واکنش رئیس فدراسیون جودو به حضور ورزشکار ایرانی در اسرائیل

ورزشی،   3991128119 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس فدراسیون جودو سفر سعید ملایی ملی پوش سابق جودوی ایران به سرزمین‌های اشعالی برای حضور در رقابت‌های گرند اسلم را شدیدا محکوم کرد.

واکنش رئیس فدراسیون جودو به حضور ورزشکار ایرانی در اسرائیل

به گزارش الف به نقل از فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت جودو استان همدان حرکت سعید ملایی جودوکار سابق ایران را که برای حضور در مسابقه به اسرائیل رفته است محکوم کرد و گفت: من به عنوان خدمتگذار جامعه جودو کشور از خانواده شهدا، ایثارگران، مردم شریف ایران عذر خواهی می‌کنم و می‌گویم که ما شرمنده‌ایم که یک ورزشکار بی عقل و قهرمان پوشالی ما که فقط منافع شخصی خود را می‌بیند به تل آویو رفته و به آن افتخار می‌کند.

وی خطاب به سعید ملایی گفت: این افتخار نیست بلکه یک لکه ننگ است بر پیشانی شما و تا ابد همراهتان می‌ماند، چون به آرمان‌های نظام پشت کرده‌اید، شمایی که به سرزمین مادری خود پشت کرده‌اید و افتخار می‌کنید؛ همه قهرمانی، مدال نیست، راز ماندگاری فقط کسب مدال نیست، چرا از نام تختی و پوریای ولی همیشه به نیکی یاد می‌شود؟ آیا کسی نیست که مدال‌هایش بیشتر از تختی باشد؟ آیا ما قهرمان‌تر از پوریای ولی نداشته‌ایم؟ اما متاسفانه این ورزشکار به همراه مربی بی ارزش خود به آرمان‌های نظام و اهداف کشور و ۴۲ سال زحمت صادقانه نظام مقدس جمهوری اسلامی پشت کرده‌اند، من این حرکت او را محکوم می‌کنم.

وی ادامه داد: تمام مجامع بین المللی که شرکت کردیم می‌خواهند ورزش ایران سیاسی نشود اما خودشان دارند ورزش را سیاسی می‌کنند، شبکه‌های معاند دارند این موضوع را پوشش می‌دهند، من تاسف می‌خورم که چرا در ایران کسی این موضوع را محکوم نکرد.

میراسماعیلی تاکید کرد: ما باید با صراحت از خون شهدا دفاع کنیم خیلی‌ها هستند که در ورزش کشور با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند، ممکن است به خیلی‌ها بی مهری شده باشد، پیشنهادات زیادی به من و امثال من شده است، اما دلیل بر این نیست که پا روی همه چیز بگذاریم، سرزمین مادری ما که به عنوان ناموس ماست به چه قیمتی به آن پشت کنیم؟ به قیمت یک مشت دلار یا یک مدال؟ به قیمت دیده شدن؟ به قیمت مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران؟

رئیس فدراسیون جودو گفت: این ننگ بزرگی برای ورزشکار پوشالی ما است که زیر پرچم مغولستان کاری کرد که ۹۰ هزار جودوکار ایرانی تعلیق شوند، بسیاری از نوجوانان و جوانانی که می‌توانستند در این یک سال در مجامع بین المللی افتخارآفرینی کنند، از اعزام محروم شدند، سعی کردند جودوی ایران را سیاسی کنند و سعی کردند جودو ایران را سرخورده کنند، این لکه ننگ تا ابد با آن‌ها می‌ماند، ما در دادگاه حکمیت ورزش با شهامت از جودو ایران دفاع کردیم، معتقدیم و ایمان داریم که آرمان‌های نظام باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد، هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد، سال‌ها برای دفاع از کشور، خون‌ها ریخته شده، خانواده‌های زیادی جوان‌های خود را فدا کرده‌اند، من افسوس می‌خورم که کسی به خاطر منافع شخصی از وطن خود بگذرد. این افسوس است برای همه ما امیدوارم صحبت‌های من تلنگری برای نوجوانان و جوانان باشد و این آیینه عبرت را جلوی خود قرار دهند.