پربازدیدترین شبکه های اجتماعی سوال و جواب در دنیا کدام سایت ها هستند؟

گزارش بازرگانی،   3991127039

یکی از پربازدید ترین شبکه های اجتماعی سوال و جواب، وب سایت کورا (به انگلیسی : quora) است.

کورا را دو کارمند سابق فیسبوک، آدام دی آنجلو و چارلی چیور در سال 2009 در کالیفرنیا تاسیس کردند و یک سال بعد، سایت آن راه اندازی شد.

کورا یک وب‌سایت سؤال و جواب است که کاربران می‌توانند سؤالات خود را بپرسند و به سؤالات دیگر افراد پاسخ دهند. شرکت کورا در ژوئن ۲۰۰۹ تأسیس شد و وب‌سایت آن در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۰ در دسترس مردم قرار گرفت. کورا سؤال ها و پاسخ‌ها را با موضوعات مختلف دسته بندی میکند و به کاربران نمایش میدهد.

بعضی از موضوعات پربازدید کورا عبارتند از : موضوع روانشناسی، موضوع خانواده و سبک زندگی، موضوع کسب و کار و ….

وب‌سایت کورا در حال حاضر دارای رتبه‌ی 377 در الکسا می‌باشد و با نیم میلیون بازدید ماهانه یکی از پربازدیدترین وب‌سایت ها به شمار میرود.

نکته‌ی مهم در مورد کورا، حضور افراد مشهور و متخصصان حوزه‌های مختلف در این شبکه‌ی اجتماعی است و میتوان گفت بهترین افراد در هر زمینه از جمله بهترین‌های دنیای اینترنت، بهترین افراد در حوزه ی روانشناسی و خانواده، پزشکان مطرح، مدیران شرکتهای بزرگ و افراد موفق در آن حضور دارند. با توجه به سوالتی که در این کورا مطرح شده است و پاسخ‌هایی که به آنها داده شده، میتوان گفت Quora یک سایت کاملاً آموزشی و کاربردی است.

از مشهور ترین کاربران کورا میتوان به باراک اوباما و جیمی ولز (بنیانگذار ویکی پدیا) اشاره کرد.

بهترین نمونه‌ی ایرانی کورا، وب‌سایت سوالا است.

سوالا هم به مانند کورا یک شبکه‌ی اجتماعی سؤال و جواب است که افراد در آن میتوانند سؤالات خود را بپرسند و به سؤالات دیگر افراد پاسخ دهند.

علاوه بر این سوالا امکانات بیشتری هم برای کاربران فراهم کرده است. برای مثال میتوانند برای پاسخ به سؤالاتشان، از افراد متخصص دعوت کنند و هر فرد میتواند برای پاسخ به دعوتنامه ها مقداری سکه طلب کند.

سوالا با فراهم کردن یک واسط کاربر جذاب، تلاش کرده است تا به بهترین نحو به کاربران خود خدمت رسانی کند.