خرازی: آمریکا باید موضعش را تغییر دهد

سیاسی،   3991121013

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آمریکایی‌ها باید مواضع‌شان را تغییر دهند تا شرایط برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام فراهم شود.

خرازی: آمریکا باید موضعش را تغییر دهد

به گزارش ایسنا، سید کمال خرازی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره برجام اظهار کرد: مواضعی که ایشان گرفتند دقیق و مناسب بود. اگر قرار باشد بدون اینکه تحریم‌ها برداشته شود وارد برجام شویم یا گفت‌وگویی انجام شود، میدانی برای چانه زنی و باج‌خواهی باز می‌شود، از این رو اول باید تحریم را بردارند و به شرایط قبل از تحریم بازگردند و بعد از آن ما تعهدات‌مان را انجام می‌دهیم.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی درباره واکنش جو بایدن به این که تحریم ها قبل از بازگشت ایران به برجام برداشته نمی‌شود، گفت: موضع ما مشخص است و رهبری آن را اعلام کردند. ما عجله ای نداریم. سیاست کشور بر خوداتکایی استوار است. لازمه عزت کشور این است که ابتدا آنها به برجام برگردند تا ایران هم در قبال بازگشت آنها به تعهداتش بازگردد.

خرازی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا برای بازگشت به برجام تعلل می‌کند؟ گفت: باید وقت داد و صبر کرد دید چه اتفاقی می‌افتد. موضع ما روشن است، این آمریکایی‌ها هستند که باید موضع‌شان را تغییر دهند تا زمینه هرگونه بازگشت طرف‌ها به برجام فراهم شود.