مصباحی مقدم: تردیدی در حمایت از رئیسی نداریم

سیاسی،   3991126095 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه تردیدی در حمایت از آقای رئیسی نداریم، گفت: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است.

مصباحی مقدم: تردیدی در حمایت از رئیسی نداریم

به گزارش ایسنا، غلامرضا مصباحی مقدم در چهارمین نشست «جمهور» که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می شود، با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز نمی‌خواهد خود کاندیدا وارد انتخابات  کند، اظهار کرد:  جامعه روحانیت می‌خواهد میزبانی کند و همه احزاب را جمع کند تا همه احزاب اصولگرا اجماع کنند و با انتخاب خودشان و با راه‌اندازی تشکیلاتی  که جامعه روحانیت هم در آن فعال است، بگویند که چه می‌خواهند انجام دهند. پیشنهادها از ناحیه آن‌ها باشد و تبادل نظر بین احزاب صورت بگیرد.  ما درصدد فعال کردن وحدت بین مجموعه هستیم و برای همین هم جامعه روحانیت شورای عالی وحدت را  شکل داد تا وحدت بر مجموعه حاکم شود.

وی ادامه داد: طبق بحث های اخیر ممکن است در صورت اجماع، یک مجموعه واحدی شکل بگیرد که تحت عنوانی مثل شورای وحدت و ائتلاف باشد. احتمالا هیئت‌های اجرایی دو شورا در هم ادغام شود.

وی ادامه داد: از تشکل‌های زنان و زنان فعال در حوزه سیاست هم  برای شرکت در شورای عالی وحدت دعوت کردیم. از تشکل‌های جوانان هم دعوت کردیم که نماینده خود را معرفی کنند. از جریان هیئت رزمندگان سپاه و از تشکل اساتید دانشگاه هم دعوت شده است. به طور کلی شورای عالی وحدتی شکل گرفته و به دنبال آن هستیم که از ائتلاف هم  به این شورا بپیوندند. این ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد اما اگر هم به وحدت نرسیدیم همدیگر را تخریب نخواهیم کرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه تردیدی در حمایت از رئیسی نداریم، تصریح کرد: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است. اینکه جامعه روحانیت در پی روی کار امدن اقای لاریجانی است و دیگران به دنبال اقای رئیسی  هستند، یک القاء از سوی دیگران است. آقای رئیسی خود عضو جامعه روحانیت مبارز است و هیچ گاه از عضویت جامعه کنار نرفته است.  در انتخابات گذشته نیز به ایشان رای دادیم و هیچ گونه تردیدی در حمایت از اقای رئیسی نداریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخاب بایدن به ریاست جمهوری آمریکا، خاطرنشان کرد:  تفاوت چندانی بین بایدن و جریان مقابل وی نمی‌بینم چراکه امریکا مبانی و اصول مدنظر خود را دارد و رویکرد خود را  طی۴۲ سال گذشته  نشان داده است. گمان نمی‌کنم  بعد از۴۲ سال، چرخشی در مواضع آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران رخ داده باشد. اگر دولت آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، همانطور که رهبری فرمودند، نقطه‌ اول حذف تمام تحریم‌ها است.  این اتفاق در واقع یک تغییر رفتار از ناحیه‌ آمریکا است. 

مصباحی مقدم با بیان اینکه  عملکرد دولت در زمینه برجام مورد قبول ما نیست، مدعی شد: عملکرد دولت غلط بود چرا که هر آنچه را که ما در ظرفیت‌های غنی سازی خود داشتیم به‌عنوان امکانات موجود ما  به طرف مقابل تحویل داد و چیزی هم تحویل نگرفت. حال آنکه حضرت آقا قید کرده بودند که این حرکت باید پله پله وطبق موازین انجام بگیرد. چون چنین روندی انجام نگرفته است، این اقدامات مورد قبول ما نیست. 

وی همچنین درباره نسبت احمدی نژاد و اصولگرایان گفت: احمدی نژاد به عنوان یک کاندید مستقل وارد شد و نباید هزینه رفتار وی را به عهده اصولگرایان دانست. به علاوه هیچ یک از انتخابات‌ها حزبی نبوده است و به این خاطر احزاب مسئولیت بر عهده نمی‌گیرند و این یک اشکال است. باید از این شیوه که احزاب به میدان بیایند و مسئولیت انتخابات را بر عهده نگیرند پرهیز کنیم. اما در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد مورد حمایت جریان اصولگرایی قرار گرفت و جریان اصولگرایی به محض مشاهده انحراف او، به طور رسمی اعلام کرد که دیگر حمایتی از وی نخواهد کرد. این به معنای درستی موضع است. اینطور نبود که با وجود کج‌روی‌های احمدی‌نژاد، هم‌چنان حمایت ادامه داشته باشد.

وی در  پایان  درباره قرارداد همکاری ایران و چین، افزود: اصولا اگر ما بتوانیم قرار داد ۲۵ ساله را برای همکاری اقتصادی و احیانا چند جانبه برای ایران و چین و ایران و روسیه داشته باشیم، اقدام بسیار خوبی است و موجب کاهش تنگناها و مشکلات اقتصادی است که در اثر تحریم‌های آمریکا در کشور پدید آمده است.