وزیر بهداشت: در ماه‌های آینده از تولیدکنندگان مهم واکسن کرونا در منطقه خواهیم شد

سلامت،   3991129150 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: در ماه‌های آینده به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم منطقه‌ای واکسن کرونا چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات با نظر سازمان جهانی بهداشت، عمل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت: در ماه‌های آینده از تولیدکنندگان مهم واکسن کرونا در منطقه خواهیم شد

به گزارش تسنیم، دکتر سعید نمکی در حاشیه دیدار با دکتر احمد المنظری، مدیر کل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در راس هیئتی از این منطقه به ایران سفر کرده، اظهار داشت: مدیریت بیماری کووید19 در جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارهای سنگین ناشی از تحریم‌های ظالمانه، یکی از مدیریت های بسیار موثر و موفق در منطقه بوده است. 

وی افزود: تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا و حمایت‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور(رییس ستاد ملی مقابله با کرونا) و اعضای دولت و سایر دستگاه‌ها در قوه مقننه و قضاییه، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای مسلح، سازمان بسیج، هلال احمر و کمک های مردم برای مدیریت این بیماری برای مقامات بین المللی، بسیار حائز اهمیت بود. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایران علیرغم گستردگی، وجود مرزهای فراوان و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم، به خوبی می‌تواند ادعا کند که هیچ بیماری در این مدت، در هیچ استانی بدون خدمات بهداشتی و درمانی نماند و از خدمات محروم نشد. حتی توانستیم اتباع سایر کشورها که به کووید19 مبتلا شده بودند را به صورت رایگان در بیمارستانها پذیرش و درمان کنیم. 

نمکی یادآور شد: خوشبختانه توانستیم تمامی داروها و تجهیزات مورد نیاز در طول مقابله با کووید19 را با وجود فشارهای سنگین تحریم، تهیه کنیم و حتی بعد از مدت کوتاهی، به عنوان صادر کننده این اقلام مطرح شویم. 

وی افزود: خوشبختانه ایران در زمینه واکسن کرونا همان‌گونه که قبلا گزارش‌های آن را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت ارائه کرد، گام‌های بسیار موثری برداشته است. در ماه‌های آینده به عنوان یکی از تولید کنندگان مهم منطقه‌ای واکسن کرونا چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات با نظر سازمان جهانی بهداشت، عمل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: از دکتر المنظری خواهش کردیم که ضمن استمرار حمایت‌هایش از جمهوری اسلامی ایران و فشار بر کسانی که تحریم ها را بر ما روا کرده‌اند، برای گشایش در ارسال واکسن کرونا به ایران تا قبل از آماده شدن تولید داخل، از منابع مطمئن کمک کند و در شفاف سازی اعداد و ارقام کشورهای منطقه نیز به ما کمک کند تا صحت آمار جمهوری اسلامی ایران با راستی آزمایی آمار منطقه برای همه مردم منطقه، آشکارتر شود.