مینو محرز: واکسن ایرانی کرونا روی ویروس انگلیسی موثر بوده/ به زودی پیک بیماری در تهران آغاز می‌شود

اجتماعی،   3991127028 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به آزمایش هایی که انجام شده، واکسن ساخت داخل روی ویروس جهش یافته انگلیسی تست شده که نتایج مثبتی حاصل شده است و واکسن ایرانی موثر واقع شده است.

مینو محرز: واکسن ایرانی کرونا روی ویروس انگلیسی موثر بوده/ به زودی پیک بیماری در تهران آغاز می‌شود

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به برنا گفت: هیچ چیز به اندازه فاصله گذاری اجتماعی، شستن و ضدعفونی کردن دست و استفاده از ماسک نمی تواند مانع شیوع ویروس انگلیسی شود. آن چه که بیش تر حائز اهمیت است این که ویروس انگلیسی قدرت شیوع زیادی دارد و باید به این جنبه ویروس توجه کرد.

او افزود: بنابراین هر چه آمار شیوع بیش تر شود، آمار مرگ و میر نیز افزایش پیدا می کند. ویروس انگلیسی تمامی اقشار را در خطر قرار می دهد و هیچ تفاوتی ندارد که شخص چه سنی داشته باشد. تنها تفاوتی که میان اقشار مختلف وجود دارد این است که جوانان غالبا بدون اثر به کرونا مبتلا می شوند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: کودکان نیز بدون علائم مبتلا می شوند اما بعضا نیز دچار علائم شدیدی خواهند شد همچنان افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای بیشتر در معرض خطر هستند و کرونای انگلیس آن ها را تهدید می کند.

محرز ادامه داد: جوانان به علت این که بیش تر از منزل خارج می شوند و در تجمعات بیش تر حاضر می شوند، خطر بیش تری آن ها را تهدید می کند. این امر در کنار قدرت سرایت زیاد ویروس انگلیسی کار را سخت می کند.

او در خصوص نوع ویروس شایع شده در استان خوزستان گفت: هنوز مشخص نشده است که آیا بین خیز کرونا در خوزستان و ویروس جهش یافته ارتباط وجود دارد یا خیر و پس از آزمایشات مختلف مشخص خواهد شد. عدم رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی امروز عامل اصلی خیز کرونا در خوزستان است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: زمانی که یک موج بیماری در کشور ایجاد می شود، زمانی که 40 تا 70 درصد جامعه به آن مبتلا شوند، اصطلاحا آن بیماری خاموش می شود و سرایت کم می شود. باید توجه داشت این اتفاق مصونیت کامل نمی دهد و اگر مجددا پروتکل ها رعایت نشود باز هم امکان ابتلا وجود دارد.

محرز افزود: باید حواسمان باشد زیرا تهران نیز در حال طی کردن راهی است که خوزستان آن را پیموده است و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار کم شده است و به زودی پیک بیماری در تهران آغاز می شود. در شهریور و مهر تهران به شدت گرفتار شد و به مرور کم شد و امروز مجدد سیر صعودی پیدا کرده است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آزمایش هایی که انجام شده، واکسن ساخت داخل روی ویروس جهش یافته انگلیسی تست شده که نتایج مثبتی حاصل شده است و واکسن ایرانی موثر واقع شده است.