خوش بینی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها

اقتصادی،   3991129009 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت ادامه اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده توضیح داد و از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی مورد نظر اجرای مرحله دوم متناسب سازی خبر داد.

خوش بینی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوقها

مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه داشتیم که به ما در دو زمینه کمک کنند تا بتوانیم با تامین منابع لازم متناسب سازی مرحله دوم را هم انجام دهیم.

وی افزود: یک کمک سازمان برنامه این است که تأدیه حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از دولت در بودجه سال آتی پیش بینی و به ما پرداخت شود. این موضوع مورد موافقت رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و  دیگر دست اندرکاران امر نیز هست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا چگونگی وصول این بدهی در لایحه بودجه دیده شده است؟ عنوان کرد: طرق مختلفی برای دولت در پرداخت این بدهی وجود دارد، ممکن است وصول این بدهی نقدی هم نباشد و در قالب تهاتر اموال و دارایی ها و شرکتهای دولتی انجام شود.

سالاری در ادامه به زمینه دوم تامین منابع جهت متناسب سازی مرحله دوم اشاره کرد و گفت: دولت بابت حق بیمه برخی اقشار یارانه ای در نظر گرفته است و بر اساس قانون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ۲۳ قشر و صنف از جمله رانندگان تاکسی، کارگاه های زیر پنج نفر و غیره را تقبل کرده و عهده دار پرداخت آن است. همین تعهدات سال ها روی هم انباشته شده و اکنون به عنوان مطالبات مطرح است.

وی افزود: ما از دولت خواسته ایم مطالبات جاری سال ۱۴۰۰ سازمان را از این محل پرداخت کند. در این صورت توان مالی ما افزایش می یابد و امکان متناسب سازی مرحله دوم فراهم می شود که زمینه در این باره مثبت است. با کمک دولت و مجلس، خوشبین هستیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به تشکیل کارگروهی با کانون عالی بازنشستگان برای تهیه فرمول ها و سناریوهای متناسب سازی مرحله دوم اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد گفته شده، افزایش حقوق کارگری که به تبع آن وصولی حق بیمه ما نیز افزایش خواهد یافت نیز می تواند بخشی از فاصله دریافتی بازنشستگان ما و صندوق های دیگر را پرکند.