وزیر راه: به قدرت جهانی در تولید لکوموتیو تبدیل می‌شویم

اقتصادی،   3991119087 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران به قدرت جهانی در تولید لکوموتیو تبدیل می شود.

وزیر راه: به قدرت جهانی در تولید لکوموتیو تبدیل می‌شویم

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی در آیین بهره‌برداری از 105 به ارزش 1445 میلیارد تومان اظهار کرد: در آغاز تبریک و تهنیت عرض می کنم ایام فرخنده فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

وی با بیان این که در ایام فرخنده باید افتخار کنیم که استکبار نتوانسته به اهداف پلید خود دست یابد، افزود: شرایط اقتصادی  که به واسطه تحریم برای این کشور به وجود آمد نباید ذهن ما را نسبت به حقیقت انقلاب اسلامی مخدوش کند.

او با اشاره به توان بالای متخصصان ایرانی تصریح کرد: امروز به صورت تجمعی 105 پروژه به ارزش 1445 پروژه راه آهن به بهره برداری رسید، نباید فراموش کنیم اکثر پروژه ها بدون وابستگی به خارج از کشور اجرایی شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از صنایع ایرانی با وجود شدیدترین تحریم‌ها توانستند وابستگی به خارج را در اکثر حوزه ها قطع کنند، اضافه کرد: این مهم را باید قدر بدانیم و تلاش کنیم توان خودمان را با مقاوم‌سازی زیربنای اقتصادی کشور گسترش دهیم و ایران را به یکی از کشورهای تعیین‌کننده در حوزه مسئولیتی تبدیل کنیم .

اسلامی ادامه داد: به این ترتیب درآمدهای ملی ایران افزایش می‌دهیم.امروز در شرایطی جشن دهه فجر را برگزار می‌کنیم که تمام توطئه‌های کشورهای استکباری برای ساقط کردن ایران با همت ایثار و از خودگذشتگی مردم تحت رهبری های رهبر معظم انقلاب و اهتمام ویژه دولت شکست خورده است. الان در یک مسیری قرار گرفته‌ایم که بسیار قدرتمند تر می توانیم گام های توسعه را برداریم.

وی افتتاح پروژه های ریلی را مصداق بارزی از قدرتمندی ایران برشمرد و گفت:  امروز در این مقطع است این بوده که از جنس پروژه‌هایی است که به توسعه ایمنی و گسترش و حرکت قطارها در صورت بالا و اتصال به مراکز بار کشور به یکی از اهداف بوده است.

وی تاکید کرد: کمک کردن به بالابردن راندمان اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده کالا های از دستاوردهای حمل ونقل ریلی کشور است.از سوی دیگر در این بخش شاهد خودکفایی در تولید واگن‌های باری هستیم و باید با اقدام ویژه بتوانیم جشن خودکفایی در تولید واگن مسافری را جشن بگیریم.

وزیر راه تاکید کرد: در بحث لکوموتیو نباید هیچ گونه وابستگی به در کشور داشته باشیم در این بخش باید به یک کشور قدرت تبدیل شویم.