نیکزاد: هرکس مردم را به بورس دعوت کرده پاسخگو باشد

سیاسی،   3991120101

نایب رئیس مجلس گفت:‌ کسانی که مردم را به بورس دعوت کردند و مردم دعوت آن ها را پذیرفته اند در مقابل این دعوت باید پاسخگو باشند.

نیکزاد: هرکس مردم را به بورس دعوت کرده پاسخگو باشد

به گزارش فارس، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) ‌پارلمان اظهار داشت: با توجه به ناتوانی وزارت صمت در کنترل بازار و قیمت اجناس خوراکی و مصرفی، متاسفانه روز به روز بر قیمت ها افزوده می شود.

وی افزود: یک روز مرغ، یک روز تخم مرغ و روز دیگر قیمت روغن، هر روز یک مشکلی در بازار به وجود می آید و در نهایت هم افزایش قیمت را در پی داریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی مطرح کرد: قیمت مصالح ساختمانی خصوصا سیمان و فولاد هر روز در حال افزایش است، آقای رزم حسینی آیا می دانید قیمت سیمان در یک ماه گذشته بیش از 2 برابر شده است، قیمت سیمان دست دلال ها افتاده و وزارت صمت باید نظارت بر بازار مصالح ساختمانی داشته باشد. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار بورس در ادامه تاکید کرد: تذکر بعدی بنده به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد است، متولی بازار بورس کیست؟ مگر نه اینکه باید دولت جوابگو باشد؟ دولت خیلی تلاش کرد که بورس فعال شده و مردم سرمایه های خود را به بورس بیاورند.

پاک فطرت در ادامه افزود: رئیس دولت شخصا به موضوع بورس وارد شد و مردم را به بورس دعوت کرد تا سرمایه های خود را بیاورند. مردم نجیب با اندک سرمایه های خود برای رونق تولید وارد بورس شدند.

وی ادامه داد: زن خانه داری که با حداکثر سرمایه خود، دانش آموز و دانشجو با پس انداز اندک، کارمند و کارگر با پس انداز ماهیانه خود وارد بورس شدند و متاسفانه سرمایه آنان به نصف تبدیل شده و تقلیل یافته است. اگر وضع به این منوال باشد مردمی که سرمایه های حلال اندک خود را به بورس آورده اند دیگر رقبت نخواهند کرد در بورس بمانند در نتیجه دوباره دلالی رونق پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه، ویترین اقتصاد کشور است و باید به آن توجه ویژه ای شود، تاکید کرد: بورس هم ویترین اقتصاد کشور در بحث تولید است، بورس تبدیل به حیاط خلوت وزارت اقتصاد شده است که هرگونه بخواهد با آن به صورت دستوری برخورد می کند لذا به وزیر اقتصاد دستور می دهیم که بورس را با حساب و کتاب مدیریت کند، دولت باید در بورس شفاف سازی کرده و دست رانت خواران را قطع کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: تذکر بعدی من به هیات رئیسه مجلس است که طبق ماده 22 نظم مجلس باید رعایت شود، مجلس در رأس امور است و نظم مجلس در زمان پاسخگویی وزرا باید رعایت شود.

در ادامه علی نیکزادثمرین نایب رئیس مجلس با اشاره به موضوع بورس در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: کسانی که مردم را به بورس دعوت کردند و مردم دعوت آن ها را پذیرفته اند در مقابل این دعوت باید پاسخگو باشند و احساس مسئولیت کنند چرا که ممکن است روزی مردم را دعوت کنیم و مردم آن را نپذیرند کسانی که مردم را دعوت کرده اند باید در مقابل آن احساس مسئولیت کنند.