بهره‌برداری از ۹۰ مدرسه و ۳۰ مرکز جامع سلامت برکت

اجتماعی،   3991121024

۹۰ مدرسه و ۳۰ مرکز جامع سلامت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۹۰ مدرسه و ۳۰ مرکز جامع سلامت برکت

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان سیستان و بلوچستان، 90 مدرسه و 30 مرکز جامع سلامت در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید. همچنین 15 دستگاه ون به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان اهدا شد.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح جزییات این پروژه‌های عمرانی و زیربنایی گفت: امروز 90 مدرسه با 450 کلاس درس در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که بنیاد برکت برای ساخت این تعداد مدرسه ۳۹۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

امیرحسین مدنی با اشاره به سفرش به استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سهم این استان از 90 مدرسه افتتاح شده بنیاد برکت، 3 مدرسه با 13 کلاس درس در شهرهای زاهدان، چابهار و خاش با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال است.

وی در مراسم افتتاح یکی از این مدارس در حاشیه شهر زاهدان گفت: بنیاد برکت تاکنون 132 مدرسه را در سیستان و بلوچستان ساخته و تحویل داده است و 44 مدرسه دیگر نیز تا پایان سال آینده به آموزش و پرورش این استان تحویل خواهد شد.

مدنی با اشاره به راه‌اندازی 30 مرکز جامع سلامت در مناطق محروم کشور بیان کرد: یکی از این مراکز در بخش گوهرکوه شهرستان تازه تاسیس تفتان به بهره‌برداری رسیده و باعث دسترسی 4 هزار نفر به پزشک عمومی و خدمات بهداشتی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تاکنون 78 مرکز جامع و پایگاه سلامت برکت در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و 20 مرکز دیگر در دست ساخت است.

وی با اشاره به 60 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان امام به استان مقرر شد که علاوه بر ساخت مدرسه، شرایط مناسب برای رفت و آمد دانش‌آموزان ساکن در روستاهای دورافتاده و صعب العبور به مدارس فراهم شود.

مدنی افزود: در همین راستا، 15 دستگاه ون مجهز با اعتبار 100 میلیارد ریال تهیه و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت تا امکان ادامه تحصیل برای 1500 دانش‌آموز 120 روستا مهیا شده و خانواده‌های کم درآمد روستایی دغدغه رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه را نداشته باشند.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز 16 هزار و 378 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 14 هزار و 310 میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و سلامت در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.