رئیسی: در عراق پرونده ترور سردار سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

سیاسی،   3991120135

رئیس قوه قضاییه پیگیری پرونده ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را که بوسیله آمریکا صورت گرفت، به عنوان یکی از محور‌های مهم سفر خود به عراق مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه قضایی عراق این موضوع را دنبال و حکم جلب ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا را صادر کرده است که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیسی: در عراق پرونده ترور سردار سلیمانی را پیگیری می‌کنیم

به گزارش فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری قبل از عزیمت به کشور عراق با تشریح اهداف این سفر اظهار کرد: این سفر با دعوت آقای فائق زیدان رئیس شورای قضایی عراق انجام می‌شود و مقصد بغداد خواهد بود و ضمن زیارت حرم امامین کاظمین (علیهماالسلام)، دیدار‌هایی با رئیس شورای عالی قضایی، رئیس جمهور، نخست وزیر و مسئولین دیگر کشور عراق خواهیم داشت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برنامه ریزی برای انجام دیدار‌های مردمی، ادامه داد: ایران با کشور دوست و همسایه عراق، مناسباتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و شاید در بین تمام کشور‌ها ارتباط فرهنگی که با عراق داریم با کمتر کشوری داشته باشیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ارتباط عمیق فرهنگی بین مردم ایران و عراق وجود دارد و این مناسبات روز به روز در حال افزایش است، یکی از مناسبات مهم با این کشور را مناسبات حقوقی و قضایی دانست.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مرز مشترک با عراق، تبادلات مرزی، تجارت، تردد‌ها و اعزام زائر روابط حقوقی و قضایی ایجاد می‌کند و در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکراتی با مسئولان قضایی صورت می‌گیرد.

آیت الله رئیسی مسئله زندانیان عراقی و ایرانی را به عنوان یکی از محورهای این سفر مورد توجه قرار داد و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور در جریان این سفر، تاکید کرد که امضای این تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن‌ها به تحکیم روابط دو کشور و بهتر شدن آن کمک می‌کند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که در این سفر ضمن ملاقات با مسئولان عراقی، موضوع مناسبات ایران وعراق در حوزه حقوقی و قضایی بهتر از گذشته شکل بگیرد.

آیت الله رئیسی پیگیری پرونده ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را که بوسیله آمریکا صورت گرفت، به عنوان یکی از محور‌های مهم این سفر مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه قضایی عراق این موضوع را دنبال و حکم جلب ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا را صادر کرده است که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: این موضوع از مسائل مهمی است که ما نیز پیگیر آن هستیم و این احساس را در دستگاه قضایی و مسئولان عراقی می‌بینیم، امیدواریم این مسئله به سرانجام روشنی برسد تا برای دو ملت ایران و عراق پاسخ روشنی داشته باشیم.

این سفر با دعوت آقای فائق زیدان رئیس شورای قضایی عراق انجام میشود و مقصد بغداد خواهد بود و ضمن زیارت حرم امامین کاظمین (علیهماالسلام)، دیدار‌هایی با رئیس شورای عالی قضایی، رئیس جمهور، نخست وزیر و مسئولین دیگر کشور عراق خواهیم داشت.