ناجا: بنزین خودروهای پلیس را از مردم نمی‌گیریم

اجتماعی،   3991202089

معاون آماد و پشتیبانی ناجا گفت: اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌که ناجا مأموران خود را اجبار کرده که سوخت خودروهای سازمانی را از مردم تهیه کنند کاملاً کذب و بی‌اساس است چراکه دغدغه اصلی تمام مسئولان ناجا تأمین به‌موقع امکانات و نیازمندی‌های سازمانی از جمله سوخت خودرویی یگان‌ها بوده است و خواهد بود.

ناجا: بنزین خودروهای پلیس را از مردم نمی‌گیریم

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رضا فریبا اظهار کرد: ارتقای توان تحرک ناجا در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی و دریایی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی معاونت آماد و پشتیبانی ناجا و این موضوع همواره مورد توجه و تأکید ستاد کل نیروهای مسلح و سردار فرماندهی ناجا است.

وی افزود: به دلیل گستره وسیع سرزمینی نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور و تنوع مأموریت‌های این نیرو از جمله مرزبانی، راهنمایی و رانندگی و پلیس‌ راه، آگاهی، پلیس پیشگیری و ...، تجهیزات ترابری بالاخص خودرو و موتورسیکلت نقش بسیار مهمی در انجام موفق مأموریت‌های سازمانی دارند.

معاون آماد و پشتیبانی ناجا با اشاره به اینکه ناجا یک سازمان خودرو پایه است و تجهیزات ترابری نقش بسیار مهمی در مأموریت‌ها به‌ویژه در گشت‌های تأمین نظم و امنیت در شهرها، جاده‌ها و مرزها ایفا می‌کنند، گفت: طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه تأمین و الحاق تجهیزات جدید به ناوگان ترابری ناجا انجام شده است به‌طوری‌که طی این مدت شش مرحله الحاق خودرو و تجهیزات به رده‌های مأموریتی داشته‌ایم که چهار مرحله آن فقط در حوزه راهور و مرزبانی بوده است.

فریبا در ادامه به اهمیت تحرک و نوسازی ناوگان ترابری اشاره و تصریح کرد: در این مدت شاهد ارتقای توان تحرک و نوسازی ناوگان ترابری پلیس بوده‌ایم که هدف از آن افزایش توان عملیاتی و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم کشورمان بوده است و امیدواریم که این اقدامات باعث افزایش هرچه بیشتر خدمات پلیس و افزایش رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس شود.

وی در مورد موضوعی که در این روزها در بحث سوخت خودروهای پلیس در شبکه‌های اجتماعی انعکاس پیدا کرده است، گفت: عمده اعتبارات ناجا در بحث تأمین تجهیزات و افزایش توان تحرک سازمان برای اجرای هر چه‌بهتر مأموریت و افزایش گشت‌های مختلف در حوزه درون‌شهری، برون‌شهری، گشت‌های آگاهی و تأمین امنیت مرزها و مبارزه با جرایم مختلف باهدف ایجاد امنیت بیشتر و افزایش احساس امنیت مردم در اقصی نقاط کشور هزینه می‌ شود.  

فریبا ادامه داد: در موضوع سوخت هم باید عرض کنم اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌که ناجا مأموران خود را اجبار کرده که سوخت خودروهای سازمانی را از مردم تهیه کنند کاملاً کذب و بی‌اساس است چراکه دغدغه اصلی تمام مسئولان ناجا تأمین به‌موقع امکانات و نیازمندی‌های سازمانی از جمله سوخت خودرویی یگان‌ها بوده است و خواهد بود و طی ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های نگهداری و واگذاری سوخت بین یگان‌های ناجا انجام‌ گرفته است.

معاون آماد و پشتیبانی ناجا خاطرنشان کرد: البته این موضوعات دلیل بر این نمی‌شود که ما بگوییم در این حوزه خصوصاً در مسائل اعتباری مشکلی وجود ندارد. حتماً در موضوع اعتبارات مشکلاتی هم هست و می‌طلبد دولت و مسئولان امر در سازمان برنامه‌ و بودجه در واگذاری به‌موقع اعتبارات به ناجا توجه ویژه‌ای داشته باشند و واگذاری اعتبارات پلیس را به دلیل حجم بسیار بالای مأموریت‌ها در اولویت قرار دهند.