تنگه بسفر استانبول

گزارش بازرگانی،   3991120087

در این مقاله گردشگری سعی بر آن داریم تا شما را با جاهای دیدنی استانبول آشنا کنیم. یکی از جاهای دیدنی ترکیه تنگه آبی بسفر استانبول می باشد.  امپراتوری های زیادی برای کنترل این تنگه با هم نبرد داشته اند، زیرا این تنگه آسیا و اروپا را به هم وصل می کند. اکنون این تنگه یک مسیر  پرتردد بازرگانی برای نفتکش ها و کشتی ها می باشد و یکی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می شود.

تنگه بسفر استانبول | مجله گردشگری هم اقلیم

همانطور که گفتیم تنگه بسفر در شهر استانبول و کشور ترکیه قرار دارد و جدا کننده ی دو قاره آسیا و اروپاست.شهر استانبول توسط این تنگه به دو بخش تقسیم شده است و به نوعی این تنگه بر جذابیت استانبول افزود است.در سفر به استانبول خواهید دید که مردم محلی استانبول برای اینکه خود را به محل کار خود برسانند از کشتی استفاده می کنند و پس از طی کردن تنگه بسفر از سمت اروپا به آسیا و یا بالعکس منتقل می شوند.

تنگه بسفر استانبول | مجله گردشگری هم اقلیم

بسفر استانبول دارای محله های بسیاری می باشد که در زیر به تعدادی از محله های آن اشاره خواهیم کرد:

  • محله امیرگان که دارای خانه هایی قدیمی با معماری خاص خودش است. همچنین دارای پارک سرسبزی می باشد که در طول ماه آوریل  با گل های لاله رنگارنگ به زیبایی  فستیوال سالانه گل لاله را افزایش می دهد.
  • محله اورتاکوی نیز به خاطر مسجد و کلیسا های بسیاری که در آن وجود دارد مشهور شده است. در این محل اهالی با مذاهب مختلف در کنار هم زندکی می کنند و به عقاید یکدیگر احترام می گذارند. این محله دارای تفریحات زیادی می باشد و همچنین دارای کلوپ های شبانه می باشد که مورد توجه قرار گرفته است
  • محله بیک دارای فروشگاه ها و غرفه های بوتیک زیادی می باشد که باعث تجربه یک خرید خوب خواهد شد. از دلایل دیگر محبوبیت این محله رستورا نهایی با غذاهای دریایی می باشد.

تنگه بسفر یکی از مهمترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که دریای سیاه را به دریایی مرمره وصل می‌کند.طول این تنگه به 30 کیلومتر و عرض آن به 700 متر می‌رسد.در ساحل این تنگه کاخ های معروفی همچون کاخ دولما باغچه،کاخ چراغان و قلعه های سنگی زیبایی قرار دارد که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.همچنین می توانید پس از گشت و گذار در تنگه به رستوران های اطراف رفته و غذاهای بسیار خوش طعم و دلچسب استانبول را میل کنید.در این رستوران ها انواع غذاهای دریایی تاره و غذاهای محلی ترکیه سرو می شود.

بهترین روش برای اینگه بتوانید از همه جای این تنگه بازدید کنید استفاده از تورِ کشتی است.شما می توانید با تور کشتی به تمامی نقاط این تنگه رفته و بازدید کنید.پیشنهاد ما این است که هنگام شب و تاریک بودن هوا این تور را تجربه کنید چرا که نورپردازی بناهای اطراف تنگه بسیار زیباست.

سخن آخر :

مجله گردشگری هم اقلیم به شما کمک می‌کند تا با دیگر جاهای دیدنی ایران و از جمله (جاهای دیدنی کیش ، جاهای دیدنی یزد، جاهای دیدنی شیراز و…) و سایر نقاط در کشور های دیگر بیشتر آشنا شوید و گشت ‌و گذار جذابی را تجربه کنید.