نماینده مجلس: اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح شود

سیاسی،   3991128034

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و با بر شمردن مشکلات موجود در دانشگاه آزاد از جمله کاهش جمعیت دانشجویی، افزایش هزینه‌های جاری دانشگاه و کمبود حقوق اعضای هیأت علمی و کارمندان آن نسبت به دانشگاه‌های دولتی، تصریح کرد: اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح شود.

نماینده مجلس: اساسنامه دانشگاه آزاد باید اصلاح شود

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی این روزها به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد: کاهش جمعیت دانشجویی، افزایش هزینه‌های جاری دانشگاه و کمبود حقوق اعضای هیأت علمی و کارمندان آن نسبت به دانشگاه‌های دولتی از جمله مسائلی است که دانشگاه آزاد از آن رنج می‌برد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر زمان نوبت پاسخ به این سئوالات می‌شود، کمبود دانشجو و منابع را بهانه این مشکلات می‌دانند؛ گفت: حال سئوال این است تا چه زمانی باید شاهد چنین روندی باشیم؟ دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش وابستگی خود به شهریه دانشجو چه اقداماتی انجام داده است؟

شخصیت حقوقی دانشگاه آزاد باید تعیین تکلیف شود

صالحی یادآور شد: ضرورت دارد وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی یک بار برای همیشه شخصیت حقوقی دانشگاه آزاد تعیین تکلیف شود چرا که بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد ماهیت غیردولتی بودن دانشگاه آزاد است که در قبال انبوه مشکلات این مؤسسه به دولت پاسخگو است.

اختلاف 50 درصدی حقوق هیأت علمی دانشگاه آزاد با هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی

وی با تأکید بر اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه کرد: در حال حاضر میانگین حقوق دریافتی هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی حدود 6 میلیون تومان است که تفاوت فاحش 50 درصدی با هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی دارد. کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نیز شرایط مشابه دارند و وضعیت خوبی ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با توجه به شهریه‌های بالایی که از دانشجو در مقاطع مختلف اخذ می‌شود، این فشار به هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ عنوان روا نیست و این روند نیاز به اصلاح دارد.