اختلاط آب و فاضلاب در اهواز

سیاسی،   3991130083 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تنش آبی در اهواز و برخی شهرهای دیگر استان، گفت: آب در ۷۰۰ روستای استان با تانکر به خانه‌ها رسیده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌‎فرد در آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان که امروز (۳۰ بهمن ماه) در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد، خطاب به مسوولان اظهار کرد: همه جایگاه‌هایی که ما در آن قرار داریم، عاریه‌ای است. بهترین دلیل بر اینکه همه چیز عاریه‌ای است این است که هر فرمان خدا یک پیوست دارد؛ می‌گوید چشم به تو داده‌ام که در این مسیر به کار برود و تمام ظرفیت‌هایی که به تو داده‌ام باید در مسیر بندگی به کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر زندگی کردن مسوولان همچون مردم عادی، گفت: مقام معظم رهبری اوایل ساعت ۷۰ در جمع کارگزاران نظام فرمودند "زندگی شاهانه ممنوع، خانه اشرافی‌گری ممنوع، سوار بر ماشین آنچنانی شدن ممنوع".

موسوی‌فرد ادامه داد: اگر مردم سختی می‌کشند وقتی ببینند منِ امام جمعه، منِ استاندار و منِ رییس جمهور مثل خودشان زندگی می‌کنم، آرام می‌شوند زیرا می‌دانند مسوول‌شان هم مثل خودشان سختی می‌کشد.

وی با اشاره به ذخایر زیر زمین و روی زمین استان خوزستان و ظرفیت بالای این استان گفت: این استان با ۵ میلیون جمعیت، جوانان مستعد، پر کار و پر تلاشی دارد و ما مسوولان باید برای اشتغال جوانان، ظرفیت ایجاد کنیم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در استان خوزستان در چند زمینه باید تلاش شود؛ اول بحث اشتغال است. باید تلاش و ظرفیت و اقتصاد مقاوتی را ایجاد کنیم. باید کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی را که برخی از آنها تعطیل شده است را فعال کنیم و نیمه‌تعطیل‌ها را نیز فعال‌تر کنیم، ظرفیت ایجاد کنیم و شرایط را برای سرمایه‌گذار فراهم کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به گله‌مندی جوانان نسبت به به‌کارگیری نیروهای غیربومی‌ در شرکت‌های استان، گفت: شرایط جوانان در ماهشهر سزاوار نیست. در شهرک‌های مختلف ماهشهر فقر بیداد می‌کند و در سیل اخیر، این فقر خود را نشان داد. می‌دانم ظرفیت محدود است اما باید این شرکت‌ها حداقل از نیروهای پیرامون خود استفاده کنند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: موضوع بعدی، آب و فاضلاب اهواز و برخی شهرهای دیگر استان است. آب در ۷۰۰ روستای استان با تانکر به خانه‌ها رسیده می‌شود. در غیزانیه که اولویت اول کشور شد، هنوز مشکل آب داریم، لذا خواهش می‌کنم مساله غیزانیه رها نشود و اگر نیاز به اعتباری دارد، تامین شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان گفت: همچنین در بحث آب اهواز؛ در مناطق مختلف، فاضلاب در آب مخلوط است و باید فکری به حال آن شود.