خطیب‌زاده: تلاش برای انتساب حادثه اربیل به ایران محکوم است

سیاسی،   3991128116

سخنگوی وزارت امور خارجه حادثه شب گذشته اربیل و برخی شایعات مشکوک را رد کرد و گفت: تلاش‌های مشکوک برای انتساب حادثه اربیل به ایران محکوم است.

خطیب‌زاده: تلاش برای انتساب حادثه اربیل به ایران محکوم است

به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص حادثه شب گذشته اربیل و برخی شایعات مشکوک در این ارتباط اظهار داشت: ضمن این‌که این شایعات رد می‌شود، تلاش مشکوک برای انتساب آن به ایران نیز محکوم است.

خطیب زاده تاکید کرد: ایران، ثبات و امنیت عراق را یک امر کلیدی برای منطقه و همسایگان دانسته و هرگونه اقداماتی که برهم زننده نظم و آرامش در این کشور راست را مردود می‌شمارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با مشکوک توصیف کردن این قبیل اقدامات از دولت عراق خواست نسبت به پیگیری و برخورد با عاملان این اقدامات دستورات لازم را صادر کند.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۹ و نیم دوشنبه شب به وقت محلی چندین فروند موشک به سمت شهر اربیل و نواحی آن شلیک شد و به چند نقطه اصابت کرد. براساس اطلاعات اولیه، چند نفر زخمی شده اند و مراجع ذی ربط تحقیقات خود در این زمینه را ادامه می‌دهد.

«واین ماروتو» سخنگوی نظامی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش ظهر امروز در توییتی نوشت: براساس اطلاعات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل، تقریبا ۱۴ راکت از نوع ۱۰۷ میلی متری ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه دوشنبه شب به این فرودگاه شلیک شد که سه راکت به داخل منطقه شرق آن برخورد کرد.

وی تاکید کرد: این حمله باعث کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن حدود ۸ تا ۹ نفر دیگر شد.