بی فرهنگی و حتی جهالت محض! باید برای تمدید گواهینامه گرفتن مجدد آزمون آیین نامه اجباری بشه باید جریمه هایی مثل پارک دوبل و سوبله و حرف زدن با تلفن بسیار زیاد تر باشه تا جایی که کسی جرات نکنه این تخلفات رو انجام بده

 

  • با سلام و عرض ادب همان طور که مستحضرید کنکور دکتری سال 1399 پس از چندین بار تعویق، سرانجام در نیمه مرداد 99 برگزار شده و نتایج نهایی این آزمون اوایل مهر به داوطلبان اعلام گردید. بلافاصله پس از اتمام مهلت اعتراض به نتایج آزمون، سازمان سنجش اقدام به ثبت نام برای کنکور سال 1400 نموده و تاریخ برگزاری آزمون را 15 اسفند سال جاری اعلام نمود. بدین ترتیب به داوطلبان حدود 4 ماه جهت آماده سازی برای کنکور فرصت داده شد که با توجه به حجم زیاد مطالب مورد نیاز برای مطالعه در آزمون دکتری، این فرصت چندان منطقی به نظر نمی رسد.جالب آنکه کنکور کارشناسی ارشد 99 یک هفته بعد از کنکور دکتری برگزار شد و سازمان سنجش تاریخ برگزاری کنکور ارشد 1400 را ابتدای خرداد ماه اعلام نموده و برای داوطلبین این آزمون بیش از 7 ماه فرصت مطالعه ارائه نموده است. در حالی که چنین فرصتی از داوطلبین آزمون دکتری (که حجم مطالب بیشتری را باید مطالعه نمایند) دریغ شده است.بدین وسیله از مسئولین سازمان سنجش و وزارت علوم درخواست دارم در تاریخ برگزاری آزمون دکتری تجدید نظر فرموده و به داوطلبان فرصت منطقی تری جهت مرور دروس ارائه نمایند.

 

  • با سلام بنده شکری خوردم و در سال 92 برای همراهی با دولت و در نظر گرفتن منافع ملی‌؛ تحت تأثیر تبلیغات برای یک سال از دریافت یارانه انصراف دادم ولی الان هفت سال است که خود و خانواده ام از دریافت محروم شده ایم چرا سایت ثبت نام یارانه‌ها را باز نمی کنند تا افراد مشابه بنده مجددا مطابق با سایر مردم از یارانه استفاده کنند؟آیا 15 برابر کردن حداکثر حقوق واجب‌تر است یا افزایش حقوق بازنشستگان؛ کارگران و کارمندان ‌؟ آیا تصمیم گیری برای گروه اول که عمدتا دولتمردان؛ مدیران رده بالا با جامعه آماری حداکثر 20000 نفر می‌باشند اولویت دارد یا گروه دوم با حداقل 40000000 نفر با احتساب اعضاء ذینفع که خانواده محترم آنهاست؟ با این تعریف ديگر حقوق 54000000 تومانی حقوق نجومی نبوده و به امری عادی تبدیل می‌شود آیا واقعاً در بدنه دولت کارشناس واقعی یافت نمی‌شود تا تبعات تصمیمات و مصوبات خود را در جامعه مورد ارزیابی قرار دهد؟ قطعآ هست لیکن منافع عده‌ای اینطور حکم می‌کند

 

  • اون دوستی که میگن چرا مشاغل سخت ده سال میدن اولا توی تونل کار کردی گرد و خاک و سر و صدا و مواد انفجاری خطر ریزش ۶ماه دیر حقوق گرفتن رو تجربه کردی؟دوما طبق قانون من با ۵۰سال سن و بالای ۲۲سال سابقه کار در تونل باید بازنشست بشم اما چون شرکتهای خصوصی هر وقت عشقشون کشید بیمه مرا ناقص رد کردن و اداره کار و بیمه هم دست شون با شرکتها تو یه کاسه کسی و ندارم بازنشست بشم پول هم ندارم زیر میزی بدم سوما من مشکل زندگی دارم همسرم بیماره از ترس بیکاری و له شدن زیر مخارج زندگی جرات اعتراض هم نداریم تونل کار میکنم ولی کارمند رد میشه سوابق ما خدا خودش به داد ما برسه وگرنه فریاد رسی نیست

 

٩٩/١٢/٣

 

  • سلام یک پیشنهاد دارم ، کسانی که ماسک نمی زنند و یا می گویند من به کرونا اعتقاد ندارم و از این حرفها ، بگیرند و مجبورشان کنند یک صبح تا شب در بیمارستان بخش کرونایی نظافت کنند ، ببینیم به کرونا اعتقاد پیدا می کنند یاخیر.

 

  • من بازنشسته تامین اجتماعی که توانسته ام با زور زدن با 30 سال سابقه بازنشسته شوم چطور دوست من با نشاط جوانی از مشاغل سخت و زیان آور استفاده نموده  و با اضافه نمون سابقه اش و خدمت کمتر و 10 سال ارفاقی اکنون با 35 سال حقوق بازنشسته شده این سوء استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور و کلاه گذاشتن سر بیت المال حق تمام کارگران است و باید این قانون تصحیح گردد چون هم 10 سال افاقی و زودتر و جوان تر از کار بازنشستگی شامل می گردد و هم فرصت اضافه نمودن به سابقه را دارند مگر کار سخت باید بیشتر در محل کار کسی بتواند خدمت کند !!!!

 

  • قابل توجه صاحبان خودروها

 

  1. ) چرا عده ای رینگ های پهن و اسپرت زیر ماشینهایشان می اندازند و با اینکار مصرف سوخت را بالا برده و به سیستم تعلیق آسیب می رسانند.
  2. ) چرا عده ای به شیشه های ماشینشان بر چسب رنگی چسبانده و یا حتی در شیشه عقب پرده نصب کرده و با اینکار خود دید رانندگان پشت سر به جلو را از میان شیشه های ماشینشان می گیرند؟
  3. ) چرا عده ای چراغهای عقب ماشین خود را با برچسب های تیره می پوشانند؟ آیا رنگ های زرد راهنما و قرمز ترمز را آدم باید دستی دستی کمرنگ و یا بی رنگ کند و با اینکار علامت دهی به ماشینهای پشت سر را به حداقل برساند؟
  4. ) چرا عده ای با چسباندن انواع و اقسام برچسبها نظیر آدیداس و..... به ماشینشان نا خواسته برای بعضی از کمپانیها تبلیغ مجانی می کنند؟
  5. ) چرا عده زیادی از رانندگی فقط سبقت ( بخصوص از سمت راست)، بالا و پایین کردن نور چراغها برای ماشین جلویی در شب و بوق زدن را خیلی خوب یاد گرفته اند؟و چرا های دیگر.

 

  • من تعجب می‌کنم از اون شخصی که تعجب کرده بازنشستگان زیان آور چرا اکثرا35 سال سابقه دارند 80درصد این عزیزان مشکلات جسمی وروحی دارندوناراحتی تنفسی و ریوی دارند شما 22سال سابقه زیان آور داشته باشی میشود33سال  بادو سال  سربازی می‌شود 35 سال سابقه اگر امثال شما در ذوب آهن یا معدن یاکارگاههایی که مواد شیمیایی کار می کردید  برداشتت این نبود حتما توقع داشتی تمام اینها بعد از یکسال از بازنشستگی همه ازدنیا بروند همه که مثل امثال شما نمی تونند کارمند پشت میز نشین باشندوپول بگیرند اتفاقا کار کارمندی 8 ساعت را نیم ساعت مفید میدانند  وکار سخت وزیان آور را هر یکسال را یکسال ونیم حساب می کنند اگر بنا به اصلاح باشد کارهای دیگر را باید هر یکسال را دوماه حساب کنند

 

 

۹۹/۱۲/۲

 

  • حکایت حرف و انتقاد مردم و مسئودان مملکت حکایت صدای بلند و گو ناشنواست....با این وضعیت گرانی افزایش ۲۵درصدی حقوق کارکنان دولت یعنی دولت همه رو زمین زد

 

  • قابل توجه پليس كشور قابل توجه نيروي انتظامي قابل توجه پليس راهنمايي و رانندگيقابل توجه وزارت كشور قابل توجه مجلس قابل توجه دادستان و قوه قضاييه قابل توجه مديران كشور مسئولين كشور دورى در خيابانها بزنند به شكل ناشناس مثل شاه عباس صفوي يا كريم خان زند مديران و دست اندكاران كشور توجه كنند چرا اين وضع رانندگي و ترافيك و خيابانهاي شهرها و جاده هاي ايران است ....آيا مسئولين اين بلبشو و بي قانوني در خيابانها و رانندگي و حتي پياده روي مردم را نميبينند ....اولين جا و مكاني كه مردم آموزش بي قانوني و فرار از قانون و تخلف و تخلفات را ميبينند همين خيابانها و جاده هاي كشورمان است چه در رانندگي و موتور سواري و پياده روي اين بي توجهي عواقب بسياري براي كشور داشته و دارد 
  1. - آموزش تدريجي تخلف كردن و از بين رفتن قباحت تخلف ( ورود ممنوع رفتن ، توقف بي جا با سرعت حركت كردن ، ويراژ دادن وووو ) 
  2. - تسري اين بي قانوني به بي قانونيهاي ديگر در امور ديگر زندگي و شهروندي 
  3. - كم ارزش شدن قانون و قدرت قانون 
  4. - بي نظمي و نمايش بي نظمي مردم و كشورمان به جهانيان و مورد تمسخر قرار گرفتن ملت و كشور
  5. - افزايش هزينه هاي كشور مانند افزايش مصرف بنزين ، افزايش تصادفات ، افزايش مجروحان و مصدومان و هزينه هاي پزشكي و خسارتهاي ببمه اي وووووو 
  6. - بوجود امدن فرهنگ و ذهنيتي كه تخلف رانندگي نوعي زرنگي به حساب بيايد ...
  7. - نمايش چهره اي از دود و بهمريختگي و اضطراب آور و ترسناك از شهر ....ضمنا پليس يك مملكت بايد چهره اش و لباس و يونيفرم اش و تجهيزات اش زيبا ، تميز ، مقتدر و با صلابت باشد ، چيزي كه در پليس ما اكنون ديده ميشود بسيار ناپسند و نا محترم است و همينطور پليس امنيت شهر و پايس رانندگي بايد در جاهاي مختلف شهر حضورش زياد و قابل ديد مردم باشد بايد مردم وجود پليس مقتدر و قانون را در همه جا حس كنند ، بهتر است پليس از ادرات و ستادها بيرون امده و در صحنه خدمت به مردم باشد تشكر از سايت الف

 

  • در سوسیس کاله یک سنگریزه به ابعاد نیم سانت در نیم سانت  پیدا شد. خواستم تشکر کنم که دندانپزشکان را یاری میکند. اساسا مواد اولیه اش چه بوده که سنگریزه در ان باقیمانده؟!

 

  • خواهش میکنم یکنفر منطق این تصمیمات ستاد کرونا را  را توضیح دهد :
  1. - سفر با هواپیما و اتوبوس و قطار  با تمام صندلی های پر ازاده اما با خودرو شخصی ممنوع .
  2. - اقامت در هتلهای   شمال ازاده اما ویلای شخصی ممنوعه .
  3. - نهایت اگر قرار به کنترل باشه باید نظارت بر  باشگاههای ورزشی پاساژها رستورانها ارایشگاه  را بیشتر کنید بدون ماسک وارد نشوند . نه اینکه بگید برو سفر  اما با اتوبوس 40 نفره و  نه با  ماشین خودت - نگن برو به شرطی که در  هتل اقامت کنی ( که معلوم نیست نفر قبلی که روی اون تخت خوابیده بیمار بوده یا خیر ) اگر مسئله اون جریمه هستش خوب یکباره مثل طرح ترافیک بفروشید و تکلیف ما رو معلوم کنید

  • به کارمند دانشگاه آزاد بگویید من کارمند رسمی دادگستری هستم با 9 سال سابقه کاری که دریافتی من با کسر کسورات قانونی حدود 4 میلیون تومان است!قبلا کارمند بخش خصوصی بودم اما شدت و حجم و تنش و سختی کار دادگستری را در هیچ کجا ندیدم.پس ما چه بگوییم.

 

  • تعجب من برای سخت و زیان آوران تامین اجتماعی از این حیث می باشد که دوستان سخت و زیان آور اگر متذکر به سختی کارشان هستند پس چرا  اکثرشان با 35 سال سابقه اند اگر سختی کار بوده که باید بیشتر از 30 سال نباید بمانند ؟؟؟؟!!!! پس بد نگذشته .آیا این نیاز به اصلاح قانون سخت و زیان آور نمی باشد که سقف فقط 30 سال باشد .

 

  • سلام چرا از پخش اخبار کوتاهی میشود و تا اخبار در سایتهای خبری هم پخش نشود هیچ مسئول و بالا نشینی وجدانش درگیر نمیشود تا برای رفع این همه فنا و فلاکت سازی مردم جهش کنند تا سال جهش تولید  به تولید خیر خواهی برای مردم باشد نه ته تولید  فاسدان و ریاکاران

 

  • زحمت کشیده فروشگاههای زنجیره ای را فقط زیر زربین ببرید تا حداقل ۴۰ درصد مشکل گرانی حل شوداین فروشگاهها ی زنجیره ای تولید کنندگان را وادار می‌کنند تا از قیمت مصرف کننده بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مارژین فروش بگیرند و تولیدکنندگان هم بناچار چون وضعیت فروش در بیرون خراب است مجبورند قیمت مصرف کننده را بالا بزنند و با این قیمت های مصرف کننده طبیعتا سوپر مارکتها هم میفروشند که این قیمت هم بضرر تولید کننده و هم مصرف کننده است ضمنا مورد بعدی چون این فروشگاهها کالا را فروخته و بعد از ۵ ماه تسویه می‌کنند و پول تولید کننده را نداده و در جائی دیگر سرمایه گذاری می‌کنند باز بناچار تولید کننده که باید مواد اولیه را نقدی بخرد زمانبری را محاسبه مینماید که باز هم در ضرر است ، اگر تمهیدات از بالا یعنی از فروشگاه شود که هم نقدی بخرند و هم حداقل سود ۱۰ درصدی داشته باشند همه مسئولین خواهند دید که هم مصرف کننده و هم تولید کننده راضی خواهند بود و مسئله گرانی حل خواهد شد .منتها مطمئنا مدیران مربوطه بدلایلی حاضر به اینکار نخواهند شد بهمین دلیل است که همه چیز را به تحریم ربط داده تا سودشان کم نشود . و متاسفانه تمام ارگان‌ها زورشان فقط به تولید کننده بیچاره می‌رسد .مورد بعدی اینکه چون سوپر مارکتها و سایر خریداران حاضر به خرید با فاکتور رسمی و دریافت کد مالیاتی نیستند بصورت غیر رسمی خرید کرده که تولید کننده را وادار می‌کنند از بازار آزاد مواد اولیه و ملزومات خریده و قیمت را برای آنها با بازار آزاد حساب و گرانتر تمام کند که باز اینمورد هم باعث نارضایتی تولید کنندگان واقعی و هم مصرف کننده و بضرر دولت خواهد شد چون در این بین فرار مالیاتی پدید میاید و مسلما رانت ، بدلیل خرید مواد اولیه از سوی دلالان بصورت رسمی و فروش بصورت غیر رسمی نتیجه اینکه دولت اگر میخواهند مشکل گرانی را حل کند بایستی از سطح شهر شروع کند نه از تولید کننده بیچاره و دست تولید کننده را باز بگذارد که هم در کیفیت و هم در قیمت کار کند و بتواند بفکر تولید و اشتغال ذائی و سایر مشکلاتش باشد اما متاسفانه مسئولین یا به عمد یا غیر عمد راه را اشتباه میروند اگر درست کار شود آنموقع نمی شینیم ببینیم تا آمریکا چه تصمیمی برایمان می‌گیرد تا ما بدلش را بزنیم و ما کار خودمان را خواهیم کرد بدون اینکه بقول حضرت امام آمریکا بتواند غلطی بکند .با تشکر و سپاسیک تولید کننده با سابقه ۳۰ ساله